Anul trecut, Comisia Europeană a prezentat propunerile cu privire la noile norme de poluare Euro 7. Acestea ar urma să intre în vigoare din 2025, dar până acum au atras mai multe comentarii negative decât pozitive.
Pe de-o parte avem producătorii de automobile, care de o bună perioadă încoace au investit sume mari în electrificare. Aceștia se tem că, odată cu introducerea normelor Euro 7, vor fi nevoiți să investească în motoarele termice.
Apoi mai sunt înalții oficiali. Spre exemplu, ministrul Transporturilor din Cehia, Martin Kupka, este de părere că "În forma actuală, normele de poluare Euro 7 pun în pericol industria auto din întreaga Europă."
Tuturor acestor contestatari, li se alătură acum și Sigrid de Vries, directorul general al Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Ea crede că normele de poluare Euro 7 " nu vor aduce beneficiile asupra mediului pentru care erau menite," dar și că vor aduce doar o mică îmbunătățire, comparativ cu cele din prezent.
Asta, în timp ce vor scumpi, în medie, mașinile noi cu 2.000 de euro.via Economica
Simt un pic de crivăț peste industria auto din rațiuni de crize financiare și deja pică electrificarea din 2035. Deci ar fi cazul să pice și euro 7 din 2030. :)
Pai ei ce credeau? Ca se va inghesui oamenii sa cumpere electricele? Abia s-au inghesuit 10% din clienti sa dea banii pe tepele alea, dar asa e cand cei de la birouri iau decizii fara sa se uite un pic pe teren.
HA HA HA !!!
Hoţii, Asociatia Constructorilor Europeni incompetenţi, strigă hoţii !!
Indiferent dacă se amână Euro 7 sau nu, deja producătorii serioşi de maşini electrice sunt pe maxim înainte şi vor mătura dinozaurii europeni de pe piaţă.
Este o greșeală imensă a ACEA.
Cum a putut Tesla o companie de 100 chiar 1000 ori mai mică ca VAG, Stelantis să ajungă să producă maşini atât de fenomenale, deşi Tesla au capacități de 10 ori mai mici ca VAG, Stelantis ??!?!
Total neserioşi.
si-asa cred ca in curand daca nu lasa macar 20-30% din pret nu or sa mai vanda mare lucru.
Euro 7 ar apropia condițiile de testare mult mai mult de realitate (de la pornirea motorului, inclusiv la temperaturi negative), ar reglementa poluarea cu praf de la frane (inclusiv pentru electrice) și ar asigura niste condiții minime de durabilitate a bateriilor și o mai mare durabilitate a catalizatoarelor precum și monitorizarea emisiilor la bordul fiecărui vehicul. Beneficiarul real al Euro7 e populația Europei (cat și producătorii de catalizatoare). Pierzătorii sunt producătorii auto care sunt nevoiți să investească bani in dezvoltarea unor produse mai fiabile si mai curate.
De sub umbra palmierului din Norvegia, tu ne spui ce frumos ar fi să fie bine ca să nu fie rău.
Cererea de pe piața auto intră la apă, iar producătorilor li se impun cerințe noi, creșteri de costuri, adică noi creșteri de prețuri pe o piață moartă, cu posibilitatea recuperării investițiilor în 4-5 ani. Fantezii de politruci.
Urmare a crizei economice, ACEA va obține printre facilități, întârzierea implementării Euro 7 și continuarea comercializării termicelor cu sau fără combustibili sintetic as long as there is life on Earth. :)
Producătorul european cu rețea de service incorectă concurează cu producătorul chinez fără o rețea de service. Ce vrei tu să spui?
Legat de rețeaua de service, asta e ultima mare problema a chinezilor, că nu o au. Când o vor avea și pe asta atunci termicele chinezești vor cuceri piata incepand cu cota de piata a producătorilor care nu se pot lauda nici cu produse cu adevărat premium și nici cu o rețea de service care e atractivă (pentru că în garanție ești "încurajat" sa faci reviziile în rețea daca vrei sa ai speranța sau liniștea mentală că te-ai putea bucura de ea în caz de nevoie).
Marotele cu mediul curat să le vinzi în advertorialele adresate furajabilelor din segment.