Acesta este noul Rimac Nevera R: cel mai puternic Nevera are 2107 cai putere

de Tiberiu Safta
Duminica, 18.08.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Rimac a dezvăluit oficial noul Nevera R, cea mai puternică versiune a modelului de performanță electric. Cele 4 motoare electrice ale noului model dezvoltă împreună 2107 cai putere.

Constructorul croat de mașini exotice electrice a prezentat oficial noul Nevera R. Aceasta nu este doar o nouă versiune a modelului de performanță, ci este cea mai puternică versiune a acesteia. Noul model prezentat la evenimentul Monterey Car Week din Statele Unite primește un propulsor electric mai puternic, dar și o caroserie nouă cu mai multe elemente aerodinamice noi.

Înainte de a trece în cont noutățile cu privire la propulsor, să vedem mai întâi ce noutăți avem la exterior. Față de un Nevera obișnuit, noul Nevera R va putea fi ușor de recunoscut după un eleron fix montat în partea din spate și după o multitudine de elemente aerodinamice noi. Astfel, în față avem acum o capotă cu un design complet nou, ceea ce îl face pe noul model să pară mai lat și mai apropiat de asfalt. De asemenea, noul model primește jante de 20 de inch în față și de 21 de inch în spate. Un Nevera obișnuit primește jante de 20 de inch pe toate colțurile.

În spatele roților se ascund discuri de frâne din carbon ceramică îmbunătățite.

Noul model primește anvelope Michelin Pilot Sport Cup 2, care înlocuiesc pneurile Pilot Sport 4S prezente la un Nevera obișnuit. Mai mult, în partea din spate este prezent și un difuzor aerodinamic nou. În total, noul pachet aerodinamic mărește forța de apăsare cu 15% și eficiența aero cu 10%. Inclusiv aderența laterală este îmbunătățită cu 5% față de un Nevera standard.

Noul Rimac Nevera R primește 4 motoare electrice care dezvoltă împreună nu mai puțin de 2107 cai putere. Propulsorul este alimentat cu o baterie de 108 kWh, care contribuie la o reducere a greutății modelului cu până la 35 de kilograme. Astfel, noul Nevera R cântărește 2277 de kilograme.

Repriza de accelerație de la 0 la 100 de km/h este de 1.81 de secunde, la fel ca la Nevera obișnuit. Însă, abia de la 100 de km/h se va simți diferența de performanță. Repriza de la 0 la 200 de km/h este gata în 4.38 de secunde, față de 4.42 de secunde cât este la un Nevera obișnuit.

Mai mult, noul Nevera R atinge 300 de km/h de pe loc în doar 8.66 de secunde, o îmbunătățire semnificativă față de Nevera obișnuit, care ajunge la aceeași viteză în 9.22 de secunde.

Din fabrică, viteza maximă a noului Nevera R este limitată electronic la 350 de km/h. Constructorul va putea dezactiva limitatorul atunci când modelul participă la evenimente de viteză, astfel încât Nevera R va reuși să atingă 412 km/h. Alături de noul propulsor mai puternic, noul Nevera R primește și un software actualizat pentru sistemul de vectorizare a cuplului.

Noul Rimac Nevera R va fi produs în doar 40 de exemplare. Acestea vor face parte din cele 150 de exemplare Nevera care vor fi produse în total de către constructorul croat.

via Rimac

Comentarii (8)

  • 2000+ caluti electrici.
    Bravos Rimac, se poate face ceva frumos si cu motoarele electrice.
    3 3
  • George Simion
    cea mai smechera masina, desi nu e si decapotabila.

    de ce nu scoate rimac si niste electrice de 20k? sa bata si la pret etc pe chinezi.
    2 1
  • @Georgica Simion.
    Pentru ca e mult, mult mai greu sa faci masini ieftine si bune care se fie si profitabile. Ba chiar, cu noile standarde e aproape imposibil fara o baza deja existenta in productia de masa. Din pacate, asta e si motivul pentru care producatorii nu prea mai fac masini mici si bune, gen Fiesta.
    Nu e totul asa simplu ca in Planul Simion ;)
    La chinezi merge datorita subventilor de la stat pt producatori, care acopera aproape tot R&D-ul, plus scutiri de taxe pt forta de munca, plus ceva inchis ochii la calitate.
    In Europa nu prea merge cu asa ceva, se numeste concurenta neloiala.
    1 3
  • Wen 5000 cp?
    2 2
  • Cand o sa "descopere" bateriile de 5 tone, evident :))
    5 1
  • Când vor descoperi pneurile care pot susține accelerația 0-100 în sub 1s.
    0 4
  • @Matei
    S-a trezit din nou cunoscatorul. Aici era vorba de putere, nu de cuplu. Si nu numai anvelopele ar fi problema acceleratiei...
    3 0
  • Matei, eşti in urmă!
    https://youtu.be/kb1yk_068Kc?feature=shared
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru