În cursul zilei de ieri, Toyota a publicat un teaser video cu viitoarea generație Supra, modelul urmând să fie expus în premieră în 14 ianuarie în cadrul Salonului Auto de la Detroit.
Între timp, divizia Toyota din Mexic s-a grăbit și a publicat pe contul de Twitter un clip de prezentare cu viitoarea generație Supra. Fanii constructorului nipon au fost vigilenți și au reușit să salveze clipul și să-l încarce pe YouTube.
Anterior, Toyota a oferit câteva informații cu privire la viitoarea generație Supra. Modelul constructorului nipon va avea o masă de 1.496 de kilograme, cu 14 kilograme mai puțin comparativ cu precedenta versiune, în timp ce motorizarea de top va fi împrumutată din gama BMW.
Vorbim despre un propulsor pe benzină de 3.0 litri cu 6 cilindri în linie. În cazul noului BMW Z4 (fratele noii generații Supra), motorul este capabil să ofere 340 de cai putere și 500 Nm. Cu detalii complete despre noua generație Toyota Supra vom reveni în 14 ianuarie.
Via | Jalopnik
Ceva mai nuanțat, dar la fel de subiectiv, îmi pare pozitiv faptul că japonezii n-au pierdut prea mult din stilul conceptului FT-1.Pe scurt, cred - doar eu poate - că-i mai reușită vizual decît fratele de platformă Z4.
Un pas înapoi îmi pare doar renunțarea la formula *2+2*, care făcea din fosta declinare o mașină utilizabilă zi de zi.
2. Tehnică. Cele mai detaliate date despre precedenta generație:
http://mkiv.supras.org.nz/specs.htm
...ne pot face să cârcotim apropo de progresul din ăștia 26 ani trecuți (v. masa proprie de la 1.490 kg a RZ-S-ului Turbo, mai mică de fapt decît a actualei Supra; SZ-ul aspirat de 225 CP cîntărea doar 1.430 kg, la aceiași 4,52 m lungime.)
3. Alte bârfe. Colaborarea cu nemții exista și p-atunci, dar limitată la cutiile MT6 Getrag (MT5 + auto fiind Toyota.) Legendarul japo-motor L6 - 2JZGE / GTE - nu putea fi totuși actualizat?
Întreb și io ca prostu,fiindcă nu cred că i-ar fi costat miliarde. Nu mai zic de fiabilitatea sigur superioară actualului agregat împrumutat - originalul suportînd... senin tuning-dopaje spre +800 CP.
greutatea e alt aspectla care supra nu a progresat in 20 ani ci dimpotriva.
dar partea cea mai nasoala cu noua supra e faptul ca ai ei concurenti de pe vremuri, adica GTR-ul si NSx-ul ( ca RX7-le a cam murit ) au facut progrese uriase in ceea ce priveste puterea si performantele.
GTR-ul nissmo are putere aproape dubla fata de actuala supra, iar NSX-ul are un sistem hybrid foarte complex, puetrnic si eficient ajutat de o cutie cu 9 trepte.