Lunga așteptare a momentului dezvăluirii noului Lamborghini Temerario a luat sfârșit. Succesorul lui Huracan este mai mare, mai puternic și mai spectaculos din punct de vedere tehnic față de vechiul model lansat pentru prima dată în 2013. Alături de aceste aspecte, noul Temerario aduce și un limbaj de design nou, care este ușor mai discret față de vechiul model.
Farurile LED sunt acum mai subțiri, iar cele mai multe detalii noi sunt vizibile în special în bara din față. Aici putem vedea noile lumini de ceață LED aranjate sub forma unor hexagoane, precum și noile prize de aer laterale. Imediat în spatele portierelor sunt prezente două prize de aer mari pentru răcirea motorului, iar profilul vizual este asemănător cu vechiul Huracan.
Imediat sub geamurile laterale din spate mai avem încă două prize de aer sculptate, tot pentru a răci motorul hibrid al noului model. Cele mai mari noutăți vizuale sunt vizibile în spate. Stopurile au acum un design complet nou, fiind desenate sub forma unor inele hexagonale. De asemenea, evacuarea este montată la nivelul stopurilor pentru a face loc unui difuzor masiv integrat în bara de protecție.
La fel ca la vechiul Huracan, Lamborghini oferă mai multe opțiuni de personalizare vizuală și pentru noul Temerario. Pachetul Alleggerita aduce o capotă spate din plastic ranforsat cu fibră de carbon. Din același material sunt confecționate și scuturile de protecție de sub caroserie și unele elemente aerodinamice ale acesteia. Mai mult, clienții noului model vor putea alege și jante din fibră de carbon, un difuzor din fibră de carbon și o evacuare din titaniu. Toate acestea duc la o reducere a greutății cu până la 25 de kilograme.
Interiorul noului Lamborghini Temerario renunță complet la instrumentarele analogice în favoarea unora digitale. În bord sunt integrate 3 ecrane în total: unul pentru instrumentarul digital, al doilea pentru sistemul multimedia, orientat pe verticală, iar al treilea pentru pasagerul din față. Bineînțeles, noul Temerario păstrează butonul de start-stop acoperit de un capac roșu inspirat din avioanele de luptă.
Volanul multifuncțional are un design nou, iar cu ajutorul unui selector rotativ roșu, șoferul are la dispoziție 5 moduri de rulare: Citta, Strada, Sport Corsa, Corsa Plus și chiar un mod Drift. Acesta din urmă are la rândul său 3 setări diferite pentru menținerea unghiurilor derapajelor controlate.
Noul Temerario vine dotat și cu 3 camere video de bord, care înregistrează drumurile din față și din spate, precum și pasagerii. Mai mult, noul model stochează și date de telemetrie atunci când este condus pe un circuit.
TRACȚIUNE FAȚĂ ÎN MODUL DE RULARE ELECTRIC
Noul Lamborghini Temerario renunță la motorul V10 aspirat natural în favoarea unui propulsor V8 bi-turbo ajutat de 3 motoare electrice. De unul singur, motorul V8 bi-turbo de 4.0 litri dezvoltă 800 de cai putere și 730 Nm. Cu cele 3 motoare electrice în funcțiune, puterea propulsorului crește până la 920 de cai putere și 1030 Nm. Motorul V8 poate să tureze până la 10.000 rpm.
Două dintre motoarele electrice sunt montate în puntea din față.
În modul de rulare Citta, noul Temerario poate să se deplaseze cu doar cu aceste două motoare care antrenează roțile din față. Atunci când motorul termic intră în funcțiune, puterea este transmisă către toate roțile. Cel de-al treilea motor electric este montat între motorul V8 și cutia automată cu 8 trepte. Acest motor electric îndeplinește rolul unui starter generator și ajută la eliminarea fenomenului turbo lag.Bateria care alimentează motoarele electrice are o capacitate mică, de numai 3.8 kWh. Autonomia în modul electric nu a fost dezvăluită.
Deși noul Lamborghini Temerario cântărește 1690 de kilograme (mai greu cu 268 de kilograme față de Huracan Evo), acesta accelerează mai rapid și atinge o viteză de top mai mare. Astfel, noul Temerario are nevoie de numai 2.7 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 de km/h (față de 2.9 secunde pentru Huracan Evo). Viteza maximă este de 343 de km/h, față de 325 de km/h cât era pentru vechiul Huracan.
Noul Lamborghini Temerario este construit pe un cadru spațial din aluminiu, iar ampatamentul său este mai lung cu 38 de milimetri prin comparație cu predecesorul său. Dimensiunile mai mari îl fac pe Temerario să fie mai prietenos cu oamenii înalți, datorită spațiilor îmbunătățite la cap și la picioare.
Deocamdată, Lamborghini nu a anunțat prețurile noului Temerario.
via Lamborghini
Asta da aroganță !
Cel mai mic model Lambo surclaseaza la capitolul Vmax. toate modelele (de serie) Ferrari aflate azi in fabricatie.
Sunt anumite componente apartinand VW Group, deci nu le regasim la vreun Polo.
Oricum soluția este ingenioasă și, sincer, nu știu dacă a mai avut vreun constructor ideea asta.
Dupa logica ta si la Ferrari gasesti piese de Fiat
E chiar pacat ca si Lambo si Ferrari au devenit mai puternice ajutate de cate 2-3 motoare electrice. Avem cativa retardati prin Romania la care nu le place curentul, desi fura mult.
In schimb la interior ecranele sunt moartea pasiunii, trist!!!
Revenind la șeful focilor… când a montat lambo diesel? Diesel este pentru deplasări lungi plus masă mare (de ex. SUV-oaie, bus-uri, camioane etc)
Întrebarea este de ce nu este 100% electric, Nevera sparge tot… dar nu interesează. ;)
Nu e vorba de logica, sunt fapte reale.
Urus are piese VAG in proportie de minim 80%.
Indiciu: toate modelele, nu toate variantele de echipare.
In plus, gama = serie, grup, succesiune de obiecte, de fenomene, de situații care alcătuiesc un tot
Urus e modelul. Variantele de echipare sunt SE, S, și Performante.
Ai grija, sunt multe gropi pe drumuri, să nu dai în ele când nu e atent doamne-doamne.