După o lungă perioadă de producție, care a durat 15 ani, Toyota a decis în sfârșit că este timpul ca modelul său de teren 4Runner să fie reîmprospătat. Constructorul japonez tocmai a dezvăluit noul model, care va fi disponibil, pentru început, pe piața din Statele Unite.
Noua generație Toyota 4Runner aduce un design complet nou. În partea din față avem o grilă nouă, mai mare și înconjurată pe jumătate de un element de protecție desenat sub forma unui bulbar. De asemenea, farurile sunt acum mai mici și integrează lumini LED. Față de generația anterioară, aripile sunt mai evazate, iar portierele sunt ceva mai sculptate în special în părțile inferioare. Inclusiv partea din spate are un design nou, cu stopuri LED mai mici.
Noul model este disponibil în nu mai puțin de 9 linii de echipare. Printre acestea, este inclusă și echiparea Trailhunter, pregătită special pentru off-road. Această echipare aduce anvelope de teren cu diametru de 33 de inch, o suspensie specială, mai multe bare montate pe plafon pentru un portbagaj extern, un snorkel, proiectoare montate în bară, scuturi de protecție din oțel și o grilă diferită cu inscripția mărcii vopsită în bronz.
Indiferent de echiparea aleasă, Toyota 4Runner are un unghi de atac de 32 de grade și un unghi de degajare de 24 de grade.
De asemenea, sunt disponibile versiuni cu tracțiune spate, tracțiune integrală temporară și cu tracțiune integrală permanentă.Toate versiunile primesc un diferențial cu blocare limitată, iar cele cu tracțiune integrală mai primesc și o cutie de transfer, precum și sistemele Toyota Active Traction Control și Stabilizer Bar Disconnect Mechanism. Cel din urmă sistem permite ca mașina să se încline mai mult pe teren accidentat fără ca roțile să rămână în aer.
Noua generație Toyota 4Runner este bazată pe platforma TNGA-F, adică aceeași arhitectură cu modelul Tacoma. Pentru început, noul model este disponibil cu două motorizări. Prima aduce un propulsor convențional de 2.4 litri turbo cu 4 cilindri care dezvoltă 282 de cai putere și un cuplu de 512 Nm.
Cea de-a doua motorizare este o unitate hibridă I-Force Max, care livrează 330 de cai putere și un cuplu de 630 Nm. Indiferent de motorizarea aleasă, Toyota 4Runner primește o cutie automată cu 8 trepte, iar cutia manuală dispare din ofertă.
La final, interiorul noului model este, de asemenea, complet revizuit, cu un design axat mai mult pe partea digitală.
În standard, noul 4Runner vine echipat cu un instrumentar digital de 7 inch și cu un ecran central de 8 inch. Opțional, clienții pot alege un instrumentar mai mare, de 12.3 inch, precum și un ecran central mai mare, de 14 inch.Tot în standard, noul model primește și pachetul de siguranță Toyota Safety Sense 3.0, care include: frânare de urgență automată cu detectarea pietonilor, cruise control adaptiv, asistent de trasare a benzii, recunoașterea semnelor de circulație și un asistent pentru faza lungă a farurilor.
Deocamdată, Toyota nu a anunțat prețurile noului 4Runner. Nu se știe dacă noul model va ajunge și în Europa.
via Toyota
Comentarii (5)