ACEA cere Comisiei Europene să retragă amenzile pentru depășirea nivelului de CO2 din 2025

de Tiberiu Safta
Miercuri, 12.02.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) a cerut Comisiei Europene să retragă amenzile pentru depășirea nivelului de emisii de CO2 stabilit pentru 2025. Organizația care reprezintă producătorii auto europeni vrea mai multă flexibilitate din partea Uniunii Europene.

Continuă epopeea reducerii nivelului mediu de emisii de CO2 pentru toți producătorii de automobile. Începând din acest an, toți producătorii vor trebui să producă mașini ale căror motoare să nu emită mai mult de 94 de grame de CO2/km în medie. Cei care nu vor putea atinge aceste ținte drastice vor fi amendați cu câte 95 euro pentru fiecare gram peste limita admisă.

Din cauza noilor norme de reducere a emisiilor, cei mai mulți producători sunt îngrijorați de faptul că vor trebui să scumpească mașinile sale, chiar și cele considerate a fi printre cele mai accesibile. O altă temere este legată de amenzile inevitabile, care pot ajunge în rândul miliardelor de euro.

Pentru a evita asemenea situații, Asociația Constructorilor Europeni de Automobile a transmis o solicitare către Comisia Europeană, organul executiv al Uniunii Europene, de a retrage amenzile pentru depășirea nivelului de emisii de CO2 stabilit pentru acest an. ACEA precizează că amendarea producătorilor va duce la scăderea competitivității lor pe piața europeană.

ACEA cere Comisiei Europene să fie mai flexibilă cu privire la tranziția către mașinile electrice și electrificate.

Ritmul electrificării în Europa este mai lent decât estimat. Anul trecut, vânzările de mașini electrice au scăzut cu 5.9% în Uniunea Europeană, prin comparație cu 2023.

Alături de această solicitare, ACEA s-a mai plâns și de lipsa ecosistemului necesar pentru producția de baterii în UE, dar și puncte de încărcare insuficiente, lipsa stimulentelor fiscale pentru achiziția de mașini electrice și lipsa avantajului prețului de încărcare cu energie electrică față de combustibilii fosili.

via Economica

Comentarii (28)

  • Poza aia cliseu cu masini inconjurate de abur si fum. Voi sunteti site de industrie auto sau de propaganda?
    17 6
  • Abureala, la propriu!
    15 6
  • Propaganda. 99% din ce numim presa si jurnalism la nivel mondial nu traieste din piata. Cu cateva mii de vizualizari pe zi nu tii o redactie cu cativa oameni.
    14 6
  • De observat si numeroasele articole legate de Audi - sunt clar toate sponsorizate de producator-importator. Multa propaganda si acolo. Mai penibil e ca o parte din baietii din redactie nu se mai opresc din papat pe la evenimentele platite de producator/importator. Puneti si voi pe sticla colegii care au o prezenta placuta
    13 2
  • Doamna Ursula vă rugăm respectuos să treceți frumos și de bună voie pe făraș. Gunoaiele mari le luăm cu fărașul, scamele și praful ajung în aspirator.
    15 9
  • Eduard
    Ce bine ca aerul este deja din ce in ce mai respirabil!
    Bravo UE!
    qed
    4 7
  • @alex cu creier mic
    Bine că ne confirmi că ești gunoier, ca toate leprele extremiste. Hai, marș și ia gunoiul.
    7 11
  • Andrei
    Îmi place cum extremiștii și conspiraționiștii vorbesc mereu la persoana întâi plural. Teama lor cea mai mare e că sunt niște triști singuri și frustrați. Ce vor ei de fapt e să aparțină într-un grup, să se simtă și ei importanți.
    6 7
  • e bine ca ne amendam intre noi, europenii. se uita si ei in rest ca nimeni nu respecta vreo norma de poluare? de ce europenii sa plateasca ceva sau sa respecte vreo norma cand pe restul globului ii doare undeva?
    7 5
  • @sandu
    Bravo, este foarte logic.
    Daca vecinul arunca gunoiul pe strada, hai sa aruncam cu totii, nu sa dam vreun exemplu ca se poate altfel.
    Daca nu vrem sa respectam niste norme, hai sa trisam.
    Dar oare se gandeste cineva cine plateste pretul poluarii si cum???
    Ca nu vad niciun cocalar ca renunta la putoarea Diesel si sa mearga cu bicicleta vreo 200 metri.
    2 10
  • Andrei
    Toți sunt l nesimțiți care vor doar sa le fie lor bine și, dacă se poate, sa strângă alții gunoiul după ei. Educație precară.
    Asta nu se poate rezolva decât cu amenzi mari, ca în occident. Ca nici în occident nu s-au educat de buna voie.
    3 9
  • George Simion
    sa speram ca nu reusesc biznitarii astia sa influenteze din nou normele.
    plus ca asa se face dreptate cu taxele puse aiurea la cele chinezesti, care oricum or sa ii cumpere.

    make clean air everywhere again!
    1 9
  • Da-o dreq de industrie si de locuri de muncă, ne angajăm toți la comisia europeană.
    Așa-i când te crezi buricul pământului (la UE mă refer). Cu nici 6% din poluarea globală.
    Degeaba exagerezi sau extrapolezi ca un tembel faza cu gunoiul vecinului. Este nu doar o comparație proastă, in fapt recunoști ca nu ai nici un argument care să susțină prostia directivelor UE.
    Ce faci dacă un producător din China, Japonia sau Korea care vinde în Europa nu se încadrează? Cum îl amendezi? Merge Ursula în Korea sau China să colecteze amenda?
    Vin voturile, o să votăm dezaxați gen Georgescu și apoi să vezi politici verzi, o să fie distracție maximă. Vezi SUA… am auzit că Mexicul cer și schimbarea numele orașelor Los Angeles, San Francisco, New Mexico etc… ;)
    11 4
  • Dutz, ești doar un comunist dacă te plângi de dispariția industriei, a competitivității și a locurilor de muncă, asculta ce spun.
    5 3
  • https://m.digi24.ro/stiri/actualitate/romania-risca-sa-rateze-pnrr-cu-efecte-dezastruoase-pentru-economie-19-miliarde-e-sunt-inca-pe-masa-3119435?fbclid=IwY2xjawIapiNleHRuA2FlbQIxMQABHf8zlmYCPHd-iq4LXd_8Ap4k0wJ8CHpF6UcI4PRwm9K5UmnYsU5MnUu1kg_aem_F3MRTeFwcC61ZeN9_ZmYrA vedeți vreo condiție de o nouă taxă impusă românilor? Nu..e vorba de pensiile speciale și numirile politice în funcții!
    3 0
  • @dan_grc
    Ești comunist și ipocrit dacă plângi de mila muncitorilor germani în timp ce cumperi vechituri aruncate de alții în loc sa ajuți muncitorii romani cumpărând o Dacia nouă.
    Hai sictir!
    4 3
  • Da ;)
    2 1
  • Cumpara tu Dacia nouă și lasă recomandările de preot care tocmai a sărit din X5. Nu toți cumpărăm ca tine mașini obosite, folosite necorespunzător, nu suntem toți cocalari cu maiou să nu ne tragă curentul la șale ;) Ei îmi cumpar ce vreau (in limita posibilităților) si se pare ca vom avea de unde alege încă ani buni, plus o durată de utilizare de 10 ani, sunt bine merci.
    2 1
  • Dutz "brânza trebuie cărată"
    Cară tu brânza in maiou, nebunule.
    1 1
  • Limitarea este nelimitată când crezi că doar Germania va fi afectată, o singură știre a fost de relocate din Germania în România, restul doar de reducere de personal în sectorul furnizorilor auto cu fabrici la noi, asta doar în ultimele luni . Principalul partener comercial al României este Germania, vorbești de parcă am fi izolați, fără legaturi economice cu Europa, ești mai distrus ca sectanții lui Georgescu .

    Habar n-ai care este definiția ipocriziei, este atunci, ( printre altele), când spui una și faci fix invers, deci ce anume am spus si-am făcut invers ? Oricum eu am avut rebuturi de mașini bune de casare, deci nu-mi permit Dacia nouă, sunt sărac, unde este ipocrizia ? Mai ales ca de obicei laud ceea ce se întâmplă la Dacia și chiar nu încerc sa conving pe nimeni sa nu cumpere Dacia . Dar tu, care lauzi electricele chinezești de ani de zile, nu-i așa că deții una ? Poate o Dacia nouă ? Dacă nu, fix asta este ipocrizia, evident ca poți sa spui orice sub anonimat, dar derapajul tău psihic nunte face credibil .
    4 1
  • Elektrikkk
    Asociaţia producătorilor europeni incompetenţi şi impotenţi, lacomi şi mincinoşi, vezi diesel gate, se plâng că nu pot respecta planul făcut acum 10 ani.

    Ştiau de an şi ani şi ani. Nu au făcut nimic că vor să santajeze şi terorizeze pe toţi.

    Dar la fel ca Nokia, Kodak, etc şi ei tot la groapa de gunoi vor ajunge.

    Chiar dacă vor face termice poluante, chinezii şi americanii vin cu EVs în Europa.
    2 7
  • George Simion
    china are "euro 7" mai restrictiv decat europa, deci?!
    2 2
  • Elektrikkk
    Să vedeţi videourile la vlogeri români în China, cum au rămas impresionaţi de faptul că unele oraşe mari (oraşe de milioane şi chiar zeci de milioane de locuitori) sunt foarte liniştite şi foarte curate, cu aer curat, pentru că majoritatea maşinilor sunt electrice, toate taxiurile şi autobuzele sunt electrice.
    De scutere .... la fel, spuneau că greu, foarte greu mai vezi un scuter pe benzină, toate sunt electrice.

    China e mult înainte, nu e perfectă, nu toate oraşele sunt la fel de dezvoltate dar se dezvoltă cu viteză foarte mare faţă de SUA şi Europa.

    Şi când vine asociaţia producătorilor europeni cu plânsete... nu poţi decât să te apuce greaţa.
    P
    2 7
  • un cetatean
    Noi suntem in pericol sa fim vizitati de niste divizii de tancuri in cativa ani, ca Trump si cu Putin se pare deja ca se inteleg pe la spatele Ucrainei si Europei, iar obsedatii eco inca viseaza panselute, ghiciti cine o va lua in brate cel mai mult din europa ? Cei din Est, bineinteles, iar daca nu va fi cu tancuri, va fi o prea frumoasa influenta ruseasca ca pe vremuri, Europa inca doarme, cauta mii de miliarde pt utopii, dar la aparare este in fundul gol, doar Polonia s-a pregatit si o face in continuare .
    7 2
  • Elektrikkk
    Obsedaţii eco au salvat Europa.

    În loc să spui tot felul de baliverne amestecate care nu demonstrează nimic hai să vedem ceva fapte:

    Prosumatorii români au salvat anul trecut România de la un colaps energetic, ei au susţinut toată vara consumul de electricitate crescut de folosirea AC de către populaţie, firme,..

    Tot energia solară, eoliană care au ajuns să depăşească producţia de electricitate din gaz metan sau cărbune a adus o enormă şansă de a avea importuri mult mai mici de gaz metan şi de a reuşi să facem faţă lipsei gazului rusesc.

    Da, da, dacă nu erau politicile green, Europa avea enorme probleme energetice.

    Pentru fiacare mie de maşini electrice în Europa cu atât sute de tone de combustibil nu mai este importat de Europa din SUA, UK, Norvegia, Rusia, Ţările Arabe - ţări care s-au îmbogăţit pe spatele Europei.

    Deci fără politica green care ne-a adus energie verde, nouă europenilor, eram la mâna complet ori a ruşilor ori a americanilor.

    Este şi motivul pentru care China, deşi încă cel mai mare poluator, face o tranziţie masivă catre green, pentru că orice energie verde mai mult înseamnă mai puţin petrol, cărbune, gaz metan importat şi înseamnă oraşe mult mai puţin zgomotoase, mult mai puţin poluate şi mult mai sănătoase.

    Aşa că, lasă tu fricile, că nu îţi fură nimeni maşina SH, şi hai să vedem realitatea.
    2 5
  • @un cetatean
    nu pot veni cu tancurile ca ii punem sa se descalte de dizal la granita!

    si daca ii invitam frumos la masa, de ce sa ne mai atace?!
    1 1
  • @Electrik
    Ecologistii au salvat Europa dupa ce-au inchis nuclearele, iar in momente de consum ridicat Romania oricum importa energie, Europa nu poate avea o industrie competitiva doar cu solar si eolian, asta merge la consumul casnic, cum sa slaveze europa cand UE acum 15 ani era la egalitate cu SUA, acum se duce la vale economic ? Treziti-va, Trump tocmai si-a bagat picioarele in Europa, iar Bruxelles o arde tot cu texte si aberatii .
    5 2
  • Elektrikkk
    Iar se aduce un singur argument ca să pară un front întreg.

    Renunţarea la centrale nucleare a fost o decizie (da, proastă) cu mulţi ani să se întâmple şi cu mult timp înainte când situaţia mondială era alta.

    Dar renunţarea Germaniei la nuclear nu înseamnă că restul ţărilor europene renunţă ci dimpotrivă!!! Toate ţările UE care au nucleare vor să construiască mai multe.

    Finlanda a terminat o nouă centrală nucleară recent.
    Suedia un depozit, la fel, Polonia vrea 4-8 centrale nucleare.

    PIB SUA este mult umflat şi susţinut de împrumuturi masive, care odată se va dezumfla. Europa este singura mai sinceră în cifre.

    Nu te uita cu jind la SUA, unde oamenii de rând au ajuns să aibă 2-3-4 joburi doar ca să trăiască şi majoritatea zero şanse să cumpere un apartament sau casă !!

    Anul acesta solar plus baterii vor bate şi gazul metan atât la producţia în Mwh cât şi ca preţ pe MWh.

    Şi eolian la fel.

    Concluzia : viitorul verde este extrem de profitabil şi preţurile mari sunt date de petrol şi gaze nu de economia verde!!!

    Vezi în Spania unde curentul ziua (se vinde pe perioade a zilei cu preţ diferenţiat) este aproape gratis. Iar după ce vor monta giga baterii pentru reţeua naţională, vor avea toată ziua cel mai ieftin curent din Europa.
    1 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru