Ziua de miercuri a început abrupt în industria auto. Motivul nu este dat de vreo schimbare de forțe în zona mărcilor auto, ci de faptul că Mercedes-Benz a ridicat voalul de pe o parte a galeriei foto oficiale cu noua generație Clasa E, care este așteptată pe piață în cursul anului viitor. Nu vă putem arăta încă imagini cu exteriorul mașinii - sau, dacă imaginea frintală a blocului optic frontal se ia în considerare, putem spune că avem un teaser și în această zonă - dar avem imagini interesante de la interior, unde Mercedes a realizat unul dintre cele mai spectaculoase habitacluri regăsite astăzi în industria auto.
Două ecrane cu diagonală de 31.2 centimetri
Punctul de referință din interiorul noului Mercedes-Benz Clasa E este reprezentat de display-ul dual care acoperă atât zona ceasurilor de bord, cât și cea ecranului central clasic. De această dată, însă, Mercedes unește cele două zone într-un panou hi-tech care impresionează prin dimensiuni și, spun reprezentanții mărcii germane, prin calitatea și soluțiile grafice.
Fiecare dintre cele două display-uri are o diagonală de 31.2 centimetri (12.3 inch) și o rezoluție de 1920x720 pixeli care acoperă toate nevoie de calitate grafică ale epocii tehnologice prin care trecem. Cel din fața șoferului, care înlocuiește practic instrumentarul de bord, poate fi personalizat după gusturile acestuia prin trei "stări": Classic, Sport și Progressive.
Soluția impresionantului panou digital de bord va fi inclusă în lista de opționale ale lui E-Klasse, care în versiunea de bază va avea o versiune simplificată: display de 17.8 centimetri în zona ceasurilor de bord și ecran central cu diagonala de 21.3 centimetri și cu o rezoluție ceva mai modestă, de 960x540 pixeli.
"Display-ul poate fi iluminat din spate pe timp de noapte prin luminile ambientale LED multicolore (64 de nuanțe în total), întregul cockpit dând impresia că plutește în aer", notează Mercedes-Benz în comunicatul oficial.
Volan cu suprafețe touch
Dacă BMW a prezentat pe noua generație a lui Seria 7 o inovație absolută, controlul prin gesturi al sistemului multimedia, Mercedes nu se lasă mai prejos și vine cu o altă premieră în industria auto: volanul care în loc de butoane integrează suprafețe touch prin care șoferul comandă funcțiile sistemului multimedia. Nemții spun că e vorba de suprafețe vitrate asemănătoare celor de pe telefoanele mobile, acestea oferind posibilitatea integrării unor gesturi devenite deja clasice, precum swipe sau pinch.
Până să vedem pe viu cum funcționează noile suprafețe sensibile la atingere pe volanul lui Clasa E, aflăm că noul model plusează cu un touchpad montat pe consola centrală.
Nu e vreo noutate în gamă, pentru că Mercedes oferă așa ceva chiar și pe C-Klasse, iar apariția sa este umbrită cumva de celelalte noutăți majore.Deși nu putem să le pipăim în fotografii, materialele din noul Clasa E sunt, spun cei de la Mercedes, alese pe sprânceană pentru a fi pe placul clienților acestui tip de mașină. Avem metal și lemn cu texturi moderne, avem piele care acoperă pe versiunile superioare chiar și ușile. Nuanțele alese de Mercedes-Benz sunt bazate pe diferite variante de maro și crem. La prima vedere, interiorul exprimă multă eleganță contemporană, însă nu suntem convinși că soluția piano black prezentă pe întreaga consolă centrală și pe uși în unele fotografii din setul oficial este una foarte inspirată în condițiile în care știm că aceste suprafețe sunt foarte pretențioase la nivelul întreținerii.
Scaunele sunt diferite în funcție de nivelul ales de client. Dacă în versiunea de bază vor fi disponibile unele cu tapițerie textilă, liniile Avantgarde, AMG și Exclusive oferă scaune din piele construite special pentru a le oferi pasagerilor confortul care a caracterizat marca din Stuttgart de-a lungul istoriei.
Tehnologie de vârf la interior și exterior
Avem câteva informații și despre sistemul audio: semnat de Burmester în versiunea sa de top și botezat High-End 3D Surround Sound System, acesta oferă o experiență audio care implică 23 de difuzoare, dintre care patru sunt integrate și "ascunse" în plafon. Mercedes spune că efectul final este asemănător celui dintr-o sală de concerte și, analizând sistemul asemănător de pe S-Klasse, nu putem decât să-i credem pe cuvânt pe inginerii mărcii germane.
Ajungem și în zona exteriorului, acolo unde Mercedes-Benz ne face cunoștință pe repede-înainte cu noile blocuri optice ale lui E-Klasse. Așa cum era de așteptat, acestea reinterpretează motivul farurilor duble atât de caracteristice acestui model în formatul liniilor prezente pe gama recentă de modele Mercedes-Benz. Avem, astfel, două "sprâncene" LED care domină blocul optic. Farurile Multibeam LED pot fi comandate opțional, acestea utilizând 84 de elemente LED controlate și oprite automat de creierul care citește informațiile care vin de la camerele exterioare astfel încât experiența de noapte la volanului lui E-Klasse să fie una cât mai apropiată de cea din timpul zilei fără ca acest lucru să-i afecteze pe ceilalți participanți la trafic.
Mercedes ne oferă câteva informații despre un nou sistem de siguranță activă care duce mai departe sistemul de avertizare în unghiul mort (Blind Spot Assist, apărut pe modelele mărcii în 2007) și versiunea activă a acestuia (Active Blind Spot Assist, apărut în 2010).
Noul Active Lane Change Assist este construit astfel încât să elimine potențialele accidente care au loc la schimbarea benzii, despre care Mercedes susține că adună 15% din totalul accidentelor din trafic în Germania.Cum funcționează? În momentul în care șoferul vrea să schimbe banda de rulare pe autostradă, semnalizează timp de două secunde, iar mașina își folosește senzorii, radarele și camerel pentru a trece pe banda adiacentă. Sistemul funcționează între 80 și 180 km/h și oprește manevra dacă banda consecutivă nu e liberă sau dacă marcajele nu sunt clare pe șosea. Active Lane Change Assist a primit deja aprobarea provizorie din partea autorităților germane, în timp ce aprobarea europeană este în curs de activare.
Lansare în România: primăvara lui 2016
Noua generație a lui Mercedes Clasa E va fi prezentat oficial în primăvara anului viitor, premiera europeană urmând să aibă loc la Salonul Auto de la Geneva, în luna martie. Ulterior, mașina va putea fi comandată pe toate piețele, implicit în România.
Mercedes este pe un trend ascendent din punct de vedere al design-ului si asta se vede in rezultatele pe care le obtin.
Bravo
partea de sus de S si partea de jos de C.
@madalescule - tu tine-te in continuare de tratament si incearca sa te abtii (nu ca ai putea) de la orice comentariu, poate ai sanse sa te faci bine.
in legatura cu ce ai zis legat de merc sunt de acord.
in schimb si la lexus cam seama intre ele de nu prea faci diferenta is gs ls; mai ales gs si ls. is apropae identice ca aspect;
la caddy, iarasi, ats cu cts, xts, aceeasi fata;
asa ca las-o balta
problema asta cu matrioska e valabila cam la toate marcile mai nou, europene, japoneze sau americane.
Ceea ce nu inteleg e de ce rezolutia ecranelor e doar HD si nu FHD, pentru ca in ziua de azi exista si tablete cu dimensiuni asemanatoare (nu mai zic de laptop-uri) care au 1080p...mai ales ca vorbim de Mercedes totusi.
Mada, imi place cum tu iti dai tot timpul cu parerea numai din poze si pui verdicte la masini care nici macaru nu au aparut :)) (cam ridicol, scuze), cum sa zici de nivel de calitate despre o masina care nu se fabrica? Maine poimaine o sa zici ca face 0-100 prea lent in comparatie cu alte masini, iar cei de la mercedes nici macar facand publice vreo informatie in legatura cu asta.
@@Mada . Nu stiam ca Lexus ofera aceleasi interioare pe mai multe modele......dar daca tu zici :)))) . La Mercedes 99,9% din interior este acealsi la toate modelele. Iar cand zic acelasi clasez cu grupe : A , CLA, GLA ( acelasi interior ) , GLC, C ( acelasi interior ) , E si S, S Coupe ( acelasi interior ) , GL, G, GLE si GLE Coupe ( acelasi interior )
Are HD si nu FHD, fiindca Mercedes foloseste tehnologii depasite in continuare, la fel ca VW care foloseau un soft pt a pacalii emisiile dar in acelasi timp sa se creada ca performantele lor sunt superioare normelor de poluare Euro6 :))))
PS: Automarket, dc nu postati lansarea oficiala a lui Genesis G90 ( inlocuitorul vechiului Equus ) ?
Designul interior si exterior este exact acelasi la C-E-S, doar minimizat de la S>E>C.
Ar trebui sa aibe designuri individuale, chiar daca vor sa se incadreze intr-o linie de limbaj/design proprie.
Uitati-va cum era demult diferenta intre C-E-S si apoi uitati-va la modelele actuale.
in Europa Lexus fiind o prezenta foarte firava
asa ca vrajelile alea de tipul "atata pot la nivelul anului 2016" sunt de-a dreptul hilare.
cat timp detii suprematii incerci sa iti rezervi punctele forte si sa imbunatatesti strict unde altii pot bifa mai bine. Cum clasamentele spun ca Mercedes e "primu'intaiul" ma intreb ce pot ceilalti la nivelul lui 2016.
Inca n-am vazut live cum arata un S Class in mers pe dinauntru dar probabil ca trebuie sa fie impresionant. Pacat ca nu mai este Winterkorn la VW sa-l vad cum vine iar cu rigla sa masoare display-urile si pe urma sa le dea peste degete inginerilor :):):)
Farurile mi se par superbe. Eu astept inca ziua in care sa pot preda condusul masinii, sa-mi intorc scaunul si sa ma uit pe internet sau sa ma lungesc sa-mi intend oasele pana ajung acasa. Pana acum Mercedes mi se pare cel mai aproape de treaba asta.
Ah, @mandolinescu probabil iar si-a luat niste suturi in c.. de pe alte site-uri, i-a expirat intre timp banarea pe AM si iaca, se intoarce-acasa ... vaca.
Clasa Full-size:
Lexus LS600HL V8 445HP > 0-100 > 5,5 sec
Mercedes S300 Hybrid L4 231HP> 0-100 > 7,6 sec
BMW Seria 7 nu are inca o motorizare in acest moment
Audi A8 2.0 TFSI hybrid > 0-100 > 7,7 sec
Clasa Executive:
Lexus GS450H 335HP > 0-100 > 5,8 sec
Audi A6 nu are in acest moment disponibila o asemenea motorizare
BMW Actibe Hybrid 5 > 0-100 ? 5,9 sec
Mercedes E class nu are in acest moment disponibila o asemenea motorizare
Si exemplele pt continua. Deci cum este batut la performante ? Datele tehnice spun invers.
Design Interior 10+
Tehnologii, fara reprosuri 10+
Mai mult de atat nu pot sa trag o concluzie 100% pana nu conduc modelul.
Mercedes S 500 e L V6 442HP. >0-100 >5.2sec
Compari doar ce ti convine. Fii profesionist ,ce dracu ,doar esti AS in domeniul auto.
Si acum sa revenim la oile noastre :
Da......ce pot sa zic...... Avand in vedere ca w222 a aparut acum 2-3 ani pe piata , iar LS-ul de 8 ani si este mai ''plinut'' cu vreo cateva zeci si zeci de kg, e chiar o ''performanta'' formidabila diferenta de 0,3 sec pe care o face S500 eL :)))))) .......Daca atat poate in anul 2015 ..... viitorul LS va fi disponibil cu o versiune hibridăce va oferi 535 CP storşi dintr-un V8 şi motor electric, iar prin 2017 va apărea şi modelul pur electric bazat pe tehnologia celulelor de combustibil, care necesită hidrogen pentru a genera energie electrică chiar la bordul maşinii. Slabut ES clasee mey anonimule mey......:))))) ...unghia acum....
Si acum te sfatuiesc sa privesti un clip de la min 9:03, unde se testeaza performantele in accelerare ale noului Aui A4. Motorul este un 2.0 TFSI 190CP dar in complectatie de baza ca dotari. Baiatul la anuntul ''gaz'' a calcat acceleratia la podea........''performantele'' sunt absolunt ''fenomenale'' ...peisajul de afara abia se ''observa'' la ce iuteala a demarat masina.........Ahh sa nu uit....... baiatul ( dupa cum se vede ) are montat si un cronometru profesional....din ''pacate'' Haudi nu a scos timpul de acceleratie de pe hartie ( de 7,3 sec ) nici in modul ''Dynamic'', adica a scos mai mult ....... Se vede in clip
https://www.youtube.com/watch?v=yEOWHbCzH9U
Honda Legend 2015 3.5 V6 7AT Hybrid (382 HP) 0-100 ( 0-62mph) in 5,2 sec ....... Cat spuneati ca are S500El > 442 HP ? :))))))))) deci cu 40HP mai multa putere si cu o mie de turbine si acceeasi greutate ca Legend ....pai care-i inovatia ????? :))))))
Cat despre interior, arata bine. Mie unul imi plac aceste display-uri, sau "tablete" cum zic unii, dar imi plac la toate marcile, nu numai la cele premium.