După o serie de imagini și clipuri teaser, a venit momentul să facem cunoștință cu noua generație BMW X2. Descris de bavarezi ca fiind un SAC, adică Sport Activity Coupe, modelul propune un design complet nou.
Până să ajungem la acest detaliu, trebuie spus că X2 a crescut în dimensiuni comparativ cu modelul pe care îl înlocuiește. Lungimea măsoară acum 4.554 mm (+194 mm), în dreptul lățimii sunt trecuți 1.845 mm (+21), iar înălțimea este de 1.590 mm (+64 mm).
În funcție de versiunea comandată, portbagajul are un volum de încărcare cuprins între 560 și 1.470 de litri.
DESIGN COMPLET NOU
Din punct de vedere estetic, avem o parte frontală cu faruri LED și o grilă aproape hexagonală (opțional, contur iluminat). Farurile LED Matrix sunt opționale. Plafonul este plonjat în partea din spate, rezultând astfel o alură de coupe.
Stopurile au un design nou, iar în extremitatea difuzorului de aer au fost montate fie 2 terminații pentru sistemul de evacuare, fie 4, în cazul lui X2 M35i xDrive.
Jantele au diametrul cuprins între 17 și 21 de inch. Paleta de culori include 2 nuanțe uni și 11 metalice, inclusiv una nouă, denumită Roșu Fire. BMW Individual.
Totodată, clienții pot alege una dintre cele două nuanțe Frozen de laPentru un plus de sportivitate, poate fi bifat pachetul M Sport sau M Sport Pro. Acesta din urmă plusează cu ornamente exterioare M Shadowline lucioase, lumini M Shadowline, spoiler spate M și sistem de frânare M Sport cu etriere roșii.
INTERIOR PREMIUM
Interiorul noului BMW X2 este aproape identic cu cel al lui X1. Avem, așadar, ansamblul curbat care integrează instrumentarul de bord digital și display-ul sistemului multimedia BMW de generația a 9-a. Scaunele sunt special dezvoltate pentru X2 și pot fi îmbrăcate inclusiv în piele Vernasca.
Climatizarea automată pe două zone, sistemul de navigație BMW Maps și volanul Sport, îmbrăcat în piele, sunt standard. Sistemul audio Harman Kardon și trapa panoramică din sticlă sunt opționale.
Intrarea în gama noii generații BMW X2 se face cu versiunea sDrive20i: motor pe benzină, de 1.5 litri mild-hybrid 48V, cu 170 CP. Avem apoi versiunea diesel sDrive18d, cu ai săi 150 de cai putere.
Cea mai sportivă versiune este, desigur, X2 M35i xDrive. Aceasta propune un motor de 2.0 litri, 300 CP, 0-100 km/h în 5.4 secunde, șasiu specific M și suspensie M adaptivă.
Frânele M Compound sunt opționale.Toate motorizările convenționale sunt oferite alături de o transmisie automată cu 7 rapoarte și dublu ambreiaj.
VERSIUNE ELECTRICĂ, CU 313 CP
Ultima, dar cu siguranță nu cea din urmă, este versiunea pur electrică iX2 xDrive30. Vine echipată cu 2 motoare electrice, care dezvoltă în total 313 CP și 494 Nm, suficient pentru a atinge 100 de km/h în 5.6 secunde și o viteză maximă de 180 km/h.
Bateria are o capacitate de 64.8 kWh, astfel că autonomia este cuprinsă între 417 și 449 kilometri, în ciclul WLTP.
Gama va fi completată, ulterior, cu o nouă versiune pe benzină și un diesel. În vara anului 2024, va debuta o a doua versiune electrică, dar și un alt diesel.
START DE LA 43.911 EURO ÎN ROMÂNIA
Noua generație BMW X2 va fi lansată pe piață în martie 2024. În România, modelul bavarez va porni de la 43.911 euro. Pentru X2 M35i va trebui să plătești cel puțin 59.322 euro, iar pentru versiunea electrică 55.513 euro.
via BMW
Se simtea lipsa unui SUV nou pe piata, cu atat mai mult lipsa unui SUV mai mare, mai greu si mai urat fata de generatia precedenta. Salvam planeta tona cu tona.
Interiorul e ce trebuie, mai putin lipsa butoanelor pentru clima, Vad ca trendl continua.
straniu. altfel nu poti duce fluxul doar spre parbriz.
oricum la idrive 8.5 vor schimba sa fie cat mai asemanator butoanelor fizice si vor permite si sa pui fluxul pe unde ai chef.