Acesta este noul BMW X3: versiune hibridă PHEV cu mai multă autonomie electrică

de Tiberiu Safta
Miercuri, 19.06.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
BMW a prezentat oficial noua generație X3. Noul model primește un design proaspăt, tehnologii noi, precum și o motorizare hibridă nouă, care oferă mai multă autonomie în modul de rulare electric.

BMW a dezvăluit oficial cea de-a patra generație X3. Noul model aduce un limbaj de design complet nou, o versiune hibridă nouă, dar și o versiune de performanță mai puternică. Noul X3 dispune și de tehnologii noi la bord, cu o listă mai generoasă de dotări în pachetul standard.

GRILĂ DUBLĂ CU UN DESIGN NOU

Fiind o nouă generație, noul X3 primește un design proaspăt, cu o caroserie cu multe suprafețe netede și mai multe muchii ascuțite față de generația precedentă. Partea din față este dominată de grila dublă masivă, care, în premieră pentru BMW, primește ornamente amplasate pe diagonală. Opțional, clienții vor putea alege și dotarea BMW Iconic Glow pentru un contur iluminat al grilei.

Farurile LED primesc o semnătură luminoasă în forma literei L în standard. Sunt disponibile și faruri LED Adaptive Matrix cu funcții de iluminat special în zone urbane și de mișcare în viraje. Partea din spate aduce un design nou, cu stopuri desenate în forma literei T și cu numărul de înmatriculare amplasat acum în bara de protecție.

Ca dimensiuni, noul BMW X3 măsoară 4755 de milimetri în lungime, fiind mai lung cu 34 de milimetri decât vechiul model. De asemenea, lățimea este acum de 1920 de milimetri (+29 de milimetri), iar înălțimea este de 1660 de milimetri (-25 de milimetri). Pentru noua generație, puntea din spate este acum mai lată.

Clienții vor putea alege între 8 nuanțe metalizate și una solidă pentru noul X3. Exteriorul este completat de jante de 18 inch în standard, însă sunt disponibile și roți mai mari, de 19, 20 sau 21 de inch. Dacă alegi pachetul opțional M Sport Pro, vei primi și etriere vopsite în roșu.

ECRAN BMW CURVED DISPLAY

Noul BMW X3 este cel mai nou model care primește ecranul curbat BMW Curved Display pentru afișarea instrumentarului și a sistemului multimedia. Acesta din urmă primește o interfață nouă, grație noului sistem de operare BMW Operating System 9.

Tot aici avem și sistemul BMW Interaction Bar pentru comenzile amplasate central, precum și un volan cu un design nou și un nou selector pentru cutia de viteze.

În standard, noul model vine dotat cu scaune sport reglabile electric, încălzite și îmbrăcate în materialul ecologic Econeer. Opțional, scaunele pot fi îmbrăcate în pielea ecologică Veganza sau în piele Merino. Pentru prima dată, BMW X3 primește și un panou instrumentar din poliester reciclat, disponibil opțional.

Tot în pachetul standard, noul BMW X3 primește următoarele dotări: climă pe 3 zone, geamuri laterale acustice, sistemul Comfort Access, hayon acționat electric și sistemul BMW Live Cockpit Plus, care include și sistemul de navigație pe bază de cloud BMW Maps. Aici mai avem și iluminare ambientală cu animații speciale de bun venit și de rămas bun, o tavă de încărcare wireless pentru telefon, o interfață Bluetooth, 4 porturi USB-C și două prize de 12 volți.

Sistemul opțional BMW Live Cockpit Professional adaugă un head-up display cu vedere augmentată. Pachetul Premium Package adaugă suport lombar pentru scaune, un sistem audio Harman Kardon, faruri LED adaptive și sistemul Travel & Comfort. Pachetul Comfort Package aduce parasolare pentru geamurile din spate, scaune ventilate în față și încălzite în spate, un plafon panoramic, volan încălzit, un sistem de protecție solară în spate și o funcție de pre-încălzire.

Portbagajul noului X3 are o capacitate de 570 de litri cu bancheta în poziție normală. Odată rabatată, spațiul crește până la 1700 de litri.

MOTOR HIBRID PHEV CU AUTONOMIE DE 90 DE KM

Sub capotă, noutatea adusă de noul BMW X3 este un motor hibrid cu încărcare la priză nou pentru versiunea X3 30e xDrive. Propulsorul este alcătuit dintr-un motor pe benzină de 2.0 litri și dintr-un motor electric integrat în cutia de viteze automată Steptronic cu 8 trepte.

Astfel, această versiune dezvoltă 299 de cai putere și oferă o autonomie de până la 90 de kilometri în modul de rulare electric, în regim WLTP.

În premieră, toate motorizările noului BMW X3 primesc o formă de electrificare. Versiunea cu motorul cel mai mic, X3 20d xDrive, primește un motor diesel de 2.0 litri și 197 de cai putere. Cu acest motor, BMW X3 are nevoie de 7.7 secunde pentru a face sprintul de la 0 la 100 de km/h.

Urmează versiunea X3 20 xDrive, care aduce un motor pe benzină de 2.0 litri și 208 cai putere. Aici avem un timp de accelerație de 7.8 secunde.

La final, avem și versiunea X3 M50 xDrive, cea mai puternică versiune. Aceasta primește un motor de 3.0 litri cu 6 cilindri de 398 de cai putere și accelerează de la 0 la 100 de km/h în 4.6 secunde. Toate motorizările, cu excepția celei PHEV, primesc un sistem mild-hybrid de 48 de volți. De asemenea, noul BMW X3 este oferit exclusiv cu o cutie automată cu 8 trepte. Începând din vara lui 2025, va fi disponibilă și o motorizare diesel cu 6 cilindri.

MAI MULTE SISTEME DE ASISTENȚĂ ÎN STANDARD

Noul BMW X3 vine în standard cu o listă generoasă de sisteme de asistență. Astfel, avem următoarele dotări: avertizare coliziune frontală, avertizare părăsire bandă, informare limită de viteză, avertizare schimbare bandă, asistent manual pentru limita de viteză și un asistent de parcare.

Opțional, noul model primește: asistent pentru controlul volanului și al benzii, asistent automat pentru limita de viteză și sistemul Parking Assistant Professional care permite parcarea mașinii de la distanță prin telefon.

Noul BMW X3 va fi disponibil pe piața europeană începând din ultimul trimestru al acestui an. Prețurile nu au fost deocamdată dezvăluite.

via BMW

Comentarii (24)

  • Nu stiu cine ii saboteaza pe astia, dar sunt tot mai urate bmw-urile.
    25 2
  • Într-adevăr, încă o hidoșenie.
    18 2
  • Trebuie sa se asemene cu viitorii proprietari: sa fie urate, design agesiv si daca s-ar putea sa aiba si masinile tatuaje ar fi perfect.
    18 3
  • tzi-crow
    bombardierii vor fi dezamagiti, masina nu mai e asa musculoasa in design, in schimb e mai urata si are multe luminite la interior deci mai are o sansa
    13 1
  • Au preluat mult de la XM, e un pariu interesant, s-ar putea sa functioneze in aceasta lume moarta sa epateze si sa fie snoaba.
    6 1
  • Foarte proaspăt designul, arată ca dracu' in pijama.
    10 1
  • Trebuie sa plătești în plus dacă vrei cocălărimea completă: grila nu doar hidoasă și vulgară, dar și iluminată, ca să sperii lumea și noaptea.
    11 0
  • Cineva
    Urata mai e.... din ce in ce le scot mai urate.
    11 0
  • si mie mi se pare urata. dar eu sant batran si consarvator,(sa nu zic retrograd). oare si voi la fel, sau chiar nu- i frumos ce e nemtesc?
    5 0
  • Nu e frumos ce e urât.
    6 0
  • Constat ca masinile chinezesti sunt superbe comparativ cu hidoseniile de la BMW.
    Oricum vor avea succes garantat avand in vedere cine le cumpara.
    12 1
  • Andrei
    L-au desenat aia de la Mercedes.
    5 0
  • F ciudat bordul ma iales pe partea pasagerului, parca e o masina ieftina, nu e nici un element de design acolo, au mutat totul pe usa .. pariu riscant, dar e o incercare de test
    6 0
  • Trilulilu
    La aceeași lungime, Kodiak oferă mult mai mult spațiu în toate zonele.
    0 0
  • Lucian
    cine i-o fi suparat pe designerii de la bmw?

    zici ca se incrunta unii la altii in sedintele de design, iar ala care se incrunta cel mai tare ajunge cu design-ul cu productie...
    5 0
  • @Mihaela: inteleg si accept opinia unora ca ar avea design indoielnic. In cele din urma e chestie de gusturi. Nici pe mine nu ma da pe spate. Imi plac noile serii 1 si 2.

    Totusi, sa spui ca chinezoaicele-s "superbe" incepe sa vorbeasca despre tine. Aici e deja rea-intentie. Un soi de admiratie autodistructiva pentru niste unii care nu se pot compara cu BMW. Pui eticheta si te bucuri ca industria auto europeana ar scartai si aia chinezeasca ar fi, chipurile, pe cai mari. O prostie, evident, dar na, unii asa ca tine se bucura de raul celor pe care ar trebui sa-i apere. Pentru ca in cele din urma inclusiv romania are enorm de castigat de pe urma BMW prin joburi multe care se intampla aici. Nu cred ca se poate spune acelasi lucru despre chinezoi... Investitiile straine in romania inseamna in principal tari din Europa. Investitiile chinezesti sunt neglijabile prin comparatie si de multe ori pe principiul calului troian, ca o poarta de atac pentru europa de vest si pentru ca suntem ieftini inca.

    PS: acri strugurii? :)
    6 1
  • voi astia toti din commenturi. Nu va mai faceti griji ca nu sunteti target-ul pentru BMW. Unde sa va permiteti voi asemenea automobil? Voi peste 10 ani cand ajung exemplarele in RO la mana a 3-a. Sa vezi ce o sa le mai laudati. La fel ca 5-ule din era Bangle. E plina tara de ele. Si se poate continua cu atatea si atate modele BMW ''hidoase'' VOI ROMANII NU CONTATI DELOC PE PIATA PREMIUM A MASINILOR NOI. Nu va mai faceti griji baieti!
    2 0
  • Exterior acceptabil, preluat de la X1, exceptând modelul ciudat de linii din interiorul grilei, dar interiorul nu-mi place, X1 are un interior mai reușit, cel puțin din poze .

    Oferta de motoare este completă, adică dieselul nu putea lipsi, probabil va urma și o variantă electrică made în China .
    6 0
  • Cam da Andrei, credeam la fel despre Mercedes în urmă cu câțiva ani ani, între timp lucrurile s-au mai dres la Mercedes… dar la BMW ferească… orice!!!… este clar sunt doar pentru persoane cu dizabilități (fără intenție de jignire) și anume orbi :(((
    Cum dle. să “scoți” așa ceva… oribilă!!!
    Sper să mai prind o bucată din actualul model… altfel pas.
    3 0
  • arhitect
    Atata s-a putut! Pentru cine vrea design superb atemporal, tehnologie din "valea motoarelor" , fiabilitate, tinuta de drum si pret comparabile, exista Alfa Romeo Stelvio.
    2 0
  • Legat strict de felul în care arată: este o mașină care arată foarte urât. Foarte urâtă. Însă, mai este loc de și mai urât. Recomand să se inspire pentru succes maxim pe acest trend, după Fiat Multipla, Pontiac Aztek și Ssangyong Stavic. Vor rupe piața.
    0 0
  • @dan_grc
    Exterior acceptabil pentru cocalari care ar cumpara orice cu semn de BMW.
    E o hidosenie.
    Din gama de motorizari nu putea sa lipseasca dizal 2.0 oare cu softuri bune???
    XC60 PHEV e superb in comparatie cu panarama asta. Si la PHEV are si vreo 455 CP...
    1 0
  • oricine
    Nu sunt fan bmw. Dar pentru esteții ăștia care nu se uită în oglindă ca să aibă un punct de comparație țin să le spun că în realitate acest design de la bmw arată mult mai bine decât în poze. XM-ul este impresionant (și nu numai pentru mine deoarece că am văzut la show-room un nene cu bmw x5 nou care renunța la el ca să își comande un XM cu vreo 80000 mai scump)
    1 0
  • Dpmdv, orice ar fi arătat mai bine decât actuala iteratie, dar totuși, @AM , chiar era nevoie de 280 de poze pt a ne demonstra asta ? Cred ca e un record .Pe mine unul nu ma afectează asa rau noua linie de design BMW Suv , pesemne ca mulți alții pe aici au pasiunile lor mai mult sau mai puțin subiective. Ce nu imi pare în regula însă, este dimensiunea , care deja e exagerata , zic eu , chiar nu înțeleg de ce trebuie sa tot crească la fiecare generație. Unde se vor opri ? Pt străzile și șoselele europene chiar nu e deloc ok aceasta grandomanie a dimensiunilor , ar trebui luate masuri drastice de suprataxare pt a descuraja idioțenia asta. Sa facă variante XL pt nord americani sau chinezi , dacă vor.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru