Casa de tuning ABT Sportsline a pregătit trei pachete de performanță pentru noul Audi A6 Allroad. Firma germană a luat în vizor versiunile 55 TFSI, 50 TDI și 55 TDI.
Audi A6 Allroad 55 TFSI este echipat cu motorul pe benzină de 3.0 litri care dezvoltă 340 CP la 5.000 rpm și 500 Nm începând cu 1.370 rpm. Mulțumită unității ABT Engine Control, propulsorul livrează acum 408 cai putere și 550 Nm.
Versiunea 50 TDI este echipată cu un motor diesel de 3.0 litri care oferă 286 CP și 620 Nm între 2.250 și 3.000 rpm. Prin instalarea pachetului propus de tunerul german, resursele cresc până 330 CP și 670 Nm.
Cea mai puternică motorizare diesel oferită de Audi pe A6 Allroad are tot 3.0 litri și dezvoltă 349 de cai putere și 700 Nm între 2.500 și 3.100 rpm. Cu ajutorul kit-ului dezvoltat de ABT, motorul diesel va livra 384 de cai putere și 760 Nm.
Pentru moment, reprezentanții casei de tuning nu oferă și informații cu privire la vitezele de top sau timpii necesari pentru sprintul 0-100 km/h.
Conform ABT Sportsline, sistemul de evacuare va putea fi echipat cu ABT Sound Control, iar jantele standard vor putea fi înlocuite cu unele de 20 sau 21 de inch din seriile FR sau GR.
Eu, unul, mă voi limita întotdeauna la specificaţiile “din fabrică”, inclusiv dacă tânjesc după valenţe sport. A, în cazul dragsterului sau al unor ambiţii de circuit, da, să se apeleze la tuning, dar, dacă vizează drumurile publice, o asemenea atitudine n-ar face decât să sporească dificultatea pilotajului, indiferent de nivelul de experienţă şi cu implicaţii invariabil periculoase…Plus că, la noi, starea în general deplorabilă a carosabilului nu încurajează mizarea pe asemenea monştri “potenţaţi”.
Rezumând, pe viitoarele mele maşini se va putea citi “S” sau “RS”, dar sub nicio formă “ABT”.
Excelente performante. Ca de obicei, nimic nu prea poate bate un Diesel!
Zi de zi, Diesel deasupra tuturor!
un tuning f destept a facut anul acesta gemballa sau ruf pt actualul 911 GTS: de la 450 stoc l-a dus la 550. dar cei 550 sant disponibil doar in programul sport+ ( sau ceva de genul) in restul programelor, inclusiv individual, doar 450. si asa treci si ITP-ul fara greutati
De obicei, break-ul se recomandă ca o maşină de familie. Păi eu “trebuie” să le demonstrez celor din casă (mă rog, din vilă sau din palat, căci ABT RS6-R Avant nu se adresează orişicui) că îi pot înfiora pe stradă în regim de supercar?! Iar în afară de Germania, unde altundeva ai putea “scoate untul” din acest monstru? Sau unde vrem să ajungem cu aceste “cifre” scăpate de sub control?
Să nu mă înţelegi greşit: mi se scurg ochii după un RS6, dar, fratello, o putere de max. 480 CP consider că este mai mult decât satisfăcătoare. La urma urmei, nici nu-mi dau seama dacă aş fi capabil să-i “gestionez” şi pe aceia. Chiar şi dacă aş absolvi cu brio cursurile de pilotaj sportiv de la Academia Titi Aur.
2. Un astfel de break de clasa mare cu performanta de supercar are sans ca masina de zi cu zi, mai ales daca e singura ta masina (de aceea m-am ferit mereu sa ma bag in discutiile de genul X5/6 M e masina de cocalari, tocmai pt ca acea masina e buna la toate,chiar daca nu exceleaza la nimic)
3. Sa nu uitam ca aceste masini au cam 2 tone si sunt destul de voluminoase, de aceea sunt masini ai mult de drum lung si autostrada (dar chiar si asa, ce senzatie trebuie sa ai cand esti posesorul ei si o conduci, chiar cu dezavantajele enumerate anterior, care genereaza inertie pe viraje, franare si acceleratie)
4. O masina sport cu 2 locuri si undeva pe la 1,5 tone bineinteles ca e mai placuta de condus (sa nu vorbim de pilotat, ca exageram)... dar aceea nu e masina de zi cu zi
5. Pt cine isi permite sigura ca e de preferat mai multe masini cu caracteristici diferite, insa repet, daca esti doar bogat, nu putred de bogat, un sedan/ break/ chiar SUV de performanta cu sute de cai putere este genul de masina de compromis care iti ofera de toate, chiar daca nu exceleaza la nimic (spatiu interior, portbagaj mare, confort, performanta, senzatii... garda la sol mare care iti permite ”chestii” in cazul SUV-ului etc.)