După o pauză destul de lungă, BMW M5 poate fi comandat din nou într-o versiune Touring, sau break în limbaj popular. Acestea fiind spuse, Audi RS6 Avant are din nou un rival pe măsură.
Despre designul exterior nu sunt foarte multe de spus, având în vedere că deja am făcut cunoștință cu M5 Sedan. Avem spoilere agresive, prize de aer mari, jante de 20 de inch pe față și de 21 pe spate, plafon vopsit în negru și aripi evazate.
Grila frontală Iconic Glow, cu un contur iluminat, este standard.
În spate, germanii de la BMW au instalat un eleron pe plafon, reflectoare verticale, difuzor de aer împărțit în două secțiuni, dar și un sistem de evacuare cu patru terminații.
Și habitaclul a fost preluat de la versiunea sedan. Regăsim aici un volan M din piele, scaune M îmbrăcate în piele Merino și ecranul curbat cu grafică M. Mai departe, climatizarea automată este pe 4 zone, iar sistemul audio Bowers&Wilkins este standard.
Pe lista de dotări opționale avem, printre altele, funcție de încălzire pentru volan, scaune față ventilate și un plafon panoramic din sticlă.
PORTBAGAJ DE 1.630 LITRI
Pentru că vorbim despre un model break, portbagajul este unul dintre atracțiile sale.
Volumul de încărcare este cuprins între 500 și 1.630 de litri. Această ultimă valoare este atinsă prin rabatarea banchetei.Deja nu mai este o surpriză că BMW M5 este, începând, cu această generație un model plug-in hybrid. Și varianta Touring ascunde sub capotă motorul V8 de 4.4 litri, twin-turbo, care lucrează în compania unei unități electrice integrate în transmisia automată cu 8 rapoarte.
Ansamblul dezvoltă în total 727 CP și 1.000 Nm cuplu, suficient pentru a atinge 100 de km/h în 3.6 secunde. Repriza 0-200 km/h durează 11.1 secunde. Viteza maximă este limitată la 250 km/h, dar pachetul M Drive crește această cifră la 305 km/h. Masa proprie este de 2.475 de kilograme
Din pachet mai face parte și o baterie de 18.6 kWh care promite o autonomie pur electrică de până la 67 de kilometri. Noul M5 Touring poate rula în modul electric până la viteze de 140 km/h.
Încărcarea AC la 11 kW este standard. În aceste condiții, bateria se încarcă până la 100% în mai puțin de două ore.
Sistemul de tracțiune integrală M xDrive este standard, la fel și diferențialul Active M.
Tot standard este și suspensia M adaptivă și direcția integrală activă. Frânele cu o serie de componente carbon ceramice sunt opționale.Noul BMW M5 Touring va fi prezentat public cu ocazia Monterey Car Week. Lansarea pe piețele mondiale este programată pentru luna noiembrie 2024, dar clienții pot face deja primele comenzi.
via BMW
Se naste insa intrebarea:
M5 E61 sau actualul, care-i generatia care se apropie cel mai mult in a emana atat de necesara desfătare vizuală dupa care, tre' sa recunoastem, tânjim cu totii la un moment dat?
Asta cu volumul portbagajului prin rabatarea banchetelor e o prostie. Nu zic ca nu e ceva practic dar nu cred ca e ceva de mentionat in mod special mai ales in titlu.
Volumul portbagajului este cel de 500l, nu de 1630l.
Ce-i Mateutza? Ai intrat in fibrilatie iar? Cum apare ceva despre BMW incepi sa te agiti. Te chinuie rau? :))
...Dupa ce-au reusit performanta ca actualul M2(RWD) sa aiba greutate similara cu M4 Competition(AWD) DA!, DA! astea-s cifrele reale -conform datelor oferite de Auto-Data.net- , de ce nu, varianta break a noului M5 sa fie mai usoara ca M5 Sedan....
BMW s-a intrecut pe sine cu greutatea noului M5 Touring, aproape 2,5 tone.
Nu sunt deloc convins ca aceasta este calea de urmat.
Cand altii scoteau PHEV, radeau puristii ca sunt electrocasnice cu incarcare la priza, acum ca au evoluat si cei de la BMW si au ajuns si ei in secolul 21, zic ca e de bine.
Cocalarii tot cocalari Raman.
Cu cei 700+ cai putere, tot in pomi ajung retarzii.
Oamenii pasionati de siguranta si familii, nu vor alege asemenea masina break.