Cea de-a doua generație Ford F-150 Raptor, lansată în urmă cu patru ani, a fost un real succes. Potrivit constructorului din Dearborn, vânzările camionetei de performanță au depășit Chevrolet Corvette și toate modelele sport de la Porsche la un loc.
Acum, Ford a lansat a treia iterație F-150 Raptor și susține că este mai bună ca oricând, atât pe șosea cât și în teren accidentat.
ACELAȘI DESIGN AGRESIV
Din punct de vedere estetic, pick-up-ul nu a suferit modificări majore. Designul agresiv a rămas același, cu o grilă frontală neagră, bare de protecție din oțel, lumini opționale de off-road integrate în spoilerul față și aripi mai late.
Farurile și stopurile sunt noi, iar capota, cu ale sale prize de aer incorporate, a fost ușor restilizată pentru a răci și mai bine motorul.
Că tot suntem la acest capitol, noul Ford F-150 Raptor este disponibil momentan numai cu o variantă îmbunătățită a propulsorului V6 EcoBoost twin-turbo de 3.5 litri. Unitatea a primit, printre altele, turbine noi însă puterea a rămas practic neschimbată, adică 450 de cai putere, susțin americanii.
Diferențialul spate blocabil electronic este oferit în standard, dar clienții pot opta și pentru un diferențial față Torsen cu alunecare limitată.
Transmisia este una automată cu 10 rapoarte.VARIANTĂ CU MOTOR V8 DISPONIBILĂ DIN 2022
Cea mai importantă veste este că, de anul viitor, Ford lansează varianta F-150 Raptor R cu motor V8. Este același agregat supraalimentat de sub capota modelului Mustang Shelby GT500, care în cazul camionetei nu va fi chiar atât de puternic.
Sub caroserie, noua generație F-150 Raptor ascunde foarte multă tehnologie de ultimă oră care să o ajute în off-road. Spre exemplu, noul sistem Terrain Management cu șapte moduri de condus: Slippery, Tow/Haul, Sport, Normal, Off-Road, Baja și Rock Crawl.
La fel este și funcția Trail 1-Pedal Drive care permite conducerea cu o singură pedală în condiții extreme de off-road. Aceasta este acompaniată de sistemul Trail Control, un pilot automat dezvoltat special pentru rularea pe teren accidentat.
ANVELOPE DE 35 SAU 37 DE INCH
Pentru prima dată în istoria acestui model, F-150 Raptor poate fi echipat cu anvelope de 35 de inch, dar și cu unele de 37 de inch.
Daca sunt bifate cele din urmă, garda la sol masoară 332 de milimetri, unghiul de atac este de 33.1 grade, iar cel de degajare de 24.9 grade.ȘASIU MAI RIGID ȘI SUSPENSIE SPATE NOUĂ
Tot pentru a fi mai rezistent în teren accidentat, Ford a întărit în puncte cheie șasiul din oțel. De asemenea, suspensia spate multi-link este complet nouă, pentru un plus de control la viteze mari sau atunci când drumul este mai puțin neted.
Totodată, americanii au montat cele mai mari amortizoare (furnizate de Fox) disponibile vreodată pe un Raptor. Corpul din aluminiu măsoară 7.8 centimetri în diametru, iar lichidul dinăuntru este complet nou pentru o forță de frecare scăzută și un plus de confort.
via Ford
E la moda, sa fie linistiti speriatii ca nu murdaresc universul desi o fac si in pus sunt tot felul de sisteme brevetate mai mult sau mai putin cunoscute (de ex. sistemul start stop) care au in componenta cuvintele eco, blue, green, etc. si care la initiativa departamentului de marketing sunt impinse in fata ca dau bine la bizoni.