Acesta este Alfa Romeo Tonale: primul model plug-in hybrid al italienilor, cu până la 275 CP

de Alexandru Monenciu
Marti, 08.02.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
În prezența lui Valtteri Bottas și Guanyu Zhou (ambii piloți Alfa Romeo F1), Jean-Philippe Imparato, șeful mărcii italiene, a prezentat primul model din noua eră Alfa Romeo. Este vorba despre SUV-ul compact Tonale.

După mai multe amânări, Alfa Romeo este pregătită să înceapa marea transformare, sau "Metamorfosis". Și cum altfel decât cu un model nou, primul SUV compact al producătorului din Torino. Este vorba despre Tonale, prezentat în urmă cu câteva momente în cadrul unui eveniment transmis live de la muzeul Alfa Romeo.

PRIMUL MODEL DIN NOUA ERĂ ALFA ROMEO

SUV-ul Tonale este versiunea de serie a conceptului cu același nume, dezvăluit în urmă cu trei ani. Desigur, echipa de creație Alfa Romeo a mai "cumințit" puțin designul, dar a și păstrat câteva elemente, inclusiv farurile și stopurile care te duc cu gândul la celebrul Zagato SZ.

Totodată, versiunea de serie are oglinzi lateriale mai mari, dar și mânere obișnuite pentru deschiderea portierelor. Jantele cu diametrul de 17 inch sunt standard, dar pe lista de opționale regăsim și jante de 18, 19 sau 20 de inch.

Pentru interior, Alfa Romeo a pregătit un instrumentar de bord complet digital, cu ecran de 12.3 inch, dar și un display central de 10.25 inch pentru sistemul multimedia Uconnect 5. Acesta suportă actualizări over-the-air și este compatibil cu versiunea wireless a sistemelor Apple CarPlay și Android Auto.

Totodată, italienii promit materiale și finisaje mai calitative chiar și decât ale lui Stelvio, model poziționat în gamă deasupra lui Tonale (deci implicit mai scump).

Sistemul de climatizare pe două zone, scaunele față încălzite și ventilate, luminile ambientale și sistemul audio Harman Kardon, cu 14 incinte, pot fi de asemenea regăsite la bord.

DOUĂ NIVELURI DE ECHIPARE

Noul SUV Tonale are o lungime de 4.530 milimetri, 1.600 mm sunt trecuți în dreptul înălțimii, iar lățimea măsoară 1.84 metri. Va fi oferit în două nivelurile de echipare: Super (plus pachetul Sprint) și Ti (plus pachetul Veloce).

Gama de motorizări este destul de generoasă și include, în funcție de piață, agregate convenționale, sisteme de propulsie hibride (fără încărcare la priză) și o versiune plug-in hybrid.

VERSIUNI HIBRID SAU PLUG-IN HYBRID

Versiunile hibride reunesc un motor de 1.5 litri, pe benzină, cu o unitate electrică de 15 kW (la 48V) și vin în două configurații de putere: 130 CP sau 160 CP. Versiune hibrid mai puternică are o turbină cu geometrie variabilă.

Indiferent de alegerea făcută, clienții primesc în acest caz o tracțiune față și transmisie automată cu șapte rapoarte și dublu ambreiaj.

De cealaltă parte, noul Tonale Q4 PHEV are un propulsor de 1.3 litri, pe benzină, în față și o unitate electrică montată pe puntea spate. Ansamblul, care integrează și o baterie de 15.5 kWh, dezvoltă în total 275 de cai putere, suficient pentru a atinge 100 de km/h în 6.2 secunde.

Potrivit Alfa Romeo, autonomia electrică în mediul urban este de 80 de kilometri, iar în ciclul combinat ajunge la 60 de kilometri.

Marca italiană promite că Tonale are cea mai bună dinamică de condus din clasa lui.

Lista cu sisteme de siguranță oferite în standard include, printre altele, Cruise Control Adaptiv, Forward Collision Warning cu frânare de urgență și funcție de recunoaștere a pietonilor, Lane Keep Assist, monitorizarea unghiului mort și Rear Cross-Path Detection.

Opțional, clienții pot opta și pentru un pachet de tehnologii care permit un condus semi-autonom de nivel 2.

TEHNOLOGIE NFT

Dacă tot suntem al capitolul tehnologie, Tonale debutează alături de tehnologia NFT. Cu acordul clientului, NFT-ul va înregistra datele mașinii, generând un certificat care poate fi folosit ca garanție că vehiculul a fost întreținută corespunzător

Comenzile pentru noul Alfa Romeo tonale vor fi deschise în luna aprilie.

via Alfa Romeo

Comentarii (20)

  • Sublim. Un început promitator pentru noua era. Așteptăm și modele mai puternice.
    14 10
  • Comenzile se deschid in aprilie, dar livrarile catre clienti cand o sa debuteze?
    Anul acesta?
    Anul viitor?
    9 4
  • Nu stiu de ce da' botul tuguiat mi-a adus aminte de Lancia Hyena!
    7 2
  • Johnny
    Nu e rau, dar la 3 modele in oferta e departe de ce ar avea nevoie marca ca sa poata reprezenta un concurent serios
    11 3
  • schumi
    Masina este conform asteptarilor, cel putin ca design si tehnologie. Sa speram ca a pastrat si caracterul marcii, sportivitate, manevrabilitate.
    7 2
  • E foarte frumoasa masina, dar mi se pare ca e mica la interior? Ingusta? Poate numai din poze, dar pare f ingramadita...
    Preturi?
    8 6
  • Daca e ceva ce nu-mi place la Alfa este ca proiectantii nu se gandesc niciodata la pozitionarea numarului. Il intepi tu pe unde crezi ca da bine. In cazul de fata puteau sa puna senzorul ala in inimioara si sa puna numarul acolo. Parca nici nu se gandesc ca orice masina este obigata sa aiba numar. Asa neplacut mi se pare pus intr-o parte...
    11 3
  • N-avea cum să fie de-o originalitate marcantă, doar e crossovero-suvo-manistică.
    Îmi plac însă jantele ”disc de telefon” și ceasurile de bord în ”binoclul” clasic alfist.

    Șocant totuși să constați că mereu amânata Tonale asta pe platformă Jeep Compass are benzinare echivalente... Duster-ului (deși e mai mare / grea, cum s-au gândit macaronarii că merge cu 130-160 CP ??)

    Teamă mi-e că va fi - din păcate - un flop și mai baban ca Giulia / Stelvio, ratând intenția probabilă de a favoriza vânzările PHEV-ului (265 CP dar f. scumpă-n perspectivă, plus deloc mai performantă ca o Toyotă RAV4 PHEV mai mare...)

    În fine, păcat de celebra marcă italiană, de unde nu trebuie uitat că a pornit Enzo Ferrari -- și pe care n-o văd bine, cu toate stellantărizmele recente.
    25 2
  • Moment inedit, un model nou la Alfa apare rar, următorul prin 2025 de acu .

    Nu arată rău, dar nu știu cât va contribui la renașterea mărcii, un fel de too little, too late .
    16 2
  • Stelvio si Giulia mi se par foarte frumoase. Asta mica in schimb mi se pare urata desi are detalii reusite (faruri, stopuri..). Nu mi dau seama ce e dar per ansamblu e groaznica. Poate in realitate arata bine totusi :)
    12 3
  • @sak nu ar trebui ca numarul de inmatriculare sa reprezinte o piedica pt design. În tarile serioase nici nu trebuie sa pui placuta in fata. Cat despre a o prinde mai in stanga sau mai in dreapta, nu vad un impediment in asta, doar nu placuta face sau strica designul unei masini. Daca nu esti obișnuit, ti se poate parea ciudat, dar odata ce iti descatusezi mintea, devine irelevant unde sta numarul.
    4 10
  • @cos: Preocupați de amănunte, designerii uită uneori esențialul, adică proporțiile.
    Ia de ex. Q3-ul Audi, mai scurt cu vreo 5 cm, dar cu ampatamentul mai mare tot cu atâta.
    Nu zic c-ar fi nepărat mai frumos nemțălăul (de gustibus etc.), dar e mai echilibrat.
    Fiindcă italianca pare cam ”încărcată de bot” -- consola-față fiind deci o idee prea lungă.

    P.S.: Circulă deja zvonuri despre o versiune 2.0 Turbo de cca. 260 CP pentru USA ori Elveția (deh, acolo-s tiparnițele de bani), dar nu cred să meargă transplantarea pe Tonale a motorului de Giulia/Stelvio (poziționat longitudinal).
    19 1
  • @Liviu
    Ce inseamna tara serioasa? Poti sa-mi dai exemple? Din punctul meu de vedere, identificarea unei masini trebuie sa fie facuta cat mai rapid. Sunt multe masini in trafic si diverse situatii proportional ca amplitudine.
    Placuta pozitionata aiurea poate strica design-ul masinii. In cazul de fata, te invit sa urmaresti ce detalii frumoase are bara in locul respectiv. De ce s-au mai chinuit sa le faca daca acolo apare o tabla deasupra? Design-ul este o chestiune subiectiva, nu inseamna ca eu am mintea incatusata daca nu-mi place ceva ce tie iti place.
    8 1
  • ...proportiile nu sunt tocmai reusite; desi este mai mica cu cca 10 cm (Lxlxh) decat Stelvio, un fel de "scale to fit", acesta din urma pare/este (mult) mai asezat decat Tonale.
    Nu cred ca acest model va "impulsiona" in vreun fel vanzarile de AlfaRomeo, oricum pretul va fi in liga superioara.
    7 0
  • De acord cu plăcuța din fata, inutila și strica designu-ul multor mașini… doar Politia le folosește când ne face poza cu radarul ascunși prin boscheți…. deci ne putem lipsi :)
    3 0
  • @sak in cam jumatate din statele din SUA nu e nevoie de placuta in fata, de exemplu. Cat despre design, stiu ca e subiectiv. Prin descatusare, lansam o invitatie de a trai in afara normei, de a avea placuta descentrata pentru o vreme si apoi a delibera daca strica. E doar o chestiune de obisnuinta. Pana acum majoritatea constructorilor ne au obisnuit cu placuta pe centru și orice se abate credem ca e nefiresc si inestetic. Cat despre detalii, se pot observa pe cealalta parte a masinii, unde nu e prinsa placuta, deci au rost.
    1 3
  • @Liviu
    State: 30 pro vs 20 contra placute in fata. Argumentul tau de tara pica. In cea ce priveste in interior asta inseamna ca 60% din tara este neserioasa.
    Amplasarea placutelor central nu este facuta doar din ratiuni estetice desi simetria la masini are si ea un rol (mai ales aerodinamic), ci si identificarea mai usoara din orice pozitie din fata/spate, stanga/dreapta.
    Dar cei de la Alfa sigur au motivele lor sa nu puna amplasarea placutelor ca o prioritate.
    Pana la urma si unii producatori de telefoane nu iti mai dau incarcator desi el este o necesitate.
    Incearca sa intelegi ca sunt persoane ca mine care nu agreaza pozitionarea asta random pe unde ii place proprietarului. Agree to disagree!
    3 0
  • @sak pai daca sunt state civilizate unde se practica, inseamna ca se pot identifica masini si da amenzi si fara plăcute față.

    E lucru bine cunoscut ca cu cat e mai descentrat suportul, cu atat e mai ieftin de pus... deci buna comparatia cu telefoanele. Toata lumea taie din costuri la greu :)) agree sa fie.
    2 0
  • Florin
    Plicisitoare …


    (dar o sa dau vina pe mine, oi fi îmbătrânit prematur la 39 anișori)
    2 2
  • Numărul față se agață cu balamale sub spoiler ca să se plieze la viteză peste 50 km/h.
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru