Acesta este noul McLaren W1: urmașul lui P1 este cel mai puternic model de serie al mărcii

de Tiberiu Safta
Luni, 07.10.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
McLaren a dezvăluit oficial noul W1, urmașul direct al hypercar-ului P1. Noul model este cel mai puternic McLaren de serie din istorie, datorită unui motor V8 hibrid de 1275 de cai putere.

A venit momentul să facem cunoștință cu noul McLaren W1. Cel mai nou hypercar al mărcii britanice este succesorul vechiului P1, lansat în urmă cu 12 ani. Noul model este cel mai puternic și cel mai rapid model de serie al constructorului britanic, iar acesta preia numeroase tehnologii și inovații direct din lumea Formulei 1.

CEL MAI AERODINAMIC MCLAREN DIN ISTORIE

Caroseria noului McLaren W1 are un design complet diferit față de modelele de până acum, datorită unui nou limbaj de design. Noul model a fost dezvoltat aproape integral în tunelul aerodinamic, acolo unde McLaren a petrecut nu mai puțin de 350 de ore pentru a optimiza caroseria noului W1. Peste 5000 de piese individuale au fost testate în tunel pentru ca noul model să fie cel mai aerodinamic din istorie.

Partea din față aduce un design agresiv, cu faruri mai încruntate și cu o structură aerodinamică mai complexă, care aduce un spoiler frontal și numeroase prize de aer. Capota din față este sculptată special în scopuri aerodinamice, iar aici avem încă o priză de aer.

Portierele se deschid ca o pereche de aripi, o premieră pentru McLaren. Acestea sunt desenate special pentru a dirija fluxul de aer către partea din spate și către motor, în scopuri aerodinamice și de răcire. Partea din spate este caracterizată de un difuzor masiv, iar la mijloc sunt montate cele două evacuări. Un element interesant de notat aici este eleronul Active Long Tail, care este activ și care se extinde cu până la 300 de milimetri în spate.

Noul model dispune și de două tuneluri venturi sub caroserie pentru a crea efectul de sol, la fel cum este cazul la o mașină de Formula 1.

Atunci când șoferul alege modul de rulare pentru circuit, garda la sol este coborâtă cu 37 de milimetri în față și cu 17 milimetri în spate. În total, întreg pachetul aerodinamic al noului McLaren W1 generează o forță de apăsare de 1000 de kilograme.

NOUL ȘASIU MCLAREN AEROCELL

Șasiul noului McLaren W1 este alcătuit dintr-o monococă de fibră de carbon, botezată McLaren Aerocell. Datorită utilizării fibrei de carbon atât pentru șasiu, cât și pentru caroserie și alte componente, noul model cântărește numai 1399 de kilograme. Unele piese sunt create cu ajutorul unei imprimante 3D pentru a menține o greutate redusă. Scaunele noului W1 sunt fixate direct în monococă, la fel și ușile și suspensia, care este inspirată din Formula 1.

Datorită greutății relativ mici, noul McLaren W1 are un raport putere/greutate de 911 cai putere per tonă, cel mai mare raport al vreunui McLaren de serie produs vreodată.

În interior, scaunele sunt montate în poziție fixă și nu pot fi deloc reglate. Doar volanul și pedalele pot fi reglate pentru ca șoferul să fie comod în mașină. Tot în habitaclu, avem un volan cu design nou, un instrumentar digital și un ecran central de 8 inch pentru sistemul multimedia. În spatele scaunelor este prezent și un compartiment de depozitare, cu o capacitate de 116 litri.

MAI RAPID DECÂT MCLAREN SENNA ȘI SPEEDTAIL

Noul McLaren W1 primește noua unitate hibridă MHP-8. Aceasta este alcătuită dintr-un motor V8 de 4.0 litri bi-turbo și din motorul electric E-Module.

În total, propulsorul noului McLaren W1 dezvoltă 1275 de cai putere și 1340 Nm. Cu alte cuvinte, noul hypercar este cel mai puternic McLaren de serie din istorie.

Ca să-ți faci o idee de cât de rapid este noul model, accelerația de la 0 la 100 de km/h este gata în 2.7 secunde, sprintul de la 0 la 200 de km/h este gata în 5.8 secunde, iar repriza de la 0 la 300 de km/h durează 12.7 secunde. Viteza maximă este limitată electronic la 350 de km/h. Noul McLaren W1 este mai rapid până la 300 de km/h chiar și decât Speedtail. Iar dacă asta nu era destul de impresionant, află că noul model este mai rapid cu 3 secunde pe tur decât McLaren Senna pe circuitul de teste al mărcii.

Motorul este cuplat la o cutie automată cu 8 trepte, iar mersul în marșarier este realizat doar în modul de rulare electric. Partea electrică este alimentată de o baterie de 1.4 kWh, ceea ce înseamnă o autonomie electrică de numai 2 kilometri.

LIMITAT LA 399 DE EXEMPLARE

Noul McLaren W1 va fi produs în doar 399 de exemplare. Fiecare costă circa 2 milioane de lire sterline. Toate exemplarele au fost deja vândute.

via McLaren

Comentarii (7)

  • S-au dat deja? .... offff, iar am ratat oferta. Rog pe cei de la Automarket sa fie un pic mai rapizi ca uite asa pierd cei de la McLaren posibili clienti. ;)
    10 3
  • Lando Pilorris
    E mai urat decat P1.
    In plus are viteza maxima mai mica decat P1 de acum 30 de ani.
    2 3
  • De la 200 km/h la 0.
    ...distanta de franare insumeaza doar 100 de metri. Impozantă valoare.

    McLaren nu are in vedere sa poposeasca la Nürburgring cu W1, si-au validat la Nardo - test track, faptul ca W1 este produsul lor cel mai iute.
    ....Fiecare cu reperele sale.
    2 2
  • peepee
    Daca esti cel mai bun, de ce nu le-ai arata altora folosind "reperele" lor, mai ales ca Nur e folosit de toti, ca standard
    1 0
  • In sfarsit un McLaren fruos, la peste 20 de ani de la F1
    Si performantele par crazy
    Nu imi dau seama daca e PHEV sau nu, daca nu este ..e mega
    1 2
  • Porsche AG
    992 GT3 RS

    Braking distance

    100 km/h - 0 28 m
    200 km/h - 0 96 m


    Ne exprimam parerile de rau pentru faptul ca un produs high-end recent lansat de rivalii nostri din Woking, W1, este deja evident surclasat la un capitol deloc nesemnificativ.
    3 1
  • Automarket, va rog eu, nu mai puneti "de" intre cifre si unitatea de masura. De ex.: 100 de km/h. Corect e 100 km/h; "de" se aude doar la vorbire.
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru