ACEA: Normele Euro 7 nu vor aduce beneficii asupra mediului și vor scumpi mașinile

de Alexandru Monenciu
Miercuri, 22.03.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit directorului general al Asociației Constructorilor Europeni de Automobile, normele Euro 7 vor scumpi, în medie, mașinile noi cu 2.000 de euro și vor aduce beneficii asupra mediului înconjurător.

Anul trecut, Comisia Europeană a prezentat propunerile cu privire la noile norme de poluare Euro 7. Acestea ar urma să intre în vigoare din 2025, dar până acum au atras mai multe comentarii negative decât pozitive.

Pe de-o parte avem producătorii de automobile, care de o bună perioadă încoace au investit sume mari în electrificare. Aceștia se tem că, odată cu introducerea normelor Euro 7, vor fi nevoiți să investească în motoarele termice.

Apoi mai sunt înalții oficiali. Spre exemplu, ministrul Transporturilor din Cehia, Martin Kupka, este de părere că "În forma actuală, normele de poluare Euro 7 pun în pericol industria auto din întreaga Europă."

Tuturor acestor contestatari, li se alătură acum și Sigrid de Vries, directorul general al Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).

Ea crede că normele de poluare Euro 7 " nu vor aduce beneficiile asupra mediului pentru care erau menite," dar și că vor aduce doar o mică îmbunătățire, comparativ cu cele din prezent.

Asta, în timp ce vor scumpi, în medie, mașinile noi cu 2.000 de euro.

via Economica

Comentarii (12)

  • Vad ca de politicieni tip Sosoaca si Mister Cormoran Daia, este plina Europa! Reprezentanții in Parlamentul European nu reprezintă oare, vrerea fiecărei Națiunilor! Nu ei au hotărât E7 si apoi electrice?! Acum se mârâie pe la colt. Târziu, n-au cum sa mai dea banii înapoi celor care au început sa investească (la ceea ce au hotărât deja)
    10 12
  • I-a luat valul. N-aveau în cap decât alinieri. :)
    Simt un pic de crivăț peste industria auto din rațiuni de crize financiare și deja pică electrificarea din 2035. Deci ar fi cazul să pice și euro 7 din 2030. :)
    23 6
  • Seriff
    ''Pe de-o parte avem producătorii de automobile, care de o bună perioadă încoace au investit sume mari în electrificare. Aceștia se tem că, odată cu introducerea normelor Euro 7, vor fi nevoiți să investească în motoarele termice.''

    Pai ei ce credeau? Ca se va inghesui oamenii sa cumpere electricele? Abia s-au inghesuit 10% din clienti sa dea banii pe tepele alea, dar asa e cand cei de la birouri iau decizii fara sa se uite un pic pe teren.
    22 7
  • Aha, așadar de asta se vor scumpi mașinile, de parcă nu se scumpesc de ani de zile, în fiecare an, cel mai bun exemplu, Spring, în doi ani s-a scumpit cu 4000 euro, ce norma de poluare are ?
    18 2
  • Normele Euro 7 nu vor aduce beneficii asupra mediului și vor scumpi mașinile......

    HA HA HA !!!

    Hoţii, Asociatia Constructorilor Europeni incompetenţi, strigă hoţii !!

    Indiferent dacă se amână Euro 7 sau nu, deja producătorii serioşi de maşini electrice sunt pe maxim înainte şi vor mătura dinozaurii europeni de pe piaţă.

    Este o greșeală imensă a ACEA.

    Cum a putut Tesla o companie de 100 chiar 1000 ori mai mică ca VAG, Stelantis să ajungă să producă maşini atât de fenomenale, deşi Tesla au capacități de 10 ori mai mici ca VAG, Stelantis ??!?!

    Total neserioşi.
    5 30
  • Mircea Badea
    poate le arata Putin un tanc euro 7 sa le scoata spagile din cap! ar cam merita multi de prin europa sa fie "restructurati"...isi bat joc de cetateni pe fata.

    si-asa cred ca in curand daca nu lasa macar 20-30% din pret nu or sa mai vanda mare lucru.
    7 14
  • Inginer auto
    ACEA e trâmbița producătorilor. Producătorii vor reguli cat mai permisive și pentru asta fac lobby.
    Euro 7 ar apropia condițiile de testare mult mai mult de realitate (de la pornirea motorului, inclusiv la temperaturi negative), ar reglementa poluarea cu praf de la frane (inclusiv pentru electrice) și ar asigura niste condiții minime de durabilitate a bateriilor și o mai mare durabilitate a catalizatoarelor precum și monitorizarea emisiilor la bordul fiecărui vehicul. Beneficiarul real al Euro7 e populația Europei (cat și producătorii de catalizatoare). Pierzătorii sunt producătorii auto care sunt nevoiți să investească bani in dezvoltarea unor produse mai fiabile si mai curate.
    9 13
  • Inginer financiar
    ACEA ia în calcul perioada implementării, până la eventuale modificări, investițiile pentru Euro 7 urmează a fi recuperate din 2030 până în 2035.

    De sub umbra palmierului din Norvegia, tu ne spui ce frumos ar fi să fie bine ca să nu fie rău.

    Cererea de pe piața auto intră la apă, iar producătorilor li se impun cerințe noi, creșteri de costuri, adică noi creșteri de prețuri pe o piață moartă, cu posibilitatea recuperării investițiilor în 4-5 ani. Fantezii de politruci.

    Urmare a crizei economice, ACEA va obține printre facilități, întârzierea implementării Euro 7 și continuarea comercializării termicelor cu sau fără combustibili sintetic as long as there is life on Earth. :)
    13 3
  • Inginer auto
    Amânarea Euro7 va deschide larg ușa producătorilor chinezi de autovehicule termice. Deja am văzut DFSK importat in România. Vor veni curând și alții. In vest sunt deja. Oricum ar fi, producătorii europeni necompetitivi care nu se bazează pe iluzia brandului sau o rețea de service corectă din punct de vedere preț/servicii vor pierde piața.
    4 13
  • Inginer financiar
    Tot chinezii ar îndeplini euro 7 mai ieftin. :) Ce vrei tu să spui?

    Producătorul european cu rețea de service incorectă concurează cu producătorul chinez fără o rețea de service. Ce vrei tu să spui?
    13 4
  • @ inginer financiar
    Vreau sa spun mai bine sa piardă cu opțiuni termice mai ecologice arătând că ei au luptat pentru mașini mai bune decât să piardă luptând pentru profit.

    Legat de rețeaua de service, asta e ultima mare problema a chinezilor, că nu o au. Când o vor avea și pe asta atunci termicele chinezești vor cuceri piata incepand cu cota de piata a producătorilor care nu se pot lauda nici cu produse cu adevărat premium și nici cu o rețea de service care e atractivă (pentru că în garanție ești "încurajat" sa faci reviziile în rețea daca vrei sa ai speranța sau liniștea mentală că te-ai putea bucura de ea în caz de nevoie).
    1 5
  • Inginer financiar
    Schimbarea de macaz în politicile pt ind auto a apărut tocmai pentru că segmentul electric va fi dominat de chinezi. :)

    Marotele cu mediul curat să le vinzi în advertorialele adresate furajabilelor din segment.
    8 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru