Aceasta va fi cea mai accesibilă Toyota cu zero emisii din Europa

de Alexandru Monenciu
Luni, 04.12.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Constructorul japonez de automobile a prezentat, cu ocazia evenimentului anual de la Bruxelles, conceptul Urban SUV. Acesta anunță cel mai accesibil model Toyota cu zero emisii din Europa, iar versiunea de serie va debuta în 2024.

Toyota vrea să recupereze startul pierdut, în ceea ce privește electrificarea. Până în 2026, niponii intenționează să lanseze 15 modele cu zero emisii în Europa, 6 dintre ele urmând să fie dezvoltate pe platforme dedicate.

Unul dintre aceste modele va fi un crossover accesibil, anunțat acum de conceptul Urban SUV.

Conceptul Toyota Urban SUV are o lungime de 4.300 milimetri, o lățime de 1.820 milimetri, iar înălțimea este de 1.620 milimetri. Va fi disponibil cu roți motrice față, dar și cu tracțiunea integrală, ceea ce înseamnă că va exista fie un motor electric, fie două.

Mai mult, clienții vor avea de ales dintre 2 variante de baterii. Dar reprezentanții companiei nu au dezvăluit mai multe detalii.

Deși este prezentat ca un concept, acest Urban SUV pare că ar putea intra chiar mâine în producția de serie. Desigur, cu mici modificări, inclusiv la nivelul oglinzilor laterale, care în acest caz au fost înlocuite cu două camere video.

Versiunea de serie a noii Toyota Urban SUV va debuta în prima jumătate a lui 2024.

via Toyota

Comentarii (6)

  • De unde atata suv, mai degraba crossover. Ma rog, dupa cum s-a banalizat conceptul de suv ma astept ca si Dacia Spring sa treaca in categoria mini-suv. Nu stiu de ce nu se modifica modul de categorisire dupa volumul interior, cum au americanii, si se merge in continuare cu struto-camile gen mini suv, suv mediu, etc, cand, de fapt, ele sunt niste hatch back-uri putin mai inalte.
    16 3
  • Octavian
    Mi se pare ca 4,3m este o dimensiune ideala pentru o masina decenta de oras. Nu e nici mica rau cum sunt multe altele, nu e nici sufragerie.
    8 1
  • iar vaporware toyota...numai concepte si bullshituri.
    Daca ne uitam putin in urma vedem o invazie de titluri toyota in presa internationala, plin ochi....O baie de multime, marketing 100%
    Nimic concret.
    Dar ca idee, daca toyota lanseaza asa ceva pana apare tesla model 2 (viitorul mini model y), pretul corect pentru ea ar fi 30.000 euro maxim pt versiunea de top.
    Dupa ce tesla lanseaza acel model, o astfel de toyota nu valoreaza mai mult de 20.000 euro.
    Tesla e liderul in domeniul motorizarilor electrice, orice altceva trebuie sa fie cu minim 30% mai putin cu dotare si performante asemanatoare.
    8 13
  • @ds
    De la inceoput a fost aceasta confuzie, habarnismul jurnalistic. La fel ca si cacofonia de "4 door coupe". Nume fancy si jurnalistii umili care reproduc integral ce baliverne li se baga sub nas de producatori.
    SUV Sports Utility Vehicle.
    Adica un vehicul utilitar sport.
    Ce inseamna un vehicul utilitar?
    Unul care e capabil sa transporte UN PALET de marfa. Gen daca rabatezi sau scoti niste scaune, poti infige un palet in interior?! NU?! Nu e utilitar.
    Ce inseamna un autovehicul sportiv?! Nu sa transporte trusa de crose de golf sau rucsacul cu echipament de antrenament. Ci un vehicul cu un comportament sport, care pe langa acceleratie, are si handling peste medie.
    99% din vehiculele denumite SUV, nu au fost SUV niciodata.
    Spre exemplu, Opel Zafira OPC este suv, desi nu a fost denumit astfel. Ford Raptor tot SUV si iar, nedenumit asa.
    Dar cine sa aiba intelect in a folosi corect denumirile?! Cand nivelul jurnalistic este la cel mai scazut nivel istoric, toti mucea sunt editori si jurnalisti.
    15 2
  • @Alin, te invit să arunci o privire peste comunicatul de presă publicat de Toyota și să vezi că numele acestui concept este Urban SUV. Că este SUV, că nu este, aceasta este denumirea lui. Nu l-am denumit noi, jurnaliștii aștia "mucea", așa. O zi bună și, pe viitor, hai să renunțăm puțin la răutățile astea gratuite.
    10 7
  • Ambulanța
    Ni-no-ni-no! Îl luam noi sau deratizarea?
    6 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru