După 30 de ani de producție, a venit momentul să ne luăm rămas bun de la Audi A4 și să-i spunem bun-venit doar lui Audi A5. Singurul succesor al modelului de clasă medie primește un design complet nou, tehnologie mai avansată și motorizări mai eficiente.
DESIGN MAI ROTUNJIT ȘI GRILĂ SINGLEFRAME MAI MARE
Noul Audi A5 primește un design complet nou față de vechiul A4, care aduce acum o caroserie mai rotunjită și proporții mult mai mari. Partea frontală este dominată de noua grilă Singleframe mult mai mare, cu o structură tri-dimensională sub forma unui fagure de miere. La fel ca până acum, noul Audi A5 va fi disponibil în două variante de caroserie: Sedan și Avant.
Tot în față avem și faruri noi, mai mari și mai curbate, cu tehnologie LED digitală și cu semnături luminoase personalizabile, disponibile ca opțiune. Părțile laterale sunt caracterizate de suprafețe predominant netede și de o formă curbată a plafonului care aduce aminte de modelele Audi de la începutul anilor 2000. Inclusiv portierele primesc acum mânere noi, de tip clapetă, în locul celor de tip clanță.
Așa cum este evident, noul Audi A5 este mai mare decât predecesorul său ca dimensiuni și primește și un ampatament mai lung. Deocamdată, Audi nu a dezvăluit dimensiunile noului model.
PORTBAGAJ CU DESCHIDERE DE TIP LIFTBACK
Partea din spate este caracterizată de stopuri cu tehnologie OLED și unite printr-o bandă.
Mai jos putem vedea și un difuzor aerodinamic, precum și cele două evacuări pentru o notă de sportivitate.Un lucru interesant aici este deschiderea ușii portbagajului în cazul variantei Sedan. Asta pentru portbagajul se deschide precum un liftback, cu tot cu luneta.
INTERIOR MAI SPAȚIOS ȘI CU ECRAN PANORAMIC
Noul Audi A5 primește și un interior complet nou, care oferă acum mai mult spațiu și mai multă tehnologie avansată. Primul lucru care iese în evidență este noul ecran panoramic Audi MMI, care este curbat și care integrează tehnologie OLED. Aici avem un instrumentar digital de 11.9 inch, un ecran central de 14.5 inch, dar și un ecran separat pentru pasagerul din față, cu diagonală de 10.9 inch.
Nu lipsește de aici nici un head-up display configurabil. În premieră, șoferii vor putea controla funcțiile mașinii și meniurile sistemului multimedia prin head-up display. Tot aici mai avem și un sistem de iluminare ambientală dinamică și interactivă, în funcție de gesturile ocupanților.
MOTOR DIESEL MILD-HYBRID
La momentul lansării, noul Audi A5 este disponibil cu 3 motorizări: două benzinare și un diesel mild-hybrid. Cel mai mic motor din gamă este o unitate TFSI de 2.0 litri care dezvoltă 150 de cai putere.
Cel de-al doilea motor pe benzină dezvoltă mai multă putere, mai exact, 204 cai putere. Versiunea de 150 de cai putere este disponibilă doar cu tracțiune față, în timp ce versiunea mai puternică poate avea și tracțiune integrală.
Mai mult, ambele motorizări sunt cuplate la o cutie automată cu dublu ambreiaj.Vedeta la acest capitol, însă, este motorul diesel 2.0 TDI cu tehnologie mild-hybrid. Acest motor livrează 204 cai putere și 400 Nm, iar sistemul mild-hybrid de 48 de volți livrează un plus de 24 de cai putere. Cu ajutorul sistemului mild-hybrid, plecarea de pe loc este realizată în modul electric.
La fel ca în cazul motorizărilor pe benzină, motorul diesel mild-hybrid primește tot o cutie automată cu dublu ambreiaj și transmite puterea către roțile din față sau către toate roțile dacă este bifat sistemul de tracțiune integrală quattro ultra.
Noul Audi A5 primește și o suspensie revizuită, iar opțional este disponibilă o unitate cu amortizoare adaptive. Constructorul german mai spune că direcția noului A5 este mult mai precisă față de vechiul A4.
PREȚ DE 45.200 DE EURO
Pe piața din Germania, noul Audi A5 va avea un preț de pornire de 45.200 de euro. Comenzile vor fi deschise din această lună, iar în standard primești navigație, portbagaj cu deschidere electrică și o tavă de încărcare wireless pentru telefon.
via Audi
Au disparut si butoanele de clima, totul pe display acum, bravo Audi :-(
Ma bucur totusi sa vad ca se mai lanseaza si sedanuri pe piata, azi maine o sa ne uitam la ele ca la niste dinozauri, sufocati de crossovere si SUV-uri.
The main advantage is a drastic improvement in the power of the regenerative braking system. It can now recuperate up to 25kW – more than three times the 8kW limit of the old S4 – and put out 18kW (24bhp) and 170lb ft of torque.
One engineer suggested the intention is to shut the engine off as much as possible. They said the car can manoeuvre at low speeds and ‘surf’ at A-road speeds (up to about 50mph) using only electric power.
One engineer suggested the intention is to shut the engine off as much as possible. They said the car can manoeuvre at low speeds and ‘surf’ at A-road speeds (up to about 50mph) using only electric power.
The car’s electrical and air-conditioning systems are driven by the mild hybrid system as well."
O dovadă în plus ca motoarele cu ardere interna nu mai au viitor e când inginerii produc un sistem super complicat doar ca sa poată sa tina motorul oprit cat mai mult.
Versiunea următoare o sa obțină ceva extraordinar: sistemul electric va fi atât de bun încât nici nu va mai fi nevoie de motorul cu ardere interna.
Masina asta bate orice electrica la ce vrei tu, Audi deja a anuntat ca renunta la investitii majore in electrice fiindca nu se vand.
Masina sigur va avea urmasa, diesel-ul se cere si se vinde, este cea mai buna alternativa pentru cineva care nu se duce doar la piata cu masina.
Dacă bate tot te las pe tine sa dezbați pe TikTok.
Dieselul se vinde si acum foarte bine. Daca nu ar fi presa isterica_care anunta intr-una masuri draconice impotriva Dieselului si daca ar fi in oferta la fel ca acum 5 ani, pai electricele nu s-ar mai vinde decat maxim un sfert cat acum. E logica elementara. Ca de obicei insa, logica si bunul-simt sunt calitati care le lipsesc cu desavarsire aplaudacilor cu ochii umezi de speranta pentru noile descoperiri epocale in electrificare. :)))
"Versiunea următoare o sa obțină ceva extraordinar: sistemul electric va fi atât de bun încât nici nu va mai fi nevoie de motorul cu ardere interna."
O versiune viitoare, nu urmatoare.
Deocamdata un kg de motorina/benzina contine la fel de multa energie cat 50kg de baterii.
500kg de baterii = o canistra de motorina. Sigur eficienta motoarelor clasice e pe la ~40% dar tot scoti vreo 5 kwh dintr-un kil de combustibil.
Pana nu se schimba fundamental datele problemei in ce priveste bateriile, lupta o sa continue. Si sper sa merite pentru ca se sparg sume fabuloase pe electrificare deseori in directii gresite (pe altceva decat decat evolutia/dezvoltarea bateriilor).
Se vand si acum mai bine decat electricele, in ciuda retragerii din oferta si penalitatilor pe care le primeste Dieselul + in ciuda avantajelor uriase pentru electrocaZnice. In situatia data as spune ca masinile cu baterii sunt un esec de proportii.
Global: 7.0 million in H1 2024, +20% y-o-y
China: 4.1 million, +30%
EU & EFTA & UK: 1.5 million, +1%
USA & Canada: 0.8 million, +10%
Rest of World: 0.6 million, +26%
Clasament: 37% benzina, 24% H&MH, 14,2%ev si 12,7 diesel.
EVurile au sub 15% din piata iar termicele " pure" aproape 50 iar cu hibride sau mild, 85%.
Cifrele " nu minte"! EV urile sunt inca departe de a fi semnificative, termicele inca domina dar pare ca hibridele sunt viitorul pentru inca 15-20 ani.
https://www.autoexpert.ro/in-europa-s-au-vandut-in-2023-peste-65-milioane-de-masini/
In privinta diesel ai dreptate, dupa 2020 cam toate sunt mild hibrid, doar nemtii iubiti de Matei au o gramada, toate de 2.0 si 3.0 sunt mild hibrid, acestea intra tot la hibride, adica in statistica de vanzari asa apare, iar dieselul clasic sunt motorizari mai vechi ce sunt puse pe utilitare mici si medii, alea sunt 12.7 %, sa se simta bine si Matei, dar daca le aduni evident ca depasesc cu mult electricele .
Dieselul este astazi complet nesemnificativ, dar adevarul dureros este ca lumea functioneaza astazi in proportie de 90 % cu diesel, nu ma refer la masinile personale, ci agricultura, transporturi rutiere si navale, iar daca punem la socoteala si transportul aerian, care nu e diesel, dar in niciun caz electric, iese 99% ca economia globala functioneaza cu combustibili fosili, viitorul este electric intr-un viitor foarte indepartat .
În primul rând, RIP A4!
Noul model are un design frumos per ansamblu, însă am câteva remarci:
- noua grilă m-a dus prima dată cu gândul la o față de Ford (Focus sau Fiesta). Asta a fost prima impresie. Să facem acum un exercițiu sper eu amuzant. Când Ford a adoptat noul limbaj de design cu grilă tip fagure (Mondeo a fost primul model), comentariul general a fost că s-au inspirat de la Aston Martin. Prin deducție logică, putem spune ca noua grilă față a lui A5 este de inspirație Aston Martin?
- rămânem la partea frontală și nu pot să nu remarc acel guri de ventilație pe lateralele măștii față. De data asta, mi-am adus aminte de Opel Insignia OPC
- din lateral, modelul fastback nu aduce deloc a Audi ci mai degrabă a BMW Seria 4.
Îmi pare rău că identitatea Audi s-a diluat cu acest nou model.
În rest, mașina nu arată rău deloc. Le urez succes.
@Redactia - cunoașteți ce planuri de motorizări mai are Audi și pe când? Doar 3 propulsoare oarecum entry level pentru o marcă premium mi se pare destul de puțin.
:))