După o scurtă campanie de promovare, a venit timpul să facem cunoștință cu cel mai luxos Mercedes-Benz SL din istorie. Nu poate fi vorba decât despre o nouă versiune care poartă numele Maybach. Mai exact, numele complet al noii decapotabile de lux este Mercedes-Maybach SL680 Monogram.
Față de versiunile obișnuite ale lui SL, noua versiune Maybach este ușor de recunoscut după o grilă nouă și, evident, după multiplele embleme Maybach prezente pe suprafața caroseriei. În jurul prizelor de aer sculptate în bara de protecție avem și ornamente cromate. Capota este vopsită într-o nuanță de negru și care cuprinde o grafică specială cu o multitudine de sigle Maybach printate.
Ornamente din crom avem și în zona aripilor laterale, la praguri și în bara din spate. Rama parbrizului este și aceasta cromată. Exteriorul este completat de jante cu un design exclusiv și de dimensiuni mari.
Interiorul este dominat de tapițeria albă prezentă la scaunele îmbrăcate în piele, la covoare, podea, volan, panourile portierelor și la bord.
Bineînțeles, unele dintre suprafețe sunt în combinație cu negru. În cazul noului Maybach SL, sunt prezente doar două scaune în loc de 4. Asta pentru că scaunele din spate au fost înlocuite de o mică suprafață aerodinamică montată în spatele scaunelor din față.Sub capota celui mai luxos SL este un motor V8 de 4.0 litri împrumutat de la versiunea AMG SL63. Asta înseamnă 585 de cai putere și un cuplu de 800 Nm. Motorul este cuplat la o cutie automată cu 9 trepte, iar puterea este transmisă către toate roțile.
Față de versiunea AMG SL63, noul Maybach SL680 este ceva mai lent ca performanțe. Astfel, noul model accelerează de la 0 la 100 de km/h în 4.1 secunde, adică mai lent cu o jumătate de secundă față de SL63 și cu 0.2 secunde mai lent chiar și decât SL55. Viteza maximă a noului Maybach SL este limitată electronic la 260 de km/h, față de 315 km/h în cazul lui SL63.
Pentru ca motorul să se simtă la fel de rafinat ca un motor V12, Maybach aduce suporturi de motor noi, care sunt mai moi.
De asemenea, răspunsul la accelerație este recalibrat, iar evacuarea este și aceasta modificată pentru a reduce puțin din sunetul motorului.Alături de astea, noul Maybach SL680 mai primește izolare fonică suplimentară și o suspensie mai moale pentru un nivel de confort mai mare.
Mercedes-Maybach nu a anunțat prețurile noului model, însă livrările acestuia vor începe din primăvara anului viitor.
via Mercedes-Maybach
N-am crezut ca o sa vad mai multe Bentleys si Rolls Royce decat Mercedes. Am vazut editii speciale de Maseratti si Lamborghini, pe care le mai recunosteai doar dupa emblema, iar de Porsche, G Wagen si Land Rover babane, ce sa mai zic? Aproape ca intrau in banalitate. Ceea ce spun aici e doar pentru informarea anumitor citititori de pe Automarket.ro, pe care ii respect sincer. Ca sa nu existe dubii, unele din zonele pe care le-am vizitat au fost de la Key Biscayne, Miami Downtown, Miami Beach, Fort Lauderdale, Boca Raton, pana la Mar-a-Lago si West Palm Beach. Daca te uiti pe Google Maps, am mers cat mai aproape de ocean. Arhitectura mi-au placut la nebunie, atat vilele cat si blocurile de apartamente private. Tipic american, dar cu un aer de sud/colonial. Deasemenea am fost in zona Sunrise Harbour (Miami Dade probabil?) care are foarte multe zone rezidentiale cu access doar pe baza de buletin :):) La Mar-a-Lago, unde e si resedinta lui Trump, zona de sosea spre ocean era inchisa complet iar nivelul de securitate nu l-am vazut nici macar la facilitatile nucleare. Absolut toate drumurile au limite de viteza de maxim 35 de mile pe ora iar densitatea de masini de politie asigura o implementare la sange a acestora. Deasemenea n-am vazut nicaieri in viata mea atata politie pe drum.
Una peste alta, citind articolul asta, Maybach SL m-a dus cu gandul direct la saptamana care tocmai s-a incheiat. Masina asta si-ar avea locul in zona asta de lume, fara nici o indoiala. N-am crezut vreodata ca o sa spun ca prefer culoarea alba in favoarea rosului, dar pe alb Maybach-ul asta arata fenomenal. Iar pentru cine cunoaste, jantele clasice Maybach o prind la excelent. Ciudat, jantele astea nu mi-au placut niciodata, dar se pare ca gusturile se schimba odata cu varsta.
O alta ciudatenie este faptul ca am vazut un singur Rolls Royce sedan (pe care nu l-am identificat, ca nu sunt familiar cu firma :)), restul, fara exceptie au fost SUV-ul Cullinan. Asta ma face sa ma intreb ce success ar avea un Maybach SL, decapotabil, intr-o zona in care caldurile sunt absolut insuportabile. Imi dau seama ca Iulie-August sunt luni in care n-ai ce sa cauti in sudul US, dar se pare ca saptamana asta care a trecut a fost exceptional de cald, chiar si pentru ei. Apa oceanului a fost la peste 30 de grade si iarasi, pentru prima data in viata, am facut baie si nu simteam ca ma "racoresc".
Sa revin totusi la Maybach. Un alt lucru care ma confuzeaza la masina asta e pozitionarea ei pe piata. Are emblema Maybach peste tot, inclusiv cu zecile pe capota, dar pe verticala are steaua Mercedes. Pai cum vine asta? Este Maybach o editie speciala a lui Mercedes, este o sucursala (gen AMG), e divizia de lux, sau o firma de sine statatoare?
Oricum, pe alb cu alb, si jantele alaea fenomenale, o vad ca un contender serios la Bentley-Rolls Royce. Dar fara zeci de embleme pe capota :)
Cat despre frumusete, e chestie de gust.
sl e sportiva si trebuie sa ramana cat mai sportiva, stabila pe viraje si foarte intuitiva.
Nu joc jocuri pe calculator de nici o culoare. Poate Solitaire de plictiseala :)
Ce am vazut extrem de multe au fost Tesla, in toate variantele posibile. Inclusiv Cybertrucks. Pana si la hotel era unul pe care am putut sa-l studiez din toate unghiurile, inclusiv de sus de la etajul 9 :):). Arata foarte foarte bine in realitate. Chestie de gusturi.
As putea sa scriu mai multe, dar ma abtin, exact din cauza comentariilor aiurea. Nu vreau sa starnesc polemici mai mult decat trebuie, dar am sa spun doar atat. Masinile electrice sunt deja o prezenta vizibila, nu doar aleatoare, in peisajul urban/metropolitan. Tesla, BMW electric, Taycan, Chevy Bolt, Mercedes EQ etc, sunt la ele acasa in Miami. Dovada ca pana si intr-un climat extrem de cald, masinile electrice functioneaza la perfectie. Nimeni nu-si pune problema ca aerul conditionat le mananca din range, ca n-au unde sa incarce la bloc, si alte legende olimpice.