Acciza introdusă la începutul lunii aprilie în preţul carburanţilor a dus la scăderea consumului intern de benzină şi de motorină, titrează cei de la Adevărul citând Institutul Naţional de Statistică.
Esential
6.1
la sută este diferenţa negativă dintre cantitatea de carburant cumpărată în România în aprilie 2014 faţă de situaţia din aceeaşi lună a anului trecut.
Acciza suplimentară de 7 eurocenţi pe litru introdusă de Guvern în preţul carburanţilor vânduţi în România nu a adus niciun beneficiu pentru buget, titrează cei de la Adevărul.
Potrivit datelor furnizate de Institutul Naţional de Statistică, românii au cumpărat cu 16% mai puţin carburant în aprilie 2014 faţă de luna precedentă şi cu 6% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în contextul în care consumul de carburant era în creştere până la introducerea accizei suplimentare. Paradoxal, birul suplimentar care ar fi trebuit să crească încasările bugetare a adus o scădere a acestor venituri, deoarece transportatorii rutieri cu afaceri internaţionale au preferat să alimenteze în ţările vecine la plecarea din România şi înainte de intrarea în ţară, pentru a-şi reduce costurile cu carburanţii. Acest lucru s-a întâmplat în ciuda promisiunii guvernanţilor de
a le returna patru eurocenţi pe litru din acciză transportatorilor, reprezentanţii acestora citaţi de Adevărul explicând că procedura de restituire este prea complicată şi implică prea multă birocraţie.
Acciza pentru carburanţi: o analiză ne arată că vom cheltui în medie cu 450 lei în plus pe an
Pragul de rentabilitate bugetară al accizei de 7 eurocenţi pe litrul de carburant era de 13.5 procente, explică Radu Dinescu, secretarul general al Uniunii Naţionale a Transportatorilor din România într-un interviu acordat celor de la Adevărul.
Comparând pragul respectiv cu scăderea vânzărilor de 16% faţă de luna precedentă, Guvernul României a reuşit să piardă bani prin introducerea unei noi taxe, în timp ce populaţia a avut de suferit din pricina scumpirii carburanţilor. Revenind asupra previziunilor guvernamentale ale încasărilor din această acciză, putem să ne aşteptăm la o neîndeplinire a planurilor privind construcţia de autostrăzi din veniturile aşteptate de pe urma acestei accize, dacă situaţia se va menţine pe acelaşi făgaş.
Ministrul delegat pentru Buget: "Creşterea accizei la caburanţi este o măsură anti-deflaţie"
Introducerea accizei de 7 eurocenţi pe litru se baza pe tendinţa de creştere a consumului intern de carburanţi pentru a mări încasările la bugetul statului, dar situaţia din prima lună a adus o scădere de 16.1% a consumului faţă de luna precedentă.
O analiză realizată de Daedalul Millward Brown în luna februarie anunţa că românii vor cheltui, în medie, între 415 şi 505 lei pe an în plus pentru carburanţi din cauza introducerii acestei accize. Respectivul studiu nu lua în calcul posibilitatea ca românii să-şi reducă alimentările cu carburant din ţară, cum a fost cazul unor transportatori şi ce impact ar putea să aibă acest lucru asupra sumelor culese din colectarea accizei integrate în preţul benzinei şi al motorinei.
Preţul carburanţilor a crescut costurile anuale de întreţinere ale unei maşini cu peste 20%
Via Adevărul
ce i..dioti
puie monta
pana ma tin puterile :) si apoi inca o data
Nu e paradoxal deloc .. era si normal. Asa s-a intamplat si la cresterea TVA ..etc. o sa dureze o vreme pana incasarile o sa ajunga la nivelul anterior. Mai este si faza ca marii transportatori alimenteaza din alte tari acum si in loc sa incaseze statul roman taxe ..le incaseaza alti ..
Asa le trebuie ..daca sunt idioti . In economie 1+1 nu fac 2 intotdeauna !
Toata lumea a facut plinul in ultimele zile ale lunii anterioare.
Hai sa comparam mere cu mere. Luna aprilie 2014 cu aprilie 2013. Scadere de 6%. Pragul de rentabilitate bugetara e la 13.5%, adica la o scadere a vanzarilor 13.5% efectul ar fi fost 0. Vanzarile au scazut cu doar 6%, deci incasarile au crescut.
Apoi cand nici asa nu voi putea circula sigur 90% din romani vor face revolutie si voi participa si eu. Se pare ca inca nu v-ati trezit la realitate.
Bine ca iesiti in strada pt caini, dar pentru noi oamenii nu zice nimeni nimic. Astia ne baga in sclavie.
Acciza a fost bagata, acuma pun taxa pe autostrazi mai mai mare cu 10-15% care din nou este tot pentru repararea drumurilor si crearea de noi autostrazi. Pana in acest moment eu nu vad nici o astfel de lucrare precizata cu fiecare taxa pe tema DRUMURI. Taxa, acciza tot la fel este numai ca nu-i poate zice Taxa 1, Taxa 2, Taxa 3 ca sa se prinda prostimea. Asa ca ii zice taxa, acciza, impozit, timbru de mediu, etc.
Urmatoarea mea masina, asa cum a mai spus cineva, va fi probabil tot ceva de clasa mica sau o compacta pe benzina + gaz.
Dar nu pot sa nu remarc ca de exemplu tatal meu care are o Astra de 1.6 merge mai rar cu masina si in oras merge mai mult cu mijloacele de transport in comun. Este mai ieftin si mai rentabil. Luna viitoare vrea sa-si ia si o bicicleta pentru mersul pana la piata. :)