După mai bine de 10.5 milioane de exemplare comercializate din 1982 și până în prezent, a venit momentul ca Mercedes-Benz Clasa C să primească o nouă generație. A cincea.
Noul Clasa C este dezvoltat pe aceeași platformă ca și nava amiral Clasa S, tocmai de aceea se aseamănă cu aceasta din mai multe puncte de vedere. Unul ar fi designul exterior.
MINI CLASA S
Printre atracțiile principale se numără grila frontală de dimensiuni mari, farurile ușor mai ascuțite cu tehnologie LED High Performance încă din standard sau blocurile optice spate orizontale.
Că tot am pomenit de faruri, sistemul Digital Light, care a debutat odată cu noul Clasa S, este inclus pe lista cu dotări opționale. Acesta include 3 LED-uri extrem de puternice în fiecare far, 1.3 milioane de micro-oglinzi, o rezoluție totală de 2.6 milioane de pixeli și poate chiar să proiecteze diverse simboluri pe asfalt.
Din punct de vedere al dimensiunilor, noua Clasa C are o lungime de 4.751 milimetri (+65 mm), lățimea măsoară 2.033 mm (+13 mm) iar în dreptul ampatamentului sunt trecuți 2.865 milimetri (+25 mm). Înălțimea versiunii sedan este de 1.455 milimetri (-7 mm), iar varianta break măsoară 1.438 mm (-9 mm).
Habitaclul este mai rafinat și mai digitalizat ca oricând. Forma bordului este asemănătoare cu cea a navei amiral, instrumentarul de bord digital poate fi comandat cu ecran de 10.25 sau 12.3 inch, iar display-ul sistemului multimedia (de tip tabletă) cu diagonala de 11.9 inch preia multe din funcțiile butoanelor fizice pentru un aspect mai aerisit.
La fel ca și Clasa S, noua generație Clasa C este echipată cu a doua iterație a sistemului Mercedes-Benz User Experience, sau MBUX pe scurt.
Pasagerii au mai mult loc atât pentru cap, cât și pentru umeri sau genunchi.
Volumul portbagajului a rămas neschimbat pentru Clasa C Sedan (455 litri), dar a crescut cu 30 de litri în cazul versiunii break (490 sau 1.510 cu locurile spate rabatate.)MOTORIZĂRI ELECTRIFICATE, CU PATRU CILINDRI
Standardele de emisii sunt tot mai drastice. Tocmai de aceea Mercedes-Benz a electrificat toată gama de motorizări care include acum doar unități cu patru cilindri, pe benzină și diesel. În consecință, agregatul termic este oferit fie alături de un motor electric ( plug-in hybrid), fie de un starter generator la 48 V (micro-hibrid) care plusează cu 20 CP și 200 Nm în overboost.
Singura transmisie disponibilă va fi cea automată cu nouă rapoarte.
Intrarea în gamă se face cu C 180. Echipată cu un motor de 1.5 litri pe benzină, această versiune dispune de 170 CP și 250 Nm cuplu, suficient pentru a atinge 100 de km/h în 8.6 secunde. Viteza maximă este de 231 km/h.
Tracțiunea integrală poate fi alăturată doar variantelor C 200 și C 300. În cazul primului, motorul de 1.5 litri dezvoltă 204 CP și 300 Nm, iar în cazul celui de-al doilea avem de-a face cu un propulsor de 2.0 litri, capabil de 258 CP și 400 Nm cuplu.
Amatorii de motorizări diesel au la dispoziție unitatea de 1.9 litri care oferă fie 200 CP și 440 Nm (C 220 d), fie 265 CP și 550 Nm (C 330 d).
VERSIUNE PLUG-IN HYBRID CU 100 DE KM AUTONOMIE
În ceea ce privește varianta cu încărcare la priză care va debuta ulterior, motorul electric din componența sistemului de propulsie dezvoltă 95 kW (echivalentul a 129 CP), 440 Nm cuplu și funcționează împreună cu o baterie de 25.4 kWh, dezvoltată de Mercedes-Benz AG.
Autonomia electrică anunțată de producător este de până la 100 de kilometri (calculată conform standardului WLTP).
Suspensia pneumatică este rezervată versiunilor plug-in hybrid, iar direcția integrală este opțională. O premieră în segment, aceasta din urmă oferă un plus de manevrabilitate și stabilitate, dar cu siguranță vorbim de un sistem mai puțin sofisticat decât cel cu care este echipată Clasa S.
Pachetul Driving Assistance a fost îmbunătățit cu funcții noi și include, printre altele, sisteme precum Active Distance Assist Distronic, Active Steering Assist, Trafic Sign Assist sau frânare automată de urgență.
Noua generație Mercedes-Benz Clasa C este așteptată să debuteze în Europa pe parcursul acestui an.
via Mercedes-Benz
Din nou Dieselul de 265 CP e fulminant, si e varianta de ales, dupa parerea mea.
Totul absolut e la superlativ la masina asta dupa parerea mea. Nu stiu de ce ti-ai lua un S Klasse cand ai varianta asta. Bine, nu vorbim de sefi de state.
capacitatea cilindrica exacta a motoarelor diesel ii 1992 cm3, tocmai d-asta mie-mi par motoare de 2L si nicidecum de 1.9L, asa cum, perfectibil continui sa sustin, apare in articol....
ceea ce se *uita* sa se precizeze ii si faptul ca cele 3 motorizari diesel is cel putin egale sau chiar superioare motoarelor pe benzina daca le comparam din perspectiva uzualului sprint
0-100 km/h, declinarea C300d reusind, fara 4matic, impozanta valoare de 5.7secunde!!!
cred ca pana la versiunile c53 si c63 se mai poate adauga in gama versiunea de 2.0 si 305 cai de pe a35amg. directie integrala, tractiune integrala, suspensie pneumatica, vorba cuiva de mai sus, lista de optionala e lunga, posibilitatile de configurare nelimitate, bani sa ai si cai pe umeri sa sti cum sa le combini
Asa este, cei 100 km autonomie pentru varianta 300e (PHEV benzina) sunt excelenti pentru utilizarea zilnica - mai ales pentru cineva care sta la casa sau are acces lejer la o priza electrica (la serviciu, magazine, parcari publice, benzinarii etc...)
Este drept, aceasta varianta (PHEV) vine cu un volum al portbagajului mai mic - se pare ca acesta are valoarea de 360 litri.
C-classe a fost si va ramane, fara indoiala, un reper de modernitate, rafinament si confort, in clasa ei.
Muzeul din Stuttgart este - cu adevarat - un obiectiv de punctat!
MULT SUCCES MERCEDES BENZ!!!
Grila aduce cu cea de la 300 SLR din 1955, iar culoarea aia gri mat e bestială.
am preluat cilindreea motorului diesel avand 1992 cm3 de pe Caradisiac din articolul lui Florent Ferriere din 23.02.2021, pe Auto-Data acelasi motor apare ca avand numai 1950 cm3.....
chiar si cu o astfel de discrepantza, raman la parerea ca se impune ca motoarele cu aprindere prin compresie care echipeaza noul C-Class sa faca parte din categoria 2.0 litri
Pot sa spun cu mana pe inima ca in sfarsit au gasit cel mai bun loc posibil. Pana acum, tabletele implantate in bord erau uneori hilare, alteori enervante pentru ca iti blocau cumva campul vizual. Acum, repet, se poate spune ca e perfect locul.
Acum, ca ne-ar placea noua sa mai fie butoane, ca unii suntem mai old school, da, de acord, poate si mie mi-ar placea sa mai am butoane pentru aerisiri si reglaje temperatura interioara samd.
Dar,
unde sunteti aia cu "va opuneti progresului"? Asta e revolutia in industria auto, digitalizarea si informatizarea masinilor pana-n cele mai banale functii. Greu le-a fost producatorilor pana acum. De acum inainte, odata cu digitalizarea de care vorbeam, costurile lor o sa fie diminuate. E mai ieftin sa pui un ecran si sa preiei digital cele mai multe functionalitati decat sa reimaginezi si sa redesenezi toata pleiada de butoane si comutatoare la fiecare iteratie noua a unui model. Acum, codul din spatele functiilor va fi acelasi, vor schimba doar designul interior si dimensiunea ecranelor, in functie de nivelul de echipare, si in cele din urma vor reduce costurile.
Mie personal mi-ar fi placut sa se poata opta pentru instrumentar de bord analog, dar, dupa cum se vede, e mai ieftin chiar si acel ecran decat niste ceasuri pentru turatii si viteza, asa cum eram obisnuiti pana acum.
pe langa 200 Nm trebuie adaugati si cei 20 CP suplimentari, valori identice oferite de sistemul de 48V atat pentru motoarele pe benzina cat si cele pe motorina(caradisiac)
bai tatraurse, mai spala-te si tu pe maini din cand in cand, macar o data la saptamana.
mizeria si grasimea nu ramane doar pe ecrane, ramane si pe butoanele fizice doar ca poate acolo nu se vede la fel de clar....asta nu inseamna ca ea nu exista.
plus ca un ecran se curata mult mai usor decat zeci de butoane si butonase cu tot felul de rizuri, lufturi etc.
cunostintele tale auto tatraurse (si nu doar auto) sunt extrem de superficiale, cam zero de fapt, daca pomenesti de manuale la mercedes, unde automata e regula de multe zeci de ani, iar manuala e doar exceptia pentru cele mai simple versiuni ale celor mai ieftine modele, pe care oricum un adevarat client de mercedes le trece imediat cu vederea.
chiar si cu elucubratiile tale imbibate in invidie, progresul va continua sa ne arate ca un motor de 1.5 poate fi mai performant la dinamica si consum decat motoarele de acum 2 decenii cu capacitati net mai mari. that's a fact.
masina asta este perfect pretabila pentru cineva din middle-managementul unei corporatii, pentru antreprenori de succes, pentru profesionisti si persoane ambitioase care cauta mereu noi provocari, care studiaza si se perfectioneaza de la zi la zi si progreseaza neincetat.
adica este exact pentru cei pentru care tatraurs nutreste cea mai apriga ura, pentru ca in loc sa zaca la fel el in zeama proprie si delasare, sa injure ue in fiecare zi si sa se intoxice cu irationalism si negativism, oamenii aia au ales exact calea opusa, calea care le permite sa tina azi in buzunar cheia unui c-klasse nou.
de exemplu latimea nu poate fi 2033 mm, poate doar cu oglinzile deschise, dar in mod normal, se comunica fara a lua in calcul si oglinzile sau daca se ia in calcul, se mentioneaza ca este cu oglinzi cu tot. Apoi varianta combi sa fie mai scunda decat berlina mi se pare cam ciudat...trebuie verificat la comunicatul oficial.
asa-i, lucrurile devin riscante nu doar pentru profanii volanului.....
la un calcul simplu, valoarea cumulata a cuplului motor pentru C300d iata ca ajunge la 750 Nm (550Nm +200Nm), similara unui M5 F90 si care culmea, permite si selectarea modului AWD iar pentru C300d nu exista optiunea 4Matic....:-)))
pana acum, pe paginile de web franceze, eu n-am reusit sa gasesc informatii detaliate cu privire la aceasta opulenta a valorii de cuplu oferita de sistemul de 48V iar de paginile de web germane, mult mai generoase in informatii, nu ma pot apropia deoarece nu stapanesc limba germana....
Starter-generatorul de pornire recuperează maxim 12 kW, în celălalt mod de lucru poate ajuta la propulsia cu 10 kW.
Mai important: acționarea electrică poate contribui cu un cuplu mândru :-))) de 160 de Newton metri, astfel încât motorul pe benzină de doi litri poate concura cu ușurință predecesorul cu șase cilindri din modelul 320. 5,9 secunde pentru zero sute în loc de 6,6 secunde anterioare - este clar. :-P
O nouă dezvoltare este turbocompresorul twin-scroll cu o supapă controlată electric, care garantează performanțe ridicate chiar și la viteze mici (adică turații voia să zică moșu-n scleroza lui. :-))
Cu o putere maximă de 299 CP, motorul este, de asemenea, un adevărat succes în ceea ce privește puterea de litri.
Datorită rețelei de 48 V, acum este utilizată o pompă electrică de apă cu 550 de wați de putere, care poate fi controlată după cum este necesar.
Ceva mai omenește spus, motorul L4 M264 nu-i un hibrid chiar debil (= ”mild”), în ciuda tensiunii de 48V aparent modeste, colaborând cu o baterie mărișoară (cca. 1 kWh), nu ca de laptop, și lucrând la +200 amperi.
V6-ul M256 (care înlocuiește V8-ul de pe S500) e și mai interesant, cu starter-generator tot de 48 V, dar cu stator amplasat fix-posterior între motor și c.v. (și nu în fața motorului, ca ăsta acționat prin curea cu tensionare selectivă de pe C-Klasse.)
Despre el însă, poate într-un episod aviator, dac-oi mai avea net sau doar ”Niet” (la opinii personale care ar putea contrazice celebri oameni de știință ca Bill Hates :-)))
P.s : scuze ca nu sunt logat !
Cu mhev-ul 1.0 Ford însă lucrurile-s mai puțin clare (fiind varză băieții la comunicare), dar important e că boost-ul de cuplu chiar se simte, așa cum ai remarcat și tu.
Datele-s în ceață oricum și arată cam așa pentru cele două versiuni mhev, dar nu mă mai miră nimic în distopia isterică pe care-o trăim:
Horsepower net: 92 kW / 125 PS / 123 hp (ECE)/ 6000
Torque net: 170 Nm / 125 ft-lb/ 1400 - 4500
48 volt MHEV with 11.5 kW Starter-Generator, 10 Ah li-ion battery pack, torque with max e-assist 210 Nm / 1720, max torque overboost 200 Nm / 147 lb-ft / 1750
Horsepower net: 114 kW / 155 PS / 153 hp (ECE)/ 6000
Torque net: 190 Nm / 140 ft-lb/ 1900 - 5500
48 volt MHEV with 11.5 kW Starter-Generator, 10 Ah li-ion battery pack, torque with max e-assist 190 Nm, without it 170 Nm / 125 lb-ft / 1400-4500, max torque overboost 220 Nm / 162 lb-ft
...Egal dacă MHEV-ul Ford plusează cu 20 sau 50 Nm.
Nu mai zic că Swiftul meu Sport 1.6 avea TOT cuplul max. de 160 Nm... :-)
chiar tin mortis sa apar cu multumiri pentru atat de necesarele colace de salvare oferite pentru a nu stiu cata oara la momentul oportun, asta inainte ca atat subsemnatul cat si @pipo sa devenim amandoi hrana pentru pesti ieri dupa-amiaza si, mai mare rusinea la varsta noastra, taman in vazul tuturor, tocmai de aceea va propun o banala invoiala, doar pentru ca lucrurile sa-nceapa sa functioneze ca pe roate....
eu raman statornic domeniului exclusiv care m-a consacrat pe AM, ii cat se poate de clar pentru orice om de buna credinta ca F1 ramane disciplina unde excelez cu adevarat iar dumneavoastra va luati foarte in serios atat de necesara cadenta a interventiilor/opiniilor in ceea ce priveste *nisha* automobilelor de mare serie...
D-le Kirotractor,
clauze ascunse nu-s, chiar n-avem de ce sa pierdem timpul, zic sa ne-nvoim inca de pe acuma...
Pai, baietii astia asa zic de mild hybrid: +20 CP si +148 lb.ft (200 Nm) cuplu pe termen scurt. Probabil la o depasire sau daca nu vrei sa lasi vreun magar sa-ti taie calea. Desi sincer, stiam de datele astea de vreo cativa ani. Nu mai stau sa caut acum, dar cred ca sistemele prezente tot asa ceva au. Poate la clase mai mari, dar oricum, cu timpul, tehnologia devine accesibila si palmasilor.
https://www.cnet.com/roadshow/news/2022-mercedes-benz-c-class-official-hybrid/
Multe de comentat la C Class-ul asta nou. Mie imi place, dar vreau sa-l vad in viata reala intai. Oricum, dupa ce si-a luat deprecierea in barba in primii ani, merita luat la mana a doua pe la vreo 30-50K de km. Pana atunci, poate imi vine si mie randul la inoit masina :)