ACEA a hotărât: Un singur tip de priză pentru toate vehiculele electrice
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
ACEA, Asociaţia Constructorilor de Automobile din Europa, a organizat o serie de conferinţe în urma cărora membrii săi au ales un tip de priză comun pentru toate vehiculele electrice care vor fi comercializate în Europa şi în America de Nord. Ştecherul ales se numeşte HomePlug Green Phy şi formează baza unui protocol comun de comunicare pentru încărcarea vehiculelor electrice, care va facilita integrarea uşoară în reţelele ”inteligente” de electrificare.
Constructorii de automobile care au luat această decizie spun că s-au bazat pe o analiză a actualelor strategii de încărcare, de ergonomia conectorului şi de preferinţele clienţilor americani şi europeni. Cei şapte constructori sunt Audi, BMW, Daimler, Ford, General Motors, Porsche şi Volkswagen. În mod bizar, niciun constructor din Japonia nu a aderat încă la această decizie, iar francezii s-au eschivat şi ei de la parteneriat.
Soluţia de încărcare aleasă de cei şapte producători este compatibilă atât cu prizele J1772 din Statele Unite ale Americii, cât şi cu standardul european IEC 62196 Type 2.
Prin utilizarea unei structuri comune de prize, clienţii nu vor mai avea probleme la porturile de încărcare şi se va putea implementa un sistem de încărcare rapidă într-un timp mai scurt, deoarece toate vehiculele vor respecta acelaşi standard. În prezent, fiecare vehicul electric poartă un conector în portbagaj, care se cuplează la reţeaua electrică prin intermediul unui adaptor cu ştecher shucko.Via | Carscoop
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Mediu
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7. Noile norme vor introduce limite de emisii de particule rezultate din frâne și anvelope, precum și cerințe minime de performanță pentru durabilitatea bateriei în cazul vehiculelor electrice. (14.03)
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7, care sunt acum mai blânde față de propunerea inițială. Astfel, noile norme revizuite sunt acum mai apropiate de actualele norme Euro 6. (10.11)
-
Potrivit noilor teste GreenNCAP, Dacia Spring este cea mai eficientă mașină electrică din Europa pe perioada de producție și de utilizare. Mai mult, același test relevă că Ford Puma este mașina cea mai prietenoasă cu mediul la nivel european în clasamentul mașinilor cu motoare termice. (27.03)
- Noua Skoda Superb Hatch, acum și în versiune PHEV: autonomie electrică de peste 120 km
- Noua Dacia Duster va primi tracțiune integrală cu punte spate electrificată
- Volkswagen ID.7 a parcurs 941 de kilometri cu o singură încărcare
- Euro NCAP: Cele mai sigure mașini testate în 2024
- Subaru WRX STI revine după 3 ani de pauză. Disponibil exclusiv cu o cutie CVT
La ce sa particip la hartogarie cand pot sa studiez cablul ala si sa imi fac si eu unul la fel, asa sper ca au gandit restul producatorilor si nu vor veni cu alte standarde.