A venit momentul să facem cunoștință oficial cu noul Bugatti Tourbillon, urmașul direct al lui Chiron. Noul model primește un design care este destul de apropiat de modelul predecesor, însă noutatea absolută se ascunde sub capotă. Asta pentru că motorul W16 ajutat de 4 turbocompresoare este acum înlocuit de o unitate V16 asistată de 3 motoare electrice.
1800 DE CAI PUTERE ÎN TOTAL
De unul singur, motorul termic de 8.3 litri, dezvoltat împreună cu specialiștii de la Cosworth, dezvoltă 1000 de cai putere. Față de modelele precedente, noul Bugatti Tourbillon renunță complet la turbocompresoare. Deși noul motor este mai mare în dimensiuni față de vechea unitate W16, acesta cântărește 252 de kilograme.
Puterea totală de 1800 de cai putere este atinsă cu ajutorul celor 3 motoare electrice. Două dintre ele sunt montate în față, iar al treilea motor este prezent în puntea din spate. Împreună, cele 3 motoare electrice dezvoltă 800 de cai putere și sunt alimentate de o baterie de 25 de kWh, montată central.
Noul Bugatti Tourbillon are nevoie de numai 2.0 secunde pentru a atinge 100 de km/h. Repriza de la 0 la 200 de km/h durează 5 secunde, iar cea de la 0 până la 300 de km/h durează mai puțin de 10 secunde. Viteza maximă este de 445 de km/h.
Noul model este capabil să ruleze pur electric grație celor trei motoare. În acest mod de rulare, Bugatti Tourbillon oferă o autonomie de 60 de kilometri.
EVOLUȚIE, NU REVOLUȚIE
La prima vedere, noul Bugatti Tourbillon arată foarte asemănător cu predecesorul său.
Partea din față este puțin mai extinsă față de cea văzută la Chiron, însă farurile păstrează un design asemănător, iar prizele de aer sunt acum mai mari. Privit din lateral, noul Tourbillon păstrează conturul caroseriei în forma literei C.Partea din spate a suferit cele mai multe modificări și are un design inspirat parcă de către prototipurile de anduranță din prezent. Aici putem vedea stopurile integrate într-o bandă LED curbată, iar în mijloc este vizibilă inscripția Bugatti, care este și iluminată. Tot aici vedem și difuzorul masiv, precum și terminațiile foarte subțiri ale evacuării.
Noul Bugatti Tourbillon aduce și uși care se deschid acum sub forma unor aripi. De asemenea, un alt detaliu notabil este poziția centrală a ștergătorului pe parbriz, inspirat direct de la mașinile de competiție.
LA FEL DE UȘOR CA CHIRON
Este ușor să crezi că noul motor hibrid al lui Tourbillon ar face ca modelul să cântărească mai mult decât predecesorul său. Însă, vei fi probabil surprins să afli că noul model cântărește 1995 de kilograme, adică exact aceeași greutate pe care o are Chiron.
Menținerea greutății este ajutată de șasiul de tip monococă din fibră de carbon, de brațe ale suspensiei din aluminiu forjat în loc de oțel și de difuzorul aerodinamic din spate care face parte din structura de impact a mașinii. Numai suspensia în sine este mai ușoară cu 45% față de cea a lui Chiron.
INTERIOR CU CEASURI ELVEȚIENE
Noul Bugatti Tourbillon primește un instrumentar analog cu ceasuri elvețiene.
De altfel, ceasurile din bord arată exact ca un tourbillon, de unde și numele noului model. Aici putem vedea cum vitezometrul este principalul instrument, iar acesta înconjoară turometrul. În stânga sunt instrumentele care arată nivelul de combustibil, temperatura lichidului de răcire și nivelul de încărcare al bateriei.În partea dreaptă avem și instrumentul special care arată câți cai putere produce motorul în timp real.
Consola centrală foarte subțire integrează numeroase comenzi fizice, unele dintre ele având chiar și afișaje digitale foarte mici. Aici avem și un ecran ascuns, care se activează la cerere sau atunci când pui cutia de viteze în marșarier. Apropo de cutia de viteze, noul Bugatti Tourbillon primește o cutie automată cu 8 trepte și cu dublu ambreiaj.
Un alt detaliu de notat aici este poziția fixă a scaunelor. Acestea nu pot fi reglate, însă pedalele sunt reglabile electric. De asemenea, volanul are un design inedit, cu doar o singură spiță și împărtășește un lucru comun cu prima generație a lui Citroen C4. Partea din mijloc a volanului rămâne permanent fixată în aceeași poziție.
PRODUCȚIE LIMITATĂ LA 250 DE EXEMPLARE
Noul Bugatti Tourbillon va fi un model mai rar decât Chiron. Asta pentru că Tourbillon va fi produs în numai 250 de exemplare. Prețul noului model este de 3.6 milioane de euro, iar livrările primelor exemplare vor începe abia din 2026.
via Bugatti
Masina asta e artă inginerească.
Preferam ceva diesel sau W16 cu cinspe turbine.
Asa cu electrice, nu e bine, ca nu are range si dau faliment si astia cu orientarea lor catre electrificare....
Salutari de la Rimac...
tourbillon este o complicatie ingenioasa si foarte scumpa care augmenta precizia ceasului mecanic, si asigura exclusivitatea.
aparitia ceasului cu quart si baterie ( de o suta de ori mai precis si mai ieftin ) eclipseaza total tourbillonul
Pare un face lift mai pronunțat la Chiron, dar oricum arată așa cum trebuie, iar configurația V16 pare o aroganță la actuala electrificare.
Iar motorul v16 aspirat dezvoltat impreuna cu Cosworth o sa fie orchestra pe asfalt.
Ajunge, chiar nu va mai incadreaza!
In afara unui vârtej de marketing dinspre Molsheim, eu nu intrezaresc altceva.
Vitezometrul oferit la o valoare hilara, mai ales ca Vmax standard este 380 km/h, doar o cheiță speciala lasandu-l sa zburde pana la 445 km/h.
Turatia la care se obtine puterea maxima, deloc intimidanta pentru un produs de +3mil. Euro, se situeaza imediat sub pragul de 9000rot/min, poate tocmai de aceea s-au temut sa pozitioneze turometrul central, asa cum se impunea pentru un brand care vrea sa se identifice cu piscul performantei si care a decis sa faca o schimbare majora, renuntarea la supraalimentare.
https://fastestlaps.com/models/rimac-c-two
Traducem pentru cocalari:
4 motoare electrice;
0-100 in 1,8 secunde
0-200 in 4,4 secunde
Putere :1941 PS
Cuplu 2299 NM
Introdusa acum 6 ani!!!!!!! In 2018.
Cand ma uit in urma si vad ce aberatii scrii in anul 2024, imi dau seama cat de limitati sunteti.
Concluzie: acum 6 ani in urma Rimac a scos pe piata o masina cu 4 motoare electrice care face sa paleasca un pacalici de V16 din 2024....care nici ajutat de 3 motoare electrice nu reuseste ce reusea o masina acum 6 ani.
Tu nu esti chiar asa inapoiat, doar cu 6 ani, tu esti in urma cu ani lumina, la nivelul DIZAL...
Rimac Nevara 1888cp
Lotus Evija: 2012cp
Pininfarina Battista: 1900cp
Cand se poate cu electrice mult mai bine.
De ani de zile!!!
O fi masina pentru colectionari adevarat, dar nu paleste un V16 in fata la 4 electrice. Doar in mintea ta tulburata de noxe diesel.
Cum zice Dan, aceasta “creație” este un mesaj clar ca electricele sunt neinteresante.. aduc doar plafonare și plictis, ceva de genul comunismului.
In al doilea rând dacă vroiau să fie vreo aroganta (de parcă ei se lupta diesel vs EVs ca noi pe automarket.ro) puneau 4 turbine pe motorul asta și nu se mai oboseau cu 3 motoare electrice.
Tu nu vezi ca ești aberant??
PS: data viitoare citește cu atenție înainte sa scrii. Nu e prima oara. Te scutește să adaugi 3-4 mesaje ulterioare prin care o dai că de fapt ai citit dar chestii-trestii.
PS2: când admiți că ai greșit arăți și că ai minte suficienta să realizezi asta și caracter sa recunoști.
Pentru contestarea soluției alese, poți sa le scrii celor de la Bugatti și sa le explici lor cât sunt de demodati în 2024, confirmi tot mai des ca ești batut in cap, nu doar antipatic, au făcut V16 pentru c-au putut și vrut .
si antiDacia.
As putea sa ma insel, caz in care Balaceanca e mai plina de dezaxati decat mi-am inchipuit.
Daca am mai vazut Veyron pe strada cand si cand, Chiron in schimb n-am vazut nici unul. Deci cu atat mai rar o sa fie Tourbillion-ul. Si e pacat, pentru ca e o masina exceptionala. Mult peste Rolls Royce / Bentley atat ca design cat si ca performante. Imi place extraordinar de mult ca tin la traditie si aici ma refer la grila radiatorului incadrata perfect in modernism, cat si la ceasurile analogice. Totusi, pentru cine stie ce inseamna un tourbillion, proportiile componentelor din ceasurile de bord le fac destul de badarane. Dar merg ca figura de stil, marketing si frumusete.
Cat despre motorizari, era de asteptat. Totul se cupleaza in ziua de azi la motoare electrice, in special la performanta de varf. Ce e surprinzator e ca au renuntat la arhitectura W16 si au trecut la un V16 natural aspirat. Sunetul trebuie sa fie magnific.
De observat ca bateria este relativ mica, dar asta fara indoiala ca a contribuit la tinerea sub control a greutatii. Sub 2000kg nu au nici limuzinele medii in ziua de azi. Apoi, 60 km pur electrici sunt insignifianti la nivelul asta de pret si performante. Da, ajuta la mentinerea aerului curat cand treci prin plebea muritoare, dar nici macar nu le faci o favoare. Ai motoare electrice pentru ca iti maximizeaza performanta, nu pentru ca iti pasa de ce respira doreii in jurul tau.
Asa ca polimicile pro/contra electricitate ar trebui sa treaca pe ultimul plan cand vorbim de raritatile astea.
Iar de la tine @dan_grc, ma asteptam la mai mult :) Esti printre foarte putinii pe site-ul asta care nu-si pierde cumpatul in altercatii inutile. Chiar ma gandeam cu invidie la tine zilele trecute cand am avut balacareala in haznaua porcilor cu Porcul Mitocan Cretin, care guita pe diesel. Asta e, se intampla ci celor mai buni dintre noi, dar macar prin postarile echilibrate, tu mai lasi o umbra de speranta si normalitate pentru Estul Balcanilor.
O polemica decenta ice/electrice e mai mult decat ok, si sanatoasa. Problema apare cand dai de pemecei, capi-de-maimutze si pro-electrici extremisti si obtuzi. E cloaca de care n-are rost nici macar sa te apropii, dara-mi-te sa o atingi cu degetul de la picior.
cceasurile alea sunt greu de citit, macar le facea mai mari si in spatele volanului. totusi eu prefer cifre.
ecrane/tablete etc le poti schimba si astfel masina va arata ca noua oricand in viitor.
si cum simti aspiratul ca trage daca se baga electricele peste.
la banii astia ma asteptam sa fie capacitor, sa dea warp in depasiri. or sa se joace multe electrice cu el in cativa ani, inclusiv alea chinezesti ieftine.