Accidente spectaculoase, spectatori inconştienţi şi un câştigător contestat la Raliul Sibiului
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Raliul Sibiului, a cincea etapă a Campionatului Naţional de Raliuri, s-a încheiat cu o victorie contestată, cea a lui Gergo Szabo, şi cu foarte multe evenimente care ne dovedesc încă o dată faptul că multora dintre spectatorii care ajung pe probele speciale le lipseşte educaţia corespunzătoare motorsportului.
-
GERGO SZABO, CÂŞTIGĂTOR CONTESTAT
Echipajul Gergo Szabo - Zoltan Kohler a câştigat Raliul Sibiului la o diferenţă de 1:26.1 de următorul clasat, Marco Tempestini. Victoria lui Szabo a fost contestată însă după ce o problemă tehnică apărută imediat după ce maşina a plecat din parcul de service înainte de una dintre probele speciale a fost remediată în afara parcului de mecanicii lui Szabo. Intervenţia mecanicilor în aceste condiţii este neregulamentară şi, conform regulamentului, se pedepseşte cu excluderea echipajului respectiv din competiţie. Contestaţia va fi soluţionată de oficialii FRAS în cursul acestei săptămâni, maghiarul urcând la Sibiu pe prima treaptă a podiumului.
CLASAMENT RALIUL SIBIULUI (Provizoriu)
1. Szabo Gergo/Kohler Zoltan Mitsubishi Lancer
2. Tempestini Marco/Pulpea Dorin Peugeot 207 S2000
3. Girtofan Dan/Lazarescu Mihai Subaru Impreza STI
4. Campedelli Simone/Fappani Danilo Citroen DS3 R3
5. Grigorescu George/Dumitriu Radu Renault Clio
6. Filip Alexandru/Iancu Bogdan Renault Clio R3 Maxi
7. Cosma Vlad/Dorca Florin Citroen C2R2 Max
8. Savu Horatiu/Tamas Laszlo Mitsubishi
9. Bereczki Norbert/Kozma Laszlo Citroen C2R2 Max
10. Tatoiu Dan/Marza Tudor Mitsubishi Lancer EVO
-
INCIDENTE PE ULTIMA PROBĂ SPECIALĂ
Una dintre cele mai urmărite etape de raliu din România ne-a demonstrat faptul că unii dintre spectatori nu conştietizează pericolul la care se expun la un astfel de eveniment. Cel mai important incident l-a avut în prim-plan pe Vali Porcişteanu, liderul clasamentului general din 2011. În timp ce se afla pe ultima probă specială în urmărirea lui Gergo Szabo, Porcişteanu a lovit din plin, cu partea din dreapta faţă a maşinii, un motociclist care intrase pe traseul închis circulaţiei. "Pe un palier de aproximativ 150-160 km/h, din faţă am văzut venind înspre mine doi motociclişti care priveau unul către celălalt. Unul a apucat să vadă şi s-a dat la o parte, dar pe al doilea l-am lovit frontal. Am crezut, clar, că e mort. Nu pot să-mi imaginez cum a scăpat doar cu câteva zgârieturi şi arsuri, pentru că motocicleta lui a explodat şi a aruncat cu benzină şi cu flăcări pe noi", a spus Vali Porcişteanu după accident pe pagina proprie de Facebook.
Porcişteanu nu a fost singurul pilot implicat în incidente pe această probă. Gergo Szabo a afirmat că a reuşit să evite în ultimul moment o maşină intrată pe acelaşi traseu, iar Bogdan Marişca s-a răsturnat la un kilometru după ce a trecut de maşina lui Porcişteanu, avariată grav în urma accidentului cu motociclistul.
În urma celor două abandonuri, pe podium au urcat Marco Tempestini şi Dan Gârtofan, acesta din urmă fiind afectat de ruperea unei planetare care îl coborâse până pe poziţia a cincea înainte de ultima probă specială.
-
SIMONE CAMPEDELLI A BĂTUT RECORDUL ALL-TIME PE PROBA SPECIALĂ ŞANTA
Înscris ca invitat special în Raliul Sibiului la volanul unui Citroen DS3 R3, italianul Simone Campedelii a uluit spectatorii de la Sibiu după ce a reuşit să bată recordul all-time pe proba specială Şanta, câştigând proba atât pe noapte, cât şi pe zi. Neatins de 7 ani, recordul a fost depăşit cu trei secunde de un pilot pe o maşină cu două roţi motrice, fapt care l-a evidenţiat pe italian şi i-a câştigat simpatia publicului şi a presei.
De altfel, Campedelli a cîştigat clar Raliul Sibiului la categoria două roţi motrice, situându-se la final pe locul al patrulea la general după ce a profitat şi de abandonurile lui Porcişteanu şi Marişca."Ne-am asumat câteva riscuri ceva mai mari pe parcursul probei Şanta atât pe timpul nopţii, cât şi pe trecerea pe timpul zilei. Dar am reuşit să nu intrăm în incidente inutile şi să doborâm acest record, lucru care mă bucură", a declarat italianul aflat pentru prima dată în România. Campedelli i-a transformat duminică pe o parte dintre jurnaliştii prezenţi la Raliul Sibiului în copiloţii săi în cadrul unei sesiuni pe asfalt care a avut loc pe traseu închis înspre Păltiniş.
CITROEN DS3 R3 - DATE TEHNICE | |
MOTOR | 1.6 THP PSA (derivat din cel al versiunii de serie DS3) |
PUTERE MAXIMĂ | 210 CP la 4750 rpm |
CUPLU MAXIM | 350 Nm la 3000 rpm |
RAPORT PUTERE/LITRU | 131.4 CP/l |
Caracteristici unice | Tren motor cu două axe cu came, pistoane, biele, volantă şi arbore cotit speciale, turbină de înaltă presiune, ECU modificat, baie de ulei modificată |
TRANSMISIE | Secvenţială, controlată semiautomat prin padele |
AMBREIAJ | Disc ceramic dublu, 184 mm. |
FRÂNE | Discuri faţă ventilate 330x30 (asfalt) şi 300x30 (macadam). Spate 300x8. |
SUSPENSIE FAŢĂ | McPherson |
SUSPENSIE SPATE | Punte spate în H, amortizoare BOS reglabile |
ROŢI ASFALT | 7x17" BFGoodrich 200/50/R17 |
ROŢI MACADAM | 6x15" BFGoodrich 195/70/R15 |
LUNGIME | 3948 mm |
LĂŢIME | 1715 mm |
AMPATAMENT | 2465 mm |
REZERVOR | 67 de litri |
DISTRIBUŢIA MASELOR | 64/36 (faţă/spate) |
.
-
FRANCOIS DELECOUR, LOCUL AL ŞAPTELEA PE UN LOGAN DE RALIURI
Invitatul special al celor de la Dacia, francezul Francois Delecour, a reuşit să termine Raliul Sibiului pe locul al 14-lea la general la volanul unui Logan de competiţie. Francezul a fost însă primul dintre piloţii care au concurat la volanul unui Logan, deşi s-a aflat pentru prima dată pe probele speciale ale Raliului Sibiului.
Automarket: Cum ţi s-a părut Loganul de raliuri în comparaţie cu alte maşini pe care le-ai pilotat? Automarket: Crezi că o cupă Dacia Logan ar avea succes şi în Franţa, acolo unde modelul românesc a avut succes la vânzări şi are o imagine bună? Automarket: Care dintre maşinile pe care le-ai pilotat în cariera ta te-a impresionat cel mai mult? Automarket: Cu ce raliu din WRC poate fi asemănat Raliul Sibiului? Automarket: Ai ajuns pentru prima dată în România, Ce impresie ţi-a lăsat ţara noastră? |
-
CLASAMENT GENERAL CNR DUPĂ ETAPA A CINCEA
Cu patru etape înainte de finalul sezonului, clasamentul general este condus de Vali Porcişteanu (52 de puncte). Acesta este urmat de Dan Gîrtofan şi de Bogdan Marişca, cu 51, respectiv 43.5 puncte. Finalul de sezon se anunţă unul foarte strâns, gergo Szabo şi Marco Tempestini dovedind că pot să atace oricând supremaţia liderilor. Aceştia au la această oră 39.5, respectiv 39 de puncte.
Următoarea etapă din CNR se va desfăşura la Arad (5-6 august).
Poziţie | Pilot | Puncte |
1. | Valentin Porcişteanu | 52 |
2. | Dan Gîrtofan | 51 |
3. | Bogdan Marişca | 43.5 |
4. | Gergo Szabo | 39.5 |
5. | Marco Tempestini | 39 |
6. | Manuel Mihalache | 17 |
7. | Vlad Cosma | 16 |
8. | Constantin Aur | 12 |
9. | Simone Campedelli | 12 |
10. | George Grigorescu | 10 |
.
http://www.youtube.com/watch?v=AntTKfRO5po&feature=related