
În 2012, datele ACEA arătau că 7.2% din muncitorii din producţie din Europa lucrează pentru un constructor de automobile.
Indirect, 12.9 milioane de oameni, 5.3% din populaţia angajată din UE, lucrau în 2012 în producţia de automobile şi în industriile conexe.Producători precum Renault şi Ford prevăd o revenire treptată a cererii de automobile noi în Europa, în special pe pieţele din Franţa, Spania şi Italia, clasate în primele cinci pieţe de pe Bătrânul Continent. În ciuda acestor aşteptări, uzinele auto din Europa au operat, în medie, la o capacitate de 75% din cadenţa maximă, spune Philippe Varin. Nu toţi constructorii de automobile sunt atât de optimişti în privinţa anului curent, fiind planificată închiderea mai multor uzine auto şi disponibilizarea salariaţilor pentru a reduce excesul de capacitate al producătorilor afectaţi cel mai puternic de scăderea cererii de automobile noi în Europa.
Datele ACEA arată că europenii au cumpărat 12.3 milioane de automobile noi în 2013. Spre comparaţie, anul 2012 anunţa 13.7 milioane de înmatriculări noi în Europa, tot în statisticile ACEA. Anul trecut este al şaselea an consecutiv în care au scăzut vânzările de automobile noi pe Bătrânul Continent. În contrast cu declaraţiile preşedintelui ACEA, piaţa din Rusia a remarcat prima scădere din ultimii ani, ceea ce a dus la o decizie de disponibilizare a 7.500 de salariaţi ai AvtoVAZ, cel mai mare producător de automobile din Rusia, cea mai mare piaţă auto din Europa după Germania.Via AutomotiveNews (înreg.)
Ceva Camaro ?