Noua generație Opel Corsa, programată pentru lansarea oficială în cursul zilei de 4 iunie, a "scăpat" deja pe internet într-o serie de fotografii clare care ne permit să analizăm liniile modelului de clasă mică.
În fotografiile publicate pe forumul de pasionați Worldscoop apare doar varianta electrică eCorsa. Aceasta va fi lansată tot în 4 iunie și va fi disponibilă la un "preț atractiv".
"În 4 iunie, noul Corsa celebrează premiera mondială. Mașina noastră cu cele mai mari vânzări nu va fi doar cel mai ușor model din clasa să, dar va putea fi comandată și într-o versiune electrică chiar de la început, la un preț atractiv. Nu vă pot spune mai multe", a declarat în urmă cu câteva zile Michael Lohscheller, CEO-ul Opel.
Din punct de vedere estetic, partea frontală a noului Corsa preia o serie de elemente de pe SUV-urile din gama Opel, în timp ce partea posterioară ne amintește de actualul Astra. Până în acest moment știm că noua generație Corsa va putea fi comandată cu lumini inteligente IntelliLux LED Matrix și stopuri cu LED, iar masa totală a celei mai ușoare versiuni va fi de doar 980 de kilograme.
La interior, Opel a pregătit un instrumentar digital de bord și un ecran central de dimensiuni generoase.
Noua generație a lui Opel Corsa a fost dezvolată pe platforma CMP (Common Modular Platform) a grupului PSA Peugeot-Citroen și, cel mai probabil, va prelua motorizările introduse recent pe noul Peugeot 208.
Micuțul francez folosește unități pe benzină de 1.2 litri cu puteri cuprinse între 75 CP și 130 CP sau o motorizare diesel de 1.5 litri de 100 CP.În ceea ce privește versiunea electrică eCorsa, aceasta ar urma să "împrumute" caracteristicile lui Peugeot e-208. Modelul electric dezvoltat de francezi are un motor de 136 CP și 260 Nm și un acumulator cu o capacitate de 50 kWh. În cazul lui e-208, energia înmagazinată în baterii este suficientă pentru o autonomie de 340 de kilometri (WLTP).
Via | Autocar | Worldscoop
nu imi place ca motoarele benzina sant ( deocamdata ) doar in 3 cilindri - nu imi place ca psa exclude o verpe siune opc ( desi deocamdata asta e la nivel de zvon )
Serios acu, aproape niciun producător de mare serie nu (mai) are *cojones* necesare asumării unor riscuri stilistice și urmează în diverse proporții trendurile epocii.
Duse-s așadar vremile DS-ului ori Panhard-urilor. Ba chiar și cele ale lui Opel Tigra.
Că noua Corsa pare un semi-208 cu interior mai cuminte / clasic nu-i deci vreun secret. La fel și preluarea platformei, la grămadă cu motoarele/cutiile PSA.
Efectul (de fapt psy-op-ul) numit *branding* va funcționa însă garantat, cu toate sugestiile subliminale incluse-n imaginea Opel -- de mașină accesibilă, dar și teutonică solid-serioasă etc.
P.S. Ce nu prea înțeleg ar fi extinderea anormală a *negrelii* plafonului pe montantul C, sub limita natural rezultată din prelungirea liniei de sus a ferestrelor laterale.
Nu cred să conteze totuși asta pentru targetul de clientelă Corsa, la fel cum contururile din plastic lucios ale aripilor noului Peugeot 208 (pt echipări haut-de-gamme) plac aproape tuturor.
La fel nu înțeleg afirmația c-ar fi cea mai ușoară din segment la 980 kile, când deja bătrâna Mazda 2 1.5 are 970... Nu mai zic de Suzuki Swift (doar 850 kg), fiindcă unii pot obiecta că are doar 3,84 m.
Concluzie-truism: nu doar în politică se minte mult. :-)
Sa-i uram succes noului Opel Corsa2016. :)
Poate doar mie deci nu-mi place rezolvarea, deși induce iluzia unei lunete mai late. Ba chiar și a unei mașini mai late.
În rest, rămân c-o singură curiozitate: cum ar fi arătat și ce motorizări ar fi avut proiectul inițial GM, abandonat de PSA după cumpărarea Opel.
O decizie justificată probabil de investițiile calculate după preluare, chiar dacă nici costurile cu prototipurile GM n-au cum să fi fost neglijabile.
Păcat zic eu totuși, cu gândul la calitățile reale ale micului tricilindru 1.0 turbo (de 90 / 115 CP) - cel mai reușit după mine ca rafinament la modul absolut, fiindcă l-am condus.
...Și care putea fi optimizat la capitolul emisii / consum, dar Puretech-ul 1.2 PSA deja existent a fost clar preferat ca soluție ieftină la extrem.
Concluzie: Sfântu Profit să trăiască. :-p
Întâmplător, Puretech-ul 1.2 am avut ocazia să-l încerc chiar în versiunea de 130 CP (pe un Crossland-X, mai ușurel decât Grandland-ul tău - să-l forjezi sănătos :-)) și-s de acord cu ce spui apropo de putere / reprize, ba și de turbo-lag-ul acceptabil.
Din păcate cutia (manuală) cam lentă / imprecisă nu m-a convins - cea auto EAT Aisin era disponibilă doar pe versiunea de 110 CP și pare preferabilă în opinia multora.
Nici vibrațiile în ture joase nu-s perfect *îmblânzite*, dar nu-s așa deranjante ca *hâc*-urile din transmisie - repet, cu c.v. manuală - dacă nu patinezi voluntar ambreiajul.
Mă repet deci iar: 1.0 SIDI-ul Opel/GM (testat p-o Corsa de 115 CP) mi-a părut cel mai rafinat motoraș din segment (având și arbore de echilibrare), chiar dacă nu și cel mai puternic-economic etc. - mașina fiind și prea grea pt dimensiunile ei (cca. 1.200 kile.). Nu mai zic că și prea scumpă.
...Motiv pentru care am preferat actualul meu Swift Sport (+110.000 km deja, cu zero probleme.) La care sigur n-o să-mi pice nici turbina, că n-are. :-)
Păcat deci de dispariția SIDI-ului, fiind după mine mult peste 1.0 TSI-ul VAG și mai ales peste Fordul 1.0 EcoBoost. Care, oricâte premii a luat, tot *zbârnâie-huruie* cumva sub 2.000-2.500 rpm.
P.S. Mă bătea gându să fac și-o mini-dizertație despre gimmick-ul de stil Opel botezat *plafon suspendat* - deloc comparabil cu ce vedem la noua Corsa - dar m-am lungit deja prea mult și oricum n-are rost.