După o lungă campanie de promovare, a venit în sfârșit timpul să facem cunoștință cu noul Red Bull RB17. Acesta este primul model de serie care poartă numele companiei austriece de energizante și este un hypercar creat special pentru circuit. Bineînțeles, noul RB17 este creat de nimeni altul decât Adrian Newey, legendarul designer de Formula 1 și actual director tehnic la echipa de Formula 1 Red Bull Racing.
Caroseria noului hypercar a fost desenată special pentru a fi cât mai aerodinamică și optimizată pentru o forță de apăsare cât mai mare. De asemenea, în buna tradiție a lui Adrian Newey, mașina este extrem de ușoară în ciuda dimensiunilor sale. Asta pentru că noul RB17 cântărește doar 900 de kilograme. Când te uiți la caroserie, aproape că nu există nicio suprafață netedă, datorită formei sale concentrate pe forță de apăsare.
Red Bull spune că noul RB17 produce o forță de apăsare de 1700 de kilograme la viteze de 350 de km/h. Mai mult, noul hypercar primește și o monococă din fibră de carbon, materialul predominant al noului model.
Acesta primește și două tuneluri venturi pentru efectul de sol, la fel ca actualele monoposturi de Formula 1.Anvelopele slick Michelin sunt dezvoltate exclusiv pentru RB17. Mașina mai primește frâne din carbon și o suspensie cu tije de împingere și care poate fi reglată la fel ca la o mașină de Formula 1.
MOTOR V10 CU 15.000 RPM
Bestia care propulsează noul Red Bull RB17 este un motor Cosworth V10 aspirat natural de 4.5 litri, care poate urca în turații până la 15.000 rpm. Motorul termic dezvoltă de unul singur 1000 de cai putere și este ajutat de o unitate electrică de 200 de cai putere. De aici rezultă o putere totală de 1200 de cai putere. Din păcate, nu avem detalii despre timpii de accelerație, însă viteza maximă trece de 350 de km/h.
Propulsorul este cuplat la o cutie secvențială cu 6 trepte, iar puterea este transmisă către roțile din spate. Interesant este faptul că nu există marșarier la cutia de viteze. Mișcarea cu spatele se face doar cu ajutorul motorului electric.
Mai mult, Red Bull RB17 primește și un diferențial activ cu alunecare limitată și cu blocare hidraulică.Red Bull spune că noul RB17 este capabil să obțină un timp pe tur foarte apropiat cu cel văzut la o mașină de Formula 1. Motorul este destul de durabil cât să reziste unei curse de 24 de ore la regim maxim. Service-urile minore pentru un Red Bull RB17 va avea loc la sediul echipei de Formula 1, la un service local acreditat sau chiar acasă la client. Cele majore au loc doar la sediu, la fiecare 8000 de kilometri.
Pentru moment, noul Red Bull RB17 este doar un prototip în curs de dezvoltare. Testele cu noua mașină vor începe abia din vara lui 2025, înainte ca producția să se desfășoare la uzina Red Bull de la Milton Keynes din Marea Britanie. Doar 50 de exemplare vor fi construite, iar zvonurile spun că noul RB17 ar putea costa peste 5 milioane de euro.
via Red Bull
Creativitatea tehnologica trebuie sustinuta si de un management corespunzător, altfel ajungi destul de repede la reciclare.