Deși au trecut 14 ani de când Nissan Patrol nu mai este oferit în Europa, modelul continuă să fie produs în special pentru piețele din Orientul Mijlociu și din Australia. Tot în 2010 a fost introdusă o generație nouă a modelului de teren, care a continuat să fie produsă până în acest an.
Iată că acum a venit momentul să facem cunoștință cu prima generație nouă a lui Nissan Patrol după 14 ani. Noul model aduce un design complet nou, care îl face să pară mult mai urban decât modelele anterioare. Caroseria noului Patrol aduce un design relativ pătrățos, cu o parte frontală dominată de o grilă mare. Aici putem vedea o nouă configurație a farurilor LED, așezate pe două niveluri și cu semnături luminoase în forma literei C.
O asemenea configurație este prezentă și în partea din spate, acolo unde avem stopuri LED noi, două scuturi de protecție montate în bara de protecție și un eleron destul de pronunțat montat deasupra hayonului. Design-ul exterior este completat de jante de 22 de inch.
Interiorul noului Patrol aduce un design relativ minimalist și renunță la instrumentarele analogice în favoarea unora digitale.
Astfel, avem aici două ecrane de 14.3 inch pentru instrumentarul de bord și pentru sistemul multimedia, iar pentru pasagerii din spate sunt disponibile opțional alte două ecrane, de 12.8 inch.Scaunele sunt reglabile electric în 8 direcții și au și funcție de masaj, precum și o funcție de răcire biometrică. Cea din urmă tehnologie se folosește de senzori cu infraroșu pentru a scana temperaturile corpurilor pasagerilor din față și din spate, iar clima automată se adaptează corespunzător. Alte dotări standard includ un plafon panoramic și un sistem audio Klipsch cu 12 incinte.
Noul Nissan Patrol este acum supus fenomenului de downsizing. Asta pentru că vechiul motor V8 este acum înlocuit de două unități V6. Prima dintre acestea are o cilindree de 3.8 litri și este aspirată natural. Acest motor livrează 316 cai putere și un cuplu de 386 Nm.
Cel de-al doilea motor, deși mai mic, este mai puternic datorită a două turbocompresoare. Astfel, unitatea de 3.5 litri dezvoltă 425 de cai putere și un cuplu de 700 Nm. Indiferent de motorizare, noul Nissan Patrol vine echipat exclusiv cu o cutie automată cu 9 trepte. Noul model primește și o cutie de transfer, precum și un diferențial spate blocabil.
Din păcate, nici această generație nouă a lui Nissan Patrol nu va ajunge în Europa. Modelul de teren va fi disponibil în Emiratele Arabe Unite, Arabia Saudită și în alte țări din Orientul Mijlociu începând din 1 noiembrie. De asemenea, noul Patrol va fi disponibil și în Australia începând din 2026.
via Nissan
Acolo nu mai conteaza ca e v6, ca polueaza, salveaza Europa planeta