După #1 și #3, Smart își completează portofoliul de modele cu zero emisii odată cu lansarea noului #5. Un SUV premium desenat de specialiștii Mercedes-Benz.
Noul Smart #5 are o lungime de 4.705 milimetri și un ampatament de 2.900 milimetri. Propune o serie de elemente specifice unui SUV, inclusiv protecții din plastic la nivelul aripilor, o gardă la sol înălțată și protecții pentru elementele vitale ale sistemului de propulsie.
La interior, pasagerii vor regăsi scaune care se rabatează la 121 de grade, îmbrăcate în piele. Bancheta are funcție de încălzire, iar pasagerii din spate au la dispoziție 1.600 de milimetri spațiu pentru cap. Ornamentele din lemn de stejar completează pachetul.
Mai departe avem un sistem de iluminare ambientală cu 256 de culori, sistem audio Sennheiser cu 20 de incinte, boxă portabilă, proiector integrat, Head-up Display de 25.6 inch cu realitate augmentată, instrumentar digital de bord, cu ecran de 10.3 inch, și sistem multimedia cu două display-uri de 13 inch.
PORTBAGAJ DE 1.530 DE LITRI
În habitaclu există 34 de spații de depozitare.
Volumul de încărcare al portbagajului ajunge până la 1.530 de litri (cu bancheta rabatată), iar sub capotă se mai ascunde un portbagaj suplimentar, sau frunk dacă vrei, cu o capacitate de 72 de litri.Smart nu a oferit detalii despre sistemul de propulsie pur electric. Reprezentanții companiei au menționat, totuși, arhitectura electrică de 800V, bateria de 100 kWh, cu funcție de încărcare rapidă (10-80% în 15 minute), dar și autonomia de 740 kilometri în ciclul chinezesc CTLC.
Cel de la volan are mai multe moduri de rulare din care poate să aleagă: Adaptive, Sand, Snow, Mud și Rock.
Noul Smart #5 va fi lansat în Europa la începutul anului viitor. Tot atunci vor debuta și livrările pe această piață.
via Smart
Daca europenii nu vin rapid cu ceva care sa se apropie ca performante si pret, doar protectia prin taxe vamale nu va dura prea mult. Sper sa ma insel.
Interiorul e clar din 2024, dar exteriorul e inca pokemon (din fericire). Se pare ca si materialele sunt tot aiurea pe exterior. Sunt curios unde pozitioneaza chinezii Smart-ul asta.
Constructorii pun prea mult accent pe aspect si tehnologie, si prea putin pe functionalitate si utilitate, in special la interior. Elimina controale simple si practice si le indeasa in spatele ecranelor unde ai nevoie de 3-5 interactiuni pentru ceva ce inainte faceai dintr-o singura miscare. Apoi umplu masinile de zeci de functionalitati si dotari pe care multi nici nu le vor sau nu le vor folosi niciodata. Optiunile de configurare a unei masini sunt din ce in ce mai putine, iar pretul creste cu fiecare generatie de functionalitati inutile, dar scumpe si "premium".
Se alege praful și de mitul Mercedes...ceea ce poate că nu-i rău!