Acestea sunt masinile anului 2057!
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Los Angeles gazduieste in fiecare an un concurs de design auto mai putin obisnuit. Concurentii, care de foarte multe ori reprezinta case de creatie arondate marilor constructori ai lumii, trag din ce in ce mai mult la concursul de design din LA mai ales din motive profesionale altfel neregasite in practica lor de zi cu zi. Altfel spus, cei care participa la competitie trebuie sa deseneze si sa imagineze viitorul automobilismului mondial prin modele care nu tin cont de reguli tehnice sau de design.
Tema din acest an a fost "Masinile anului 2057". De aici si pana la imaginea unor concepte mai mult decat futuristice nu e decat un pas. Iata finalistii concursului de design de la LA in 2007.
AUDI VIRTUEA QUATTRO
Asa cum este normal, germanii mizeaza pe ecologie in 2057. De fapt, modelul lor este atat de ecologic incat functioneaza pe baza de hidrogen si are un singur loc. Exteriorul holografic permite afisarea oricarui tip de design, indiferent de modelul imaginat de proprietar.
GM OnStar ANT
Unul dintre cele mai ciudate concepte din concurs. principalul sau avantaj este posibilitatea de previziune a traficului. In plus, pe langa faptul ca vede cum se misca masinile la cativa kilometri in fata, actioneaza pentru a-l dirija si pentru a face loc. Cele trei roti inseamna mobilitate maxima in orice directie iar pozitia panourilor este ajustabila in functie de preferintele posesorului. Daca va intrebati ce rol au furnicile in tot acest peisaj, legatura este data de faptul ca acestea sunt fiintele care au una dintre cele mai bune capacitati de orientare in spatiu.
Honda Power Four
Echipa de designeri prezinta aceasta creatie ca fiind patru masini intr-una singura.
La propriu. Asta pentru ca cei patru ocupanti ai vehiculului se pot detasa de vehiculul mama prin propriile lor vehicule mai mici. Conceptul este promovat ca solutia optima pentru familiile viitorului.
Mazda MotoNari RX
Conceptele Mazda din ultima vreme (vezi Nagare sau Hakaze) urlau oricum din toti rarunchii "viitor", astfel ca nu e nicio surpriza sa vedem aratarea denumita MotoNari RX. Numele provine de la un razboinic japonez (Mori Motonari) iar modelul in sine este un "costum de condus" (Driving Suit in engleza) care se muleaza pe pilot atunci cand este asezat la comenzi. Structura este 100% reproiectabila, toate pozitiile sale sunt memorate si se bazeaza pe logica miscarii fluidelor. Cel mai mult ne-a impresionat insa modul in care designerii au gandit viitorul siglei mazda in urmatorii 50 de ani. Tare!
Mercedes-Benz SilverFlow
Conceptul SilverFlow este demonstratia faptului ca F700 DiesOtto este mai putin radical decat pare la prima vedere. De ce? Pentru ca formele conceptului pregatit pentru Los Angeles Design Contest se pot schimba prin simpla apasare a unui buton, modelul devenind imediat mai usor de parcat. cel mai interesant aspect este cel al posibilitatii transformarii masinii intr-o sfera de metal lichid care poate fi asezata in orice loc al parcarii. Evident, daca vor mai exista parcari in 2057.
Nissan OneOne
Nu stiti pe cine sa iubiti mai mult - pe cainele dumneavoastra sau pe masina din garaj? Nicio problema.
Nissan a rezolvat aceasta problema prin OneOne (pronuntati Won-Won), masina care iti aduce ziarul dimineata si care alearga prin parc singura. Normal, atunci cand trece la modul "pilot", OneOne poate "simti" radarele fara probleme si isi mareste ampatamentul automat pentru o mai buna stabilitate.
Toyota Biomobile MECHA
Japonezii de la Toyota nu se dezic si continua seria modelelor care ataca frontal viitorul. Biomobile MECHA ruleaza cu ajutorul aerului poluat (n.r.: interesant!) si are capacitati de transport verticale si orizontale deopotriva. Motivul invocat de designeri: in 2057, constructiile vor determina gasirea unor noi cai de transport iar cel mai la indemana este cel aerian. Rotile sunt din nano-laser, nanotehnologia stand de altfel la baza intregii structuri a conceptului.
Volkswagen SlipStream
Solutia oferita de VW la aglomeratia din oras este un vehicul care functioneaza pe baza energiei solare, care isi reduce volumul in oras si care se intinde pe autostrada pentru a imbunatati coeficentul aerodinamic. "Coada" asemanatoare celei ale unui avion face ca modelul sa atinga viteze de pana la 400 km/h.
[poll]91[/poll]
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Concepte
-
Compania britanică Evice a lansat prototipul XP1, o reinterpretare modernă pentru clasicul model Rolls-Royce Silver Shadow. XP1 este complet electric, are 400 de cai și o autonomie de peste 320 de kilometri. (17.12)
-
Dacia a dezvăluit o ediție specială pentru modelul Duster, inspirat din legendarul Raliu Dakar. Acesta este un concept unicat realizat ca un omagiu pentru participarea mărcii românești la Dakar. (06.12)
-
Jaguar a prezentat oficial noul concept Type 00. Acesta anunță startul noii epoci electrice pentru marca britanică, precum și primul model de serie din noua eră a brand-ului, care va fi lansat în 2025. (03.12)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
vb aia : dupa mine....potopul :))
Păi gândiţi-vă că aţi vedea un Crysler din 1950 pe stradă acum. Vi s-ar părea foarte diferit de maşinile din ziua de azi? S-ar conduce foarte diferit? Mai ales dacă l-ai pune alături de Crysler PT Cruiser.
La fel forma şi funcţionalitatea unui tanc de acum şi este foarte similară cu cele ale unui tanc din WWII.
Părerea mea e că maşinile nu vor diferi foarte mult de cele de azi. În ceea ce priveşte forma maşinilor, aceasta va fi dictată de sursa de propulsie.
Dacă va fi o propulse electrică cu pile de combustie cu roţi motrice, atunci cea mai probabilă formă va fi de monovolum, pentru că motorul va dispărea din caroserie iar spaţiul va fi astfel optimizat.
Electronica şi sistemele digitale vor fi la ordinea zilei, tehnologia utilizată azi în aviaţia militară va fi perfecţionată şi utilizată de publicul larg (drive by wire, head up display, night vision, control automat a tot ce inseamnă motricitate - motor, suspensii, direcţie etc.).
Singurul eveniment major în industria auto va fi schimbarea sursei de propulsie (motor electric central, motor pe hidrogen sau roţi motrice independente).
O idee ar putea fi preluată de la Honda în sensul că am putea vedea de ex. doua maşini tip smart de două locuri fiecare, cu roţi motrice şi direcţionale, care se pot cupla în tandem devenind astfel o maşină cu 4 locuri şi 8 roţi motrice şi direcţionale, comanda lor făcându-se centralizat din prima maşină.
respect
@testatoru, nu stiam ca doar cei cu opinii pozitive au dreptul sa si le exprime. Sa ma ierti pentru ca imi permit sa ocup spatiul pe site cu opinii critice :-p
1. Daca AUDI VIRTUEA QUATTRO se desparte in 4 si pierd sau busesc o parte trebuie sa iau masina noua sau imi vand si piese de schimb? :P Acum un pic mai serios: suntem 4 in masina si ne despartim dar mi-am agatat mana in sutie... sau inca ma tin de mana cu cineva - imi taie mana cand se despart vehicolele sau lasa un gemuletz pe unde sa imi trag mana inapoi? E sigura chestia asta la viteza mare? (ca eu nu cred).
2. in poza a doua apar niste opeluri care pot iesi si luna viitoare (eu vad doar fatza nu si continutul)
3. Chestia aia din a patra poza are scaun? daca da, unde-i motoru? Sau e o umbrela multimedia pe care o purtam cum purta familia Flintstone (si contemporanii) masina? Pt. ofticosi: DA - vad ca e doar o sectiune.
4. GM - furnicarul = o combinatie intre ambalajul sondei pt. Marte si o masina care deja a fost inventata si care se cheama Pivot (i se invart rotile la 90 grade si cabina la 360 - special pt aia care nu stiu parca).
5. Honda 1. Eu astept sa descopere panouri solare care sa poata face atata energie (probabil se gandesc la o nanotehnologie gen reactoare cu fotoni :P )
6. Tehnica Mototari pt Mazda s-ar putea sa ridice probleme. Poate nu atat pentru mine (care nu-mi dau seama daca e masina sau costum) cat pentru utilizator. A doua intrebare pe care si-o va pune va fi: "Cum naiba intru in asta!?" Prima intrebare e: "Ce naiba E asta?!?". Apoi se va intreba: " De ce am luat eu dracia asta asimetrica pe care nu o pot controla din cauza aerodinamicii?"
7. Mercedes SilverFlow cred ca se va putea transforma si in barca si in avion avand in vedere designul. Mi-ar fi simpatic daca ash sti ca nu trebuie sa iau curbe de 90 de grade :D
8. Nissan OneOne. La fel ca la 4 - exista deja ceva asemanator - o masina (adica scaun) cu 3 roti care se pot distanta/ apropia pentru a incapea in trafic (nu s-a inceput productia in masa inca dar nu se stie)
9. Chestia urmatoare care seamana cu un cric nu o comentez dar urmatoarea care are roti (sau ce-or fi) albastre o puteti anticipa punandu-va leduri pe roti.
10. La VW vad doua probleme: franarea brusca - te dai peste cap si panourile solare hyper(deja e vechi termenul)-eficiente care mai sunt si transparente.
11. Loganul se va demoda abia in anul 2097. Aceasta masina extraordinar de fiabila va fi in fruncea oricarui clasament pentru cel putin 20 de animai ales datorita inovatiilor la care poate sa recurga firma DACIA: transmisii si shasie care sa nu se rupa cand mergi cu 40 kmh, aer conditinat inclus si alte chestii pt. mofturosi.
In orice caz cea mai mare problema va fi cea a energiei iar urmatoarea e cea a metalelor metamorfozabile - asta o mai amanam.
Vreau adresa ta completa si un nr de telefon pe adresa mircea.mester@automarket.ro . Iti trimit un tricou Automarket. Il meriti (sa nu uiti sa imi dai si masura).
Merci.
Imi mai vine asha cate o idee cateodata si nu ma pot abtine sa nu o scriu. Dar daca aveti prea multe tricousi de dat pe stoc s-ar putea sa am inspiratie mai des :P . Glumesc, nu vreau sa va falimentez :)) si nici sa mut depozitul Automarket la mine acasa :))
Am scris si eu ce-am observat, artisti sunt destui - schitze de masini futuristice face si un copil de 3 ani, dar cand vad ca vor sa faca masini mai compacte decat ale lui George Jetson cand ei nu sunt in stare sa faca o masina mai economica simt ca fac apoclepsie (corect: "apoplexie" pt. cine n-a facut prea multa shcoala).
Si in cazul ca vrea sa ma contrazica cineva trebuie sa le spun ca exista motor care merge cu apa (da-ti o fuga in S.U.A. poate il desecretizeaza pt. voi) deci degeaba vor ei sa faca masini care se topesc/se transforma/zboara/plutesc s.a.m.d. daca armata le va interzice sa faca public proiectul. Dar asta intr-o emisiune viitoare ;)
Ca sa ajungi in spatiul cosmic iti trebuie muuuuuuuuult combustibil si ca sa fiu sincer nici nu stiu la ce bun: pe Marte e prea frig, pe venus prea cald, in atmosfera zero nu creste mare lucru si eu ca om nici nu pot respira, si pana ash gasi o planeta locuibila ash muri batran chiar daca ash avea ce respira si manca.
*Adica sa fie n in 1: masina, elicopter/avion, barca si chiar submarin (Da, stiu ca ma uit prea mult la TV :P )