Constructorul sud-coreean a dezvăluit oficial un concurent direct pentru Dacia Spring. Acesta se numește Inster și este un model electric de oraș și de dimensiuni mici. Noul model va fi lansat pe Bătrânul Continent mai târziu în acest an și va fi disponibil în două versiuni în ceea ce privește bateria.
DESIGN RETRO MODERN
Ca design, noul Hyundai Inster propune un limbaj de design care se inspiră din lumea digitală, cu o caroserie pătrățoasă și cu suprafețe netede în mare parte. În partea din față putem vedea faruri LED de zi rotunde montate în bara din față, fiind sub luminile principale, care integrează și acestea tehnologie LED. În bara din față este integrat și un mic scut de protecție.
Partea din spate este dominată de stopurile cu o semnătură luminoasă în forma unor pixeli mari, alături de o bară care integrează și aceasta un scut de protecție pentru o notă vizuală mai robustă. În părțile laterale, montantul B foarte gros iese în evidență, iar aici putem vedea și jante de oțel de 15 inch cu capace. Opțional, sunt disponibile jante din aliaj de 15 inch și de 17 inch.
Ca dimensiuni, noul Hyundai Inster măsoară 3825 de milimetri în lungime, 1610 milimetri în lățime și 1575 de milimetri în înălțime. Ampatamentul măsoară 2580 de milimetri. Prin comparație cu Dacia Spring, noul Hyundai Inster este mai lung cu 124 de milimetri, mai lat cu 27 de milimetri și mai înalt cu 56 de milimetri.
Pentru noul model, Hyundai oferă 9 nuanțe diferite la exterior: alb Atlas, kaki Tomboy, kaki mat Bijarim, ivory Unbleached, portocaliu metalizat Sienna, argintiu mat Aero, albastru mat Dusk, galben Buttercream și negru Abyss. Clienții au opțiunea unei vopsele two-tone cu un plafon contrastant vopsit în negru.
Un element notabil este reprezentat de accentele negre la exterior, ale căror vopsea produsă în mod sustenabil.
Această vopsea este produsă din anvelope uzate reciclate.INTERIOR SIMPLU ȘI DIGITALIZAT
În habitaclu remarcăm un design simplu și digitalizat, cu ecrane de 10.25 inch pentru instrumentarul digital și sistemul multimedia. Imediat sub sistemul multimedia avem două aeratoare mari, precum și o zonă cu numeroase comenzi fizice, montate imediat deasupra consolei centrale. Sub comenzi este prezent și un spațiu pentru încărcarea wireless a telefonului. Tot aici mai avem și iluminare ambientală LED cu 64 de culori.
Panourile portierelor pot fi personalizate cu nuanțe diferite, iar toate scaunele pot fi rabatate complet, inclusiv cel al șoferului. Opțional, Hyundai oferă scaune față încălzite de tip banchetă și un volan încălzit. Interiorul poate fi vopsit în 3 nuanțe diferite: negrul, maro kaki și bej. Tapițeria noului model este confecționată exclusiv din materiale textile, iar aici avem și materiale din PET-uri reciclate.
Portbagajul noului Hyundai Inster oferă o capacitate de 280 de litri cu bancheta din spate în poziție normală, respectiv 351 de litri cu bancheta rabatată.
AUTONOMIE DE 355 KM
Noul Hyundai Inster este disponibil în două versiuni în ceea ce privește capacitatea bateriei. Versiunea standard aduce o baterie de 42 de kWh și un motor electric de 97 de cai putere și 147 Nm. Această versiune accelerează de la 0 la 100 de km/h în 11.7 secunde și atinge o viteză maximă de 140 de km/h. Autonomia este de peste 300 de kilometri în regim WLTP.
Versiunea Long Range aduce o baterie mai mare, de 49 de kWh, dar și un motor mai puternic, de 115 cai putere. În această configurație, Hyundai Inster are nevoie de 10.6 secunde pentru a atinge 100 de km/h, iar viteza maximă este de 150 de km/h. În cazul acestei versiuni, autonomia este de 355 de kilometri în regim WLTP, iar consumul anunțat este de 15.3 kWh/100 km.
Indiferent de versiunea aleasă, bateria va putea fi încărcată de la 10% la 80% în circa 30 de minute la un curent de 120 de kW. În standard, noul Inster primește un încărcător onboard de 11 kW. Opțional, Hyundai mai oferă și un sistem de încălzire a bateriei, precum și o pompă de încălzire cu eficiență înaltă. Noul model primește și tehnologie cu încărcare bi-direcțională V2L.
SISTEME DE ASISTENȚĂ
În standard, noul Hyundai Inster primește o listă generoasă de sisteme de asistență, care include: vedere panoramică, asistent de evitare a coliziunilor în timpul parcării cu spatele, asistent pentru unghiul mort și un asistent pentru evitarea coliziunilor frontale.
Pe lista opționalelor avem: asistent de păstrare a benzii, asistent pentru evitarea coliziunilor în trafic încrucișat, cruise control inteligent cu funcție stop&go, asistent pentru condusul pe autostradă, asistent inteligent pentru limita de viteză și un sistem de detectare a oboselii șoferului, printre altele.
Noul Hyundai Inster va fi lansat mai întâi în Coreea de Sud în această vară. Lansarea europeană va avea loc mai târziu în acest an. Deocamdată, Hyundai nu a anunțat prețurile noului model. În viitor, va exista și o variantă crossover a modelului, care va fi botezată Inster Cross.
via Hyundai
Multe orașe au mai multe case decât blocuri și multi oameni folosesc masina pentru drumuri scurte la supermarket, în centru, sa viziteze prieteni, la locul de munca aflat mai spre periferie. Pentru drumuri lungi exista tren.
Chiar văzusem acum ceva vreme ca media zilnica la mine în oraș e sub 20km/zi.
Multi au fost păcăliți sa cumpere diesel, când toată lumea le lauda. Dar merg distanțe asa de scurte că nu li se încălzește niciodată motorul.
Genul asta de mașini sunt mai potrivite pentru ei.
Mi se pare hilar volanul pentru ca pare luat de la alta masina. Mai mare. :))) Spatele, din nou, e ciudat, ca sa fiu elegant. Bordul nu e chiar asa rau.
Probabil ca autonomia reala o sa fie pe la 250 de km ceea ce e suficient pentru caraghioslacul asta pe 4 rotile. :) Din nou, nu poti sa nu razi cand vezi cate o electroacă de-asta. :))
Profilul e un melaj de Skoda Scout si Suzuki Ignis, partea frontala usor nehotarata (luminile de zi supradimensionate rotunde alaturi de fantele cu rol de lumini de noapte ...ok)
Per total arata bine, inclusiv interiorul dar la cum se prezinta e cu un nivel mai sus decat Spring deci nu vad sa fie concurentul (direct) acestuia.
PS: toate mesajele de mai sus sunt civilizate, mai puțin al tău. De fapt, ale tale nu sunt niciodată. Înainte să te plângi de "shadowing" și dat cu tifla, nu mai da tu cu mucii în toate articolele.
Spring-ul este anost dar modelul de față este ridicol, culmea fiind bosajele roților spate, complet din alt film.
Surprins plăcut de numărul mare de butoane fizice.
Concentrează-te, te rog. Știu că nu e cuvânt țigănesc, de aceea am și zis limbaj elevat. Presărat cu neologisme.
Acum am trecut examenul?