Prezentarea noului Maserati MC20 va avea loc astăzi, 9 septembrie, începând cu ora 21:30, ora României. Deși mai sunt câteva ore până la startul evenimentului, o serie de imagini cu viitorul supercar pregătit de constructorul italian au fost "scăpate" pe internet.
Din punct de vedere estetic, liniile noul MC20 au fost inspirate de cele ale hypercar-ului MC12. În partea frontală, italienii au pregătit o grilă generoasă în mijlocul căreia a fost amplasat tridentul specific mării, faruri cu o semnătură luminoasă nouă și două prize de aer de dimensiuni mari.
Jantele au un design complet nou, terminațiile sistemului de evacuare sunt poziționate aproape de zona centrală, iar stopurile au un design similar cu cele ale lui GranTurismo. Totodată, italienii propun o lunetă pe suprafața căreia a fost stilizat un trident și portiere cu deschidere verticală.
La interior, supercar-ul va fi echipat cu un instrumentar de bord complet digital și cu un sistem de infotainment cu ecran de mari dimensiuni pozitionat central.
De asemenea, pe consola centrală se află un controller rotativ pentru selectarea modurilor de rulare.Conform oficialilor Maserati, sub capota lui MC20 se va afla noul motor V6 biturbo de 3.0 litri. Unitatea dezvoltă 630 de cai putere la 7.500 rpm și 730 Nm începând cu 3.000 rpm. Turația maximă a motorului va fi de 8.000 rpm.
Via | Cochespias
Nu e chiar un dezastru stilistic, dar pentru un NOU supercar Maserati (mă) cam dezamăgește, sincer, fiindcă motorul V6 *Nettuno* e o capodoperă de inginerie și ar fi meritat un *ambalaj* mai puțin normal-banal.
Cu siguranță o să fie f. performant la 630 CP dar plasticele alea ca de motocoasă chinezească mi-ar aminti zilnic că am luat țeapă, oricât de *relativ ieftin* va fi.
Uitasem deci să adaug ca niște celebri co-chibiți din zonă *să vedem și prețul*, :-) dar m-am sucit -- dac-oi câștiga la loto aleg de departe originalul mult mai... italienesc, adică Ferrari F8 Tributo.
veti zice" si ce-i cu asta? " nu e nimic rau, dimpotriva, e bine sa ai ajutor ferrari cand faci un motor, dar atunci nu te lauda ca e complet nou si ca e dezvoltat 100% in-house
Chiulasa + sist. de injecție patentate Maserati diferă radical însă de F154 și asta e destul (zic eu) ca să pretindă că Nettuno V6 e nou, deși inginerii care au proiectat ambele motoare se mută periodic în aceeași ogradă (Fiat-Alfa-Ferrari-Maserati-VM.)
P.S. Din păcate, cred că doar colecționarii bănoși se vor mai bucura un timp de sunetul+zvâcul V6 / V8 / V12-urilor, italiene sau nu, odată cu intrarea în era electrocasnicelor.