Continuă epopeea reducerii nivelului mediu de emisii de CO2 pentru toți producătorii de automobile. Începând din acest an, toți producătorii vor trebui să producă mașini ale căror motoare să nu emită mai mult de 94 de grame de CO2/km în medie. Cei care nu vor putea atinge aceste ținte drastice vor fi amendați cu câte 95 euro pentru fiecare gram peste limita admisă.
Din cauza noilor norme de reducere a emisiilor, cei mai mulți producători sunt îngrijorați de faptul că vor trebui să scumpească mașinile sale, chiar și cele considerate a fi printre cele mai accesibile. O altă temere este legată de amenzile inevitabile, care pot ajunge în rândul miliardelor de euro.
Pentru a evita asemenea situații, Asociația Constructorilor Europeni de Automobile a transmis o solicitare către Comisia Europeană, organul executiv al Uniunii Europene, de a retrage amenzile pentru depășirea nivelului de emisii de CO2 stabilit pentru acest an. ACEA precizează că amendarea producătorilor va duce la scăderea competitivității lor pe piața europeană.
ACEA cere Comisiei Europene să fie mai flexibilă cu privire la tranziția către mașinile electrice și electrificate. Ritmul electrificării în Europa este mai lent decât estimat. Anul trecut, vânzările de mașini electrice au scăzut cu 5.9% în Uniunea Europeană, prin comparație cu 2023.
Alături de această solicitare, ACEA s-a mai plâns și de lipsa ecosistemului necesar pentru producția de baterii în UE, dar și puncte de încărcare insuficiente, lipsa stimulentelor fiscale pentru achiziția de mașini electrice și lipsa avantajului prețului de încărcare cu energie electrică față de combustibilii fosili.
via Economica
Bravo UE!
qed
Daca vecinul arunca gunoiul pe strada, hai sa aruncam cu totii, nu sa dam vreun exemplu ca se poate altfel.
Daca nu vrem sa respectam niste norme, hai sa trisam.
Dar oare se gandeste cineva cine plateste pretul poluarii si cum???
Ca nu vad niciun cocalar ca renunta la putoarea Diesel si sa mearga cu bicicleta vreo 200 metri.
Asta nu se poate rezolva decât cu amenzi mari, ca în occident. Ca nici în occident nu s-au educat de buna voie.
plus ca asa se face dreptate cu taxele puse aiurea la cele chinezesti, care oricum or sa ii cumpere.
make clean air everywhere again!
Așa-i când te crezi buricul pământului (la UE mă refer). Cu nici 6% din poluarea globală.
Degeaba exagerezi sau extrapolezi ca un tembel faza cu gunoiul vecinului. Este nu doar o comparație proastă, in fapt recunoști ca nu ai nici un argument care să susțină prostia directivelor UE.
Ce faci dacă un producător din China, Japonia sau Korea care vinde în Europa nu se încadrează? Cum îl amendezi? Merge Ursula în Korea sau China să colecteze amenda?
Vin voturile, o să votăm dezaxați gen Georgescu și apoi să vezi politici verzi, o să fie distracție maximă. Vezi SUA… am auzit că Mexicul cer și schimbarea numele orașelor Los Angeles, San Francisco, New Mexico etc… ;)
Hai sictir!
Habar n-ai care este definiția ipocriziei, este atunci, ( printre altele), când spui una și faci fix invers, deci ce anume am spus si-am făcut invers ? Oricum eu am avut rebuturi de mașini bune de casare, deci nu-mi permit Dacia nouă, sunt sărac, unde este ipocrizia ? Mai ales ca de obicei laud ceea ce se întâmplă la Dacia și chiar nu încerc sa conving pe nimeni sa nu cumpere Dacia . Dar tu, care lauzi electricele chinezești de ani de zile, nu-i așa că deții una ? Poate o Dacia nouă ? Dacă nu, fix asta este ipocrizia, evident ca poți sa spui orice sub anonimat, dar derapajul tău psihic nunte face credibil .
Ştiau de an şi ani şi ani. Nu au făcut nimic că vor să santajeze şi terorizeze pe toţi.
Dar la fel ca Nokia, Kodak, etc şi ei tot la groapa de gunoi vor ajunge.
Chiar dacă vor face termice poluante, chinezii şi americanii vin cu EVs în Europa.
De scutere .... la fel, spuneau că greu, foarte greu mai vezi un scuter pe benzină, toate sunt electrice.
China e mult înainte, nu e perfectă, nu toate oraşele sunt la fel de dezvoltate dar se dezvoltă cu viteză foarte mare faţă de SUA şi Europa.
Şi când vine asociaţia producătorilor europeni cu plânsete... nu poţi decât să te apuce greaţa.
P
În loc să spui tot felul de baliverne amestecate care nu demonstrează nimic hai să vedem ceva fapte:
Prosumatorii români au salvat anul trecut România de la un colaps energetic, ei au susţinut toată vara consumul de electricitate crescut de folosirea AC de către populaţie, firme,..
Tot energia solară, eoliană care au ajuns să depăşească producţia de electricitate din gaz metan sau cărbune a adus o enormă şansă de a avea importuri mult mai mici de gaz metan şi de a reuşi să facem faţă lipsei gazului rusesc.
Da, da, dacă nu erau politicile green, Europa avea enorme probleme energetice.
Pentru fiacare mie de maşini electrice în Europa cu atât sute de tone de combustibil nu mai este importat de Europa din SUA, UK, Norvegia, Rusia, Ţările Arabe - ţări care s-au îmbogăţit pe spatele Europei.
Deci fără politica green care ne-a adus energie verde, nouă europenilor, eram la mâna complet ori a ruşilor ori a americanilor.
Este şi motivul pentru care China, deşi încă cel mai mare poluator, face o tranziţie masivă catre green, pentru că orice energie verde mai mult înseamnă mai puţin petrol, cărbune, gaz metan importat şi înseamnă oraşe mult mai puţin zgomotoase, mult mai puţin poluate şi mult mai sănătoase.
Aşa că, lasă tu fricile, că nu îţi fură nimeni maşina SH, şi hai să vedem realitatea.
si daca ii invitam frumos la masa, de ce sa ne mai atace?!
Renunţarea la centrale nucleare a fost o decizie (da, proastă) cu mulţi ani să se întâmple şi cu mult timp înainte când situaţia mondială era alta.
Dar renunţarea Germaniei la nuclear nu înseamnă că restul ţărilor europene renunţă ci dimpotrivă!!! Toate ţările UE care au nucleare vor să construiască mai multe.
Finlanda a terminat o nouă centrală nucleară recent.
Suedia un depozit, la fel, Polonia vrea 4-8 centrale nucleare.
PIB SUA este mult umflat şi susţinut de împrumuturi masive, care odată se va dezumfla. Europa este singura mai sinceră în cifre.
Nu te uita cu jind la SUA, unde oamenii de rând au ajuns să aibă 2-3-4 joburi doar ca să trăiască şi majoritatea zero şanse să cumpere un apartament sau casă !!
Anul acesta solar plus baterii vor bate şi gazul metan atât la producţia în Mwh cât şi ca preţ pe MWh.
Şi eolian la fel.
Concluzia : viitorul verde este extrem de profitabil şi preţurile mari sunt date de petrol şi gaze nu de economia verde!!!
Vezi în Spania unde curentul ziua (se vinde pe perioade a zilei cu preţ diferenţiat) este aproape gratis. Iar după ce vor monta giga baterii pentru reţeua naţională, vor avea toată ziua cel mai ieftin curent din Europa.