Acesta este noul Ferrari 12Cilindri: succesorul lui 812 are un motor V12 pur

de Tiberiu Safta
Vineri, 03.05.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ferrari a prezentat oficial noul 12Cilindri, un model cu motor V12. Acesta este succesorul lui 812 Superfast și aduce un motor nou, de 830 de cai putere, un limbaj de design mai sofisticat și un preț de pornire de 395.000 de euro.

Constructorul italian a lansat oficial un nou model cu motor V12 aspirat natural. Noul model este botezat, oarecum simplu, 12Cilindri, iar acesta este înlocuitorul lui 812 Superfast. La fel ca predecesorul său, noul Ferrari 12Cilindri este disponibil în variantele de caroserie Coupe și Spider.

Componenta vedetă stă chiar în numele noului model. Astfel, sub capota noului 12Cilindri se află un motor V12 aspirat natural de 6.5 litri care dezvoltă 830 de cai putere și 678 Nm. Motorul poate urca în turații până la 9500 rpm, iar varianta coupe are nevoie de 2.9 secunde pentru a atinge 100 de km/h, respectiv 7.9 secunde pentru a ajunge de la 0 la 200 de km/h. Viteza maximă este de 340 de km/h.

În cazul variantei Spider, aceasta accelerează de la 0 la 100 de km/h în 2.95 de secunde și de la 0 la 200 de km/h în 8.2 secunde. Varianta Coupe cântărește 1560 de kilograme, în timp ce varianta decapotabilă are o masă proprie de 1620 de kilograme.

Noul Ferrari 12Cilindri primește un limbaj de design nou, inspirat de mai multe modele ale mărcii din trecut.

Partea frontală, de exemplu, este inspirată de celebrul 365 GTB/4 Daytona din anii '60 și primește lumini de zi LED subțiri montate sub blocurile optice principale. Tot aici remarcăm și elementul frontal vopsit în negru lucios.

Ferrari spune despre noul 12Cilindri că aduce un limbaj de design mai sofisticat față de cel văzut la 812 Superfast, cu accent mai mare pe muchii drepte și proporții musculare. Noul model primește și aerodinamică activă, cum ar fi un eleron care se activează între vitezele de 60 de km/h și 300 de km/h. Podeaua mașinii este, de asemenea, desenată în scopuri aerodinamice, iar în spatele roților din față sunt prezente alte elemente aerodinamice speciale.

Interiorul propune un design familiar, cu 3 ecrane diferite pentru instrumentarul digital, sistemul multimedia central și pentru pasagerul din față. Acestea măsoară 15.6 inch, 10.25 inch, respectiv 8.8 inch. Volanul primește butoane haptice, la fel ca la 296 GTB, iar în interior avem tapițerie din alcantara neagră în combinație cu piele albastră.

Noul Ferrari 12Cilindri este dotat cu un sistem brake-by-wire, sistemul Slide Slip Control 8.0 pentru derapaje controlate și direcție integrală independentă.

Noul model vine încălțat fie cu anvelope Michelin Pilot Sport S5, fie cu anvelope Goodyear Eagle F1 Supersport, ambele create special pentru noul model.

Pe piața din Italia, varianta Coupe a lui Ferrari 12Cilindri pornește de la 395.000 de euro. Pentru varianta Spider, prețul de pornire este de 435.000 de euro.

via Ferrari

Comentarii (12)

  • Adrian
    Intai Aston Martin, acum Ferrari, cu motoarele astea care ne omoara copiii. Ar trebui boicotati, sa facem o petitie, sa le punem sanctiuni iresponsabililor astora! Si lor si bogatilor care le cumpara!
    Viitorul este electric, nu va iubiti planeta?
    5 35
  • vindicomvs
    @Adrian
    la cate ferrariuri din astea se vor vinde cred ca e ok. ca sa nu mai zic si cati km vor parcurge pe an.
    12 2
  • Diana Șosoacă
    Cerbii mei competenți,
    dpdv estetic, eu nu zăresc altceva decât o reinterpretare contemporană a modelului Daytona din urma cu peste o juma' de secol, dar și îngăduința Ferrari de a oferi maselor de pretendenți acei parametrii similari motorului consacrat deja tocmai pe declinarea etalon a generatiei precedente, 812 Competizione.
    3 4
  • spaclu lu manole
    Ca sa-i stric week endu lu @cap-de-maimutz, o sa va zic ca in 1990 la dealerii Ferrari si Lambo din Germania, preturile la bijuterii se invarteau in jurul la 400-500k DM. Acum vad ca Euro s-a devalorizat la nivelul marcii germane dinainte de scoaterea de pe piata.
    Astept comentarii apoplexice, la fel ca atunci cand bula a aflat ca se zbura cu avionul inainte sa faca el ochi pe lume.
    4 3
  • George Simion
    urata varianta inchisa. si cam lenes..

    s-a dus vremea cand oamenii erau needucati si erau impresionati de zgomote. acum lumea vrea sa auda natura etc am evoluat!
    2 8
  • Dedicaţie muzicală
    ...pentru unicul George Simion

    Love is Noise - The Verve
    https://youtu.be/kdTzmIgRuQ0?feature=shared
    1 3
  • @Adrian
    Te rugam sa ii boicotezi si sa nu cumperi...
    7 1
  • bravos
    trei v12 si un v10 pe o singura pagina .eu sigur le boicotez. dar ce facem cu auto market,care le promoveaza?
    2 6
  • Al Bundy
    A înnebunit lumea cu propaganda ECO...
    Vedeți că un motor de 0.9, in anumite condiții consuma mai mult carburant decât un V10...
    1 1
  • facelift
    Numai eco idioti pe aici. Baibajeti ce iubiti voi sunt electrocasnice pe roti. Si apropo, nu salveaza planeta. A, Ferrari acesta este MASINA!!!!! Sa tineti minte.
    1 1
  • unu altu
    Creativ nume :))Se termna inteligenta Ferrari. In loc de ingineri si designeri, au angajat mai multi avocati :))
    1 0
  • George Simion
    sigur nu e 12 maimute? ca doar scoate 12x gaze...
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru