Raportul arată că luna trecută s-au înmatriculat 713.346 de autoturisme noi pe teritoriul Uniunii Europene, comparativ cu peste 850.000 de unități în aceeași perioadă a anului 2020. Acesta este un nou record negativ de performanță, vânzările înregistrate fiind cele mai mici pentru o lună noiembrie din 1993 încoace.
Multe piețe auto din Uniunea Europeană au înregistrat scăderi de două cifre luna trecută, mai ales piețele cele mai dezvoltate. Astfel, Germania a raportat o scădere de 31,7%, Italia -24,6% iar Spania -12,3%. Singurele piețe auto unde s-au înregistrat creșteri au fost cele din Bulgaria, Irlanda și Slovenia, în timp ce Franța a fost aproape de echilibru cu o scădere de doar 3,2%.
Și în România situația a fost similară, înmatriculările de mașini noi suferind o scădere de 13,4% în aceeași perioadă de referință. Luna trecută au fost înmatriculate doar 11.480 de mașini noi. Per total, pe primele 11 luni ale anului 2021, s-au înmatriculat 109.350 de unități noi în țara noastră, o scădere de 0,9%.
Conform oficialilor din industrie, această situație nu este legată de diminiuarea apetitului clienților ci de golirea stocurilor și incapacitatea companiilor de a produce în număr destul de mare.
"Penuria de microcipuri a împins vânzările de automobile din UE în teritoriul negativ şi asta în pofida faptului că 2020 constituie o bază de comparaţie extrem de redusă", a precizat ACEA într-un comunicat de presă.Dacia, pe de altă parte, se situează bine în clasamentul producătorilor auto, înregistrând o creștere de 5,7% în luna noiembrie, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Producătorul de la Mioveni a vândut 37.698 de exemplare în UE luna trecută. Astfel, după 11 luni, în Uniunea Europeană au fost înmatriculate 366.783 modele Dacia, o creștere de doar 0,3% per total. Top 15 producători pe luna noimbrie în Europa arată așa:
1. Volkswagen: 77.655
2. Renault: 53.959
3. Peugeot: 52.681
4. Mercedes-Benz: 52.541
5. Toyota: 51.950
6. BMW: 51.643
7. Hyundai: 45.837
8. Kia: 40.056
9. Škoda: 39.573
10. Audi: 37.722
11. Dacia: 37.698
12. Opel: 34.670
13. Citroën: 33.589
14. Fiat: 32.755
15. Ford: 31.177
Via: ACEA
S-au limitat si ei la top 15 cat sa incapa Ford, un brand plecat pe urmele Concorde.
Asta zice multe, nu că este neapărat o criză a semiconductorilor ci mai ales că lumea nu vrea să dea bani pe maşini scumpite excesiv şi dacă tot dau, măcar să fie electrică (nu porcării electrificate)
Circula pe net o gluma buna: cand bubuie maseaua iei ketonal, cand bubui de prost ce iei? Un Bemveu.
Desi nu apare Volvo in top, e cu mult peste orice troaca/cotet/tigaie obosita ca a ta. Discutam si de categorii diferite carora se adreseaza: COCALARI Vs oameni linistiti care isi iau masini pentru deplasari de la A la B, fara drifting, liniute, parcari pe plaja, depasiri periculoase...
Volvo apare la cele mai sigure masini, BMW printre cele mai furate, cu cei mai multi km dati inapoi, cu proprietari care le dau foc si le distrug in fata sediilor BMW sau saloane auto, ca sa vada si lumea ce produse bune sunt.
Esti mai linistit? Tot cu bidonul de 2 litri de motorina umbli la peco?
Problema 2 Nu înțeleg de ce in materie de soluții eco mi se obliga să cumpăr mașina electrică nu și cal și teleguță. Hai pa.
Deși ștecheroasele au în mațele lor un multiplu de semiconducători :-) -- mă lămurește și pe mine cineva unde-i fractura logică??!!