Constructorul japonez a prezentat oficial cea de-a 6-a generație Forester, care va fi disponibilă, pentru început, pe piața nord-americană. Noul model aduce un design revizuit și mai multe dotări în standard, alături de clasicul motor boxer al mărcii, iar acesta va fi comercializat începând cu primăvara lui 2024.
Noua generație a SUV-ului japonez primește un design proaspăt al caroseriei, cu o parte frontală revizuită. Aceasta include acum o grilă mai mare, precum și un design al farurilor, care sunt montate pe două nivele. Blocurile optice superioare sunt pentru luminile de zi LED, în timp ce luminile de întâlnire sunt montate sub acestea.
Tot aici mai avem și accente de cupru în jurul unor ornamente care imită prize de aer, precum și lumini de ceață montate în părțile laterale ale barei de protecție. Caracterul robust al noului Forester este scos în evidență de ornamentele aripilor vopsite în negru, iar asemenea accente sunt prezente și la ramele geamurilor, precum și la capacele oglinzilor.
În zona portierelor avem praguri ușor sculptate, iar partea din spate aduce stopuri cu un design nou și care se preling până la mijlocul hayonului printr-o bandă.
Habitaclul aduce un aspect tipic al mărcii japoneze, cu un instrumentar de bord clasic și cu un ecran central de 11.6 inch orientat pe plan vertical pentru sistemul multimedia. Cei care aleg echiparea de bază vor primi câte două ecrane de 7 inch, unul pentru sistemul multimedia, celălalt pentru reglarea climei în habitaclu.
Portbagajul noului Forester oferă o capacitate de 838 de litri cu bancheta în poziție normală, respectiv de 2106 litri cu bancheta rabatată. În zona portbagajului există și câteva puncte de fixare pentru accesorii, cum ar fi un panou despărțitor între portbagaj și banchetă. În funcție de echiparea aleasă, hayonul este acționat electric și include și un senzor de proximitate sub bara din spate.
Noul Subaru Forester este disponibil cu o singură motorizare. Mai exact, este vorba despre o unitate boxer de 2.5 litri cu 4 cilindri pe benzină care dezvoltă 180 de cai putere și un cuplu de 241 Nm. Motorul este cuplat exclusiv la o cutie CVT, iar puterea este transmisă către toate roțile. Sistemul de tracțiune integrală cuprinde și un sistem de vectorizare a cuplului.
La final, noul Subaru Forester este mai rigid cu 10% față de generația anterioară, datorită unui șasiu reproiectat. Noul Forester primește și un pachet de siguranță Subaru EyeSight, cu mai multe camere care monitorizează traficul din jurul mașinii și care îl avertizează pe șofer de pericole iminente.
Vânzările nord-americane ale noului model vor începe din primăvara lui 2024. Este probabil ca noul Forester să ajungă și în Europa.
via Subaru
Dac ar fi fost turbo și cu cutie manuala as fi trecut peste aspectul exterior.
Dar așa rămâne doar o mașină exotica și scumpa pentru ce face.
Cred că o Toyota este mai buna au și ei motor de 2.5 dar hibrid și cutia cvt de la Toyota cred că e mai reușită
Ca si aspect exterior, nu ma impresioneaza. Ca are portbagaj generos si un sistem de tractiune integrala de referinta, de acord. Subscriu insa, preferam cutie de viteze manuala, in loc de CVT.
Daca modelul anterior mi se parea ciudat ca aspect, noul model mi se pare banal.