Acesta este noul Lamborghini Temerario: primul Lamborghini din istorie cu tracțiune față

de Tiberiu Safta
Sambata, 17.08.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Lamborghini a dezvăluit oficial noul Temerario, succesorul lui Huracan. Noul model primește un motor V8 hibrid de 920 de cai putere și este primul Lamborghini din istorie care poate rula doar cu tracțiune față dacă este selectat un anumit mod de rulare.

Lunga așteptare a momentului dezvăluirii noului Lamborghini Temerario a luat sfârșit. Succesorul lui Huracan este mai mare, mai puternic și mai spectaculos din punct de vedere tehnic față de vechiul model lansat pentru prima dată în 2013. Alături de aceste aspecte, noul Temerario aduce și un limbaj de design nou, care este ușor mai discret față de vechiul model.

Farurile LED sunt acum mai subțiri, iar cele mai multe detalii noi sunt vizibile în special în bara din față. Aici putem vedea noile lumini de ceață LED aranjate sub forma unor hexagoane, precum și noile prize de aer laterale. Imediat în spatele portierelor sunt prezente două prize de aer mari pentru răcirea motorului, iar profilul vizual este asemănător cu vechiul Huracan.

Imediat sub geamurile laterale din spate mai avem încă două prize de aer sculptate, tot pentru a răci motorul hibrid al noului model. Cele mai mari noutăți vizuale sunt vizibile în spate. Stopurile au acum un design complet nou, fiind desenate sub forma unor inele hexagonale. De asemenea, evacuarea este montată la nivelul stopurilor pentru a face loc unui difuzor masiv integrat în bara de protecție.

La fel ca la vechiul Huracan, Lamborghini oferă mai multe opțiuni de personalizare vizuală și pentru noul Temerario. Pachetul Alleggerita aduce o capotă spate din plastic ranforsat cu fibră de carbon. Din același material sunt confecționate și scuturile de protecție de sub caroserie și unele elemente aerodinamice ale acesteia. Mai mult, clienții noului model vor putea alege și jante din fibră de carbon, un difuzor din fibră de carbon și o evacuare din titaniu.

Toate acestea duc la o reducere a greutății cu până la 25 de kilograme.

Interiorul noului Lamborghini Temerario renunță complet la instrumentarele analogice în favoarea unora digitale. În bord sunt integrate 3 ecrane în total: unul pentru instrumentarul digital, al doilea pentru sistemul multimedia, orientat pe verticală, iar al treilea pentru pasagerul din față. Bineînțeles, noul Temerario păstrează butonul de start-stop acoperit de un capac roșu inspirat din avioanele de luptă.

Volanul multifuncțional are un design nou, iar cu ajutorul unui selector rotativ roșu, șoferul are la dispoziție 5 moduri de rulare: Citta, Strada, Sport Corsa, Corsa Plus și chiar un mod Drift. Acesta din urmă are la rândul său 3 setări diferite pentru menținerea unghiurilor derapajelor controlate.

Noul Temerario vine dotat și cu 3 camere video de bord, care înregistrează drumurile din față și din spate, precum și pasagerii. Mai mult, noul model stochează și date de telemetrie atunci când este condus pe un circuit.

TRACȚIUNE FAȚĂ ÎN MODUL DE RULARE ELECTRIC

Noul Lamborghini Temerario renunță la motorul V10 aspirat natural în favoarea unui propulsor V8 bi-turbo ajutat de 3 motoare electrice. De unul singur, motorul V8 bi-turbo de 4.0 litri dezvoltă 800 de cai putere și 730 Nm. Cu cele 3 motoare electrice în funcțiune, puterea propulsorului crește până la 920 de cai putere și 1030 Nm. Motorul V8 poate să tureze până la 10.000 rpm.

Două dintre motoarele electrice sunt montate în puntea din față.

În modul de rulare Citta, noul Temerario poate să se deplaseze cu doar cu aceste două motoare care antrenează roțile din față. Atunci când motorul termic intră în funcțiune, puterea este transmisă către toate roțile. Cel de-al treilea motor electric este montat între motorul V8 și cutia automată cu 8 trepte. Acest motor electric îndeplinește rolul unui starter generator și ajută la eliminarea fenomenului turbo lag.

Bateria care alimentează motoarele electrice are o capacitate mică, de numai 3.8 kWh. Autonomia în modul electric nu a fost dezvăluită.

Deși noul Lamborghini Temerario cântărește 1690 de kilograme (mai greu cu 268 de kilograme față de Huracan Evo), acesta accelerează mai rapid și atinge o viteză de top mai mare. Astfel, noul Temerario are nevoie de numai 2.7 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 de km/h (față de 2.9 secunde pentru Huracan Evo). Viteza maximă este de 343 de km/h, față de 325 de km/h cât era pentru vechiul Huracan.

Noul Lamborghini Temerario este construit pe un cadru spațial din aluminiu, iar ampatamentul său este mai lung cu 38 de milimetri prin comparație cu predecesorul său. Dimensiunile mai mari îl fac pe Temerario să fie mai prietenos cu oamenii înalți, datorită spațiilor îmbunătățite la cap și la picioare.

Deocamdată, Lamborghini nu a anunțat prețurile noului Temerario.

via Lamborghini

Comentarii (25)

  • Diana Șosoacă
    343 Km/h ?!?
    Asta da aroganță !
    Cel mai mic model Lambo surclaseaza la capitolul Vmax. toate modelele (de serie) Ferrari aflate azi in fabricatie.
    7 5
  • @Diana Sosoaca
    Poate sa scoata ce vmax vrea el, la Ferrari n-o sa vezi piese de VW.
    5 4
  • Na, că s-a curentat și Lamborghini.
    9 9
  • @Matei
    inseamna ca n-ai auzit de Urus si Revuelto pana acum
    4 6
  • sa nu mai vorbim si de Sian...
    4 5
  • @@Matei
    Matei ca Matei, dar nici astia de la automarket, care cu asta se ocupa, nu par sa fi auzit de Revuelto. Altfel ar fi stiut ca si ala tot FWD e in modul EV.
    8 1
  • Un look prea cuminte pt un Lamborghini. Cei de la Audi cred si-au băgat râtul în treaba macaronarilor si unde chiar nu trebuia ! În rest , ce sa spun, biturbo plus 3 motoare electrice...eu as fi pus măcar 4 , câte unul pe roata și măcar o turbina pe cilindru !
    5 1
  • Diana Șosoacă
    Sa nu fim malitiosi peste masura.
    Sunt anumite componente apartinand VW Group, deci nu le regasim la vreun Polo.
    6 3
  • ... și al treilea model care are cutia montată transversal. Bănuiesc că va fi o mașină foarte echilibrată în ceea ce privește distribuția greutăților, mai ales că in față va veni bateria de 3.8 kvh.
    Oricum soluția este ingenioasă și, sincer, nu știu dacă a mai avut vreun constructor ideea asta.
    8 0
  • @Sosoaca
    Daca vrem sa fim rai, si pe unele componente Ferrari scrie Fiat :)
    8 0
  • unii haheri de pe aici ar spune ca e o dezvoltare fara sens, ca tesla accelereaza mai repede (in linie dreapta) fara cutie de viteza
    3 0
  • @ @Diana Șosoacă
    Dupa logica ta si la Ferrari gasesti piese de Fiat
    2 0
  • Ce ma mira pe mine e ca la modelele astea cu adevarat sportive, nu gasesti motoarele alea misto cu TDI. Oare de ce nu baga si Lambo, Ferrari motoarele diesel cu 4-5-6-7-8 turbine???
    E chiar pacat ca si Lambo si Ferrari au devenit mai puternice ajutate de cate 2-3 motoare electrice. Avem cativa retardati prin Romania la care nu le place curentul, desi fura mult.
    7 6
  • ///COR/// 33'
    O evolutie fata de Huracan ca design o involutie tehnic. Si nu tine numai de cp si top speed.
    0 4
  • Frumos “monstrul” la exterior… care pe “fata” doar tracțiune poate sa aibă ca pe spate este propulsie (și atât), se poate ușor evita prin folosirea “roți motrice”.
    In schimb la interior ecranele sunt moartea pasiunii, trist!!!
    Revenind la șeful focilor… când a montat lambo diesel? Diesel este pentru deplasări lungi plus masă mare (de ex. SUV-oaie, bus-uri, camioane etc)
    Întrebarea este de ce nu este 100% electric, Nevera sparge tot… dar nu interesează. ;)
    5 10
  • Pai chiar nu are Ferrari piese de Fiat.
    Nu e vorba de logica, sunt fapte reale.
    Urus are piese VAG in proportie de minim 80%.
    2 3
  • Eu am auzit de Urus si Revuelto, desigur. Am vrut sa spun ca întreaga gamă Lamborghini e acum hibridizată.
    7 2
  • Dizăl Rulz Forevăr
    O sa facă și un model dizăl. Când o zbura porcu'.
    7 3
  • @Matei
    Inseamna ca n-ai auzit de Urus Performante si de S, care nu sunt hibrid
    0 6
  • Înseamnă că nu știi ce înseamnă gamă.
    Indiciu: toate modelele, nu toate variantele de echipare.
    7 2
  • @Matei
    N-o mai da la intors, nu e primul articol in care scrii comentarii care arata ca nu stii prea multe despre lumea auto.
    2 5
  • @^ 22:54
    Urus Performante e un model, nu o varianta de echipare... Doamne fereste...
    In plus, gama = serie, grup, succesiune de obiecte, de fenomene, de situații care alcătuiesc un tot
    2 4
  • Doamne ferește? Pai te-a ferit de gropi.
    Urus e modelul. Variantele de echipare sunt SE, S, și Performante.

    Ai grija, sunt multe gropi pe drumuri, să nu dai în ele când nu e atent doamne-doamne.
    6 1
  • @cei de mai sus
    Discutia e despre un alt model, nu despre un Audi cu "haine" diferite si nici despre semantica. Cu atat mai putin nu e "a pissing contest". E bine totusi ca va mai documentati cu ocazia asta, doar ca sa scrieti ceva "inteligent" pe aici
    1 0
  • @cel de mai sus
    Bine ca ești tu deștept
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru