Acesta este noul BMW M5 Touring: 727 CP și portbagaj de 1.630 litri

de Alexandru Monenciu
Vineri, 16.08.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Constructorul german de automobile a publicat primele imagini și informații despre noul M5 Touring. Break-ul de performanță are tot 727 CP, ca și versiunea sedan, dar volumul portbagajului ajunge până la 1.630 de litri.

După o pauză destul de lungă, BMW M5 poate fi comandat din nou într-o versiune Touring, sau break în limbaj popular. Acestea fiind spuse, Audi RS6 Avant are din nou un rival pe măsură.

Despre designul exterior nu sunt foarte multe de spus, având în vedere că deja am făcut cunoștință cu M5 Sedan. Avem spoilere agresive, prize de aer mari, jante de 20 de inch pe față și de 21 pe spate, plafon vopsit în negru și aripi evazate.

Grila frontală Iconic Glow, cu un contur iluminat, este standard.

În spate, germanii de la BMW au instalat un eleron pe plafon, reflectoare verticale, difuzor de aer împărțit în două secțiuni, dar și un sistem de evacuare cu patru terminații.

Și habitaclul a fost preluat de la versiunea sedan. Regăsim aici un volan M din piele, scaune M îmbrăcate în piele Merino și ecranul curbat cu grafică M. Mai departe, climatizarea automată este pe 4 zone, iar sistemul audio Bowers&Wilkins este standard.

Pe lista de dotări opționale avem, printre altele, funcție de încălzire pentru volan, scaune față ventilate și un plafon panoramic din sticlă.

PORTBAGAJ DE 1.630 LITRI

Pentru că vorbim despre un model break, portbagajul este unul dintre atracțiile sale.

Volumul de încărcare este cuprins între 500 și 1.630 de litri. Această ultimă valoare este atinsă prin rabatarea banchetei.

Deja nu mai este o surpriză că BMW M5 este, începând, cu această generație un model plug-in hybrid. Și varianta Touring ascunde sub capotă motorul V8 de 4.4 litri, twin-turbo, care lucrează în compania unei unități electrice integrate în transmisia automată cu 8 rapoarte.

Ansamblul dezvoltă în total 727 CP și 1.000 Nm cuplu, suficient pentru a atinge 100 de km/h în 3.6 secunde. Repriza 0-200 km/h durează 11.1 secunde. Viteza maximă este limitată la 250 km/h, dar pachetul M Drive crește această cifră la 305 km/h. Masa proprie este de 2.475 de kilograme

Din pachet mai face parte și o baterie de 18.6 kWh care promite o autonomie pur electrică de până la 67 de kilometri. Noul M5 Touring poate rula în modul electric până la viteze de 140 km/h.

Încărcarea AC la 11 kW este standard. În aceste condiții, bateria se încarcă până la 100% în mai puțin de două ore.

Sistemul de tracțiune integrală M xDrive este standard, la fel și diferențialul Active M.

Tot standard este și suspensia M adaptivă și direcția integrală activă. Frânele cu o serie de componente carbon ceramice sunt opționale.

Noul BMW M5 Touring va fi prezentat public cu ocazia Monterey Car Week. Lansarea pe piețele mondiale este programată pentru luna noiembrie 2024, dar clienții pot face deja primele comenzi.

via BMW

Comentarii (14)

  • Na, că s-a "curentat" și ăsta.
    5 7
  • Diana Șosoacă
    Dpdv estetic, parca tot RS6 ramane reperul in aceasta rarefiată clasă.
    Se naste insa intrebarea:
    M5 E61 sau actualul, care-i generatia care se apropie cel mai mult in a emana atat de necesara desfătare vizuală dupa care, tre' sa recunoastem, tânjim cu totii la un moment dat?
    6 1
  • Cred ca răspunsul e viitorul RS6 e-tron.
    3 7
  • https://www.carwow.co.uk/audi/rs6-avant/news/6559/audi-rs6-avant-e-tron-electric-price-specs-release-date
    3 6
  • Octavian
    Important e ca are „portbagaj de 1.630 litri” si ca poti sa asezi laditele cu mere sa le duci la piata.
    Asta cu volumul portbagajului prin rabatarea banchetelor e o prostie. Nu zic ca nu e ceva practic dar nu cred ca e ceva de mentionat in mod special mai ales in titlu.
    Volumul portbagajului este cel de 500l, nu de 1630l.
    9 1
  • Cel mai misto BMW M5 din cate au scos, ma refer si la varianta clasica si la touring. Suparata rau masina. :)

    Ce-i Mateutza? Ai intrat in fibrilatie iar? Cum apare ceva despre BMW incepi sa te agiti. Te chinuie rau? :))
    7 7
  • Jian de la Calafat
    Cine stie, BMW M poate mai bifeaza o *minune* cu M5 Touring.

    ...Dupa ce-au reusit performanta ca actualul M2(RWD) sa aiba greutate similara cu M4 Competition(AWD) DA!, DA! astea-s cifrele reale -conform datelor oferite de Auto-Data.net- , de ce nu, varianta break a noului M5 sa fie mai usoara ca M5 Sedan....
    2 1
  • rs6 este o gluma fata de m5, asa ca strumfito ramai la cazanele tale electrice.
    3 2
  • cat e kilu'?
    nu ati scris ce era mai important.. cate tone are?
    4 0
  • O cunoscută revistă auto categorisea bmw seria 5 touring drept un "concept de limuzină premium şi maşină de familie" ce pleacă de pe la vreo 63.000 și sare de 100.000, iar M5 cred că sare binișor. Sincer, mi se pare rurpere-n figuri să dai atât pe ceva care, totuși, e mașină de familie, in care pui cărucioare, cort și alte alea. Și fiind, in principal, pentru familii cu copii nu prea te apuci să-i dai suta-n 3.6 secunde. Pentru drag racing sunt alte configurații și nu le faci cu familia-n mașină.
    7 3
  • de ce sa nu experimenteze si frigiderul pe care il transporti in portbagaj suta in 3.6 sec?
    6 0
  • Jian de la Calafat
    Ca fapt divers, prima generatie X5 4.4i ajungea sa cantareasca 2085 KG, o valoare care punea lumea pe ganduri la acea vreme.
    BMW s-a intrecut pe sine cu greutatea noului M5 Touring, aproape 2,5 tone.
    Nu sunt deloc convins ca aceasta este calea de urmat.
    6 0
  • Scoate BMW numai masini una si Una.
    Cand altii scoteau PHEV, radeau puristii ca sunt electrocasnice cu incarcare la priza, acum ca au evoluat si cei de la BMW si au ajuns si ei in secolul 21, zic ca e de bine.
    Cocalarii tot cocalari Raman.
    Cu cei 700+ cai putere, tot in pomi ajung retarzii.
    Oamenii pasionati de siguranta si familii, nu vor alege asemenea masina break.
    1 5
  • Catalin
    Doua mii patru sute?????? În curând luam alta categorie de permis?
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru