După o serie de imagini teaser și câteva imagini scăpate pe internet, avem, în sfârșit, ocazia de a vedea noua generație Range Rover. A cincea iterație a SUV-ului de lux este construită pe o platformă nouă, denumită MLA-Flex, care îi permite SUV-ului să fie comandat cu ampatament normal sau cu ampatament lung. De asemenea, clienții pot opta pentru variante cu 4, 5 sau 7 locuri.
FARURI CARE VĂD LA 500 DE METRI DISTANȚĂ
Designul este o evoluție a filosofiei pe care o cunoaștem deja, fără exagerări estetice. Partea frontală nu se îndepărtează foarte mult de actuala generație, însă plusează cu un set de lumini inteligente. farurile full LED au capacitatea de a ilumina drumul pe o distanță de 500 de metri. De asemnea, funcția daptivă poate ilumina 16 zone diferite ale drumului, asigurându-l pe cel de la volan de vizibilitate fără egal în segment.
Conlucrând cu sistemul de navigație, farurile pot asigura iluminare perfectă și în viraje. Nu lipsesc animațiile pentru suita de LED-uri, personalizate în funcție de momentul acționării lor: închiderea sau deschiderea portierelor.
Profilul propune jante uriașe, precum și mânere ale porterelor ascunse în caroserie, așa cum se întâmplă în cazul lui Velar sau Evoque. Tranziția dintre caroserie și suprafața vitrată se face extrem de subtil, ceea ce ajută mașina să obțină un coeficient aerodinamic demn de invidiat în segment: doar 0.30 Cx.
CEA MAI MICĂ RAZĂ DE BRACARE DIN GAMĂ
În anul 1992, Range Rover a fost primul SUV din lume echipat cu o suspensie pneumatică. Tradiția s-a păstrat, astfel că toate versiunile modelului britanic sunt echipate în standard cu o suspensie pneumatică și amortizoare adaptive. Bineînțeles, tracțiunea integrală este și ea standard, la pachet cu un diferențial central. Suspensia pneumatică folosește informații primite de la sistemul de navigație pentru a se adapta la diverse condiții de drum.
Manevrabilitatea este și ea îmbunătățită, mai ales că vorbim despre un SUV cu dimensiuni generoase.
Direcția activă pe puntea spate permite un unghi de peste 7 grade pentru virarea roților spate. Așa se face că Range Rover are o rază de bracaj mai mică de 11 metri, cea mai redusă din gama constructorului britanic. Practic, o să fie mai ușor de strecurat în parcări și pe străzi înguste decât un Range Rover Evoque.
Nu în ultimul rând, SUV-ul beneficiază și de bare anti-ruliu controlate electronic, capabile să aplice o forță de 1400 de Nm. Fiind vorba despre un SUV generos, cu o gardă la sol mare, acest sistem va diminua ruliul în viraje.
ECRANE URIAȘE, FILTRU ÎMPOTRIVA SARS-COV2
La interior, Range Rover promite cel mai avansat sistem tehnologic al producătorului englez. Instrumentarul de bord este unul digital, curbat și măsoară 13.7 inch. El este dublat de un sistem multimedia central Pivi Pro, oglindit și el pe un ecran de 13.1 inch. Acesta vine în premieră și cu un răspuns haptic, ceea ce înseamnă că vei primi o vibrație drept răspuns la apăsarea fiecărei funcții. Apple CarPlay și Android Auto sunt disponibile fără fir, iar Alexa poate fi chemată în ajutor de fiecare dată când telefonul este conectat.
Și, pentru că trăim vremuri tulburi, sistemul de climatizare Cabin Air Purification Pro dispune de un filtru extrem de eficient care blochează mirosurile neplăcute, aerul poluat și chiar virusul SARS-C0V2.
Pentru pasagerii de pe locurile din spate, Range Rover oferă două ecrane de 11 inch montate pe spătarul scaunelor anterioare. De asemenea, atunci când se comandă varianta cu patru locuri, pasagerii spate mai primesc un ecran de 8 inch între cele două scaune.
Cireșa de pe tort este sistemul audio Meridian, care dispune de 35 de difuzoare. 20 dintre acestea sunt integrate în scaune și au o funcție de anulare a zgomotului. „E ca și cum ai folosi căști”, susține producătorul.
AUTONOMIE PUR ELECTRICĂ DE 100 KILOMETRI
Range Rover va beneficia de o versiune 100% electrică în anul 2024.
Dar până atunci, gama actuală beneficiază de o mulțime de propulsoare convenționale sau electrificate.Versiunile P440e și P510e sunt alternative plug-in hybrid care combină motorul V6 al gamei Ingenium cu o baterie de 38.2 kWh (utilizabilă doar 31.8 kWh). În ecuație mai intră și un motor electric de 105 kW, integrat în transmisie. Bateria le va permite clienților să parcurgă chiar și 100 de kilometri cu zero emisii, până la viteze de 140 de km/h. Cel mai puternic plug-in hybrid, adică P510e, promite o accelerație de la 0 la 100 de km/h în 5.3 secunde.
Cei care încă mai preferă dieselul vor avea la dispoziție versiunile D300 și D350, iar cei care își doresc un clasic motor pe benzină au la dispoziție fie P400, fie P530. După cum o sugerează și numele, acesta din urmă livrează 530 de cai putere, fiind un V8 de 4.4 litri. Toate motorizările convenționale beneficiază de un sistem micro-hibrid la 48V.
PREȚ DE PORNIRE DE 112.000 DE EURO
Noul range Rover este disponibil alături de nivelurile de echipare cu care ne-am obișnuit, adică SE, HSE și Autobiograăhy. Lor li se va alătura și nivelul First Edition în primul an de comercializare. Acesta garantează culoarea de caroserie Sunset Gold Satin, care poate fi admirată și în fotografiile de lansare.
Înainte de a fi lansat, noul Range Rover a fost testat în condiții dure, la temperaturi care au variat între 45 de grade Celsius în deșert și -30 de grade Celsius în zona Arctică. Producția va demara la uzina Land Rover din Solihull, Marea Britanie. Prețul de pornire pentru piața locală este de 94.400 de lire, ceea ce înseamnă aproximativ 112.000 de euro.
Prețul UE e oricum cu cca.10% mai mare ca-n UK (de la 123-125 K € pentru relativ anemicul diesel de 250 CP.)
Pe lângă Cx-ul lăudabil, merita sifonată însă și unica masa proprie comunicată -- a variantei V8 Supercharged ...de BMW, care cu 530 CP face zero-suta-n 4,6 s pentru 2.585 kg !
...Dar și pentru +140.000 €.
Păi atunci PHEV-ul (cu o secundă mai lent deși cu 10 CP mai forțos) musai bate la trei tone...
Normal să și consume 32 kWh/100 km - pe hârtie.
Halal ecologie deci, dar clar că ”bazații” găsesc mereu soluții de fentat interdicțiile coapte pe bandă rulantă pentru frăierime.
P.S.2: Cu diverse opțiuni (și nu neapărat cu Malus-ul francezilor de 40K € pt V8), pragul de 200K € pare ușor de atins.
Unii ar zice că merită combinația de confort absolut (4 uși servoasistate de ex.) cu capabilitățile off-road reale, dar mă-ndoiesc că cineva o s-o ia pe arătură cu balena.
Sunt sigur că au dreptate, dar mie personal nu îmi place. Este drept că în realitate arată mult mai bine decât în poze şi este impozantă.
Este şi a fost o maşină premium şi mă bucur că au reuşit, în sfârşit, să facă un PHEV real.
Să vedem şi una full EV.
@Kiro este prea finut cand spune . Din relatarile dureroase ale unor posesori reali, pe care ii cunosc personal, am ajuns la concluzia ca fiabilitatea la Land/Range Rover nu este doar dubioasa, este de-a dreptul catastrofala.
...cand spune "fiabilitate dubioasa"...
era cat pe ce sa-mi iau un slk, automata,r171, benzinar, desi ideal ar fi fost un sl r230..dar am luat altceva momentan, destul de apropiat dar mai usor de intretinut. dar tu?
dă culoare cu glumele lui, care câteodată indică chiar adevărul
oricum denotă inteligenţă