În toamna anului trecut, Porsche a lansat în orașul Atlanta din statul american Georgia un abonament prin care orice persoană care plătește 2.000 de dolari pe lună primește acces la 8 modele ale mărcii. În plus, există și un abonament superior de 3.000 de dolari care oferă acces la toate cele 22 de modele comercializate de germani în Statele Unite.
După mai puțin de 3 luni de la lansare, serviciul se dovedește unul de succes pentru Porsche, întrucât obiectivul a fost atins: programul a atras în special tineri care nu își permit să cumpere un Porsche, astfel că germanii și-au extins astfel baza de clienți.
"Clienții sunt mult mai tineri decât clienții noștri obișnuiți. 78% dintre membri Porsche Passport nu au mai deținut anterior un Porsche și în prezent nu dețin niciun Porsche. Prin urmare, rata de succes este de aproape 80%", a explicat Klaus Zellmer, CEO-ul Porsche al diviziei nord-americane.
Abonamentul de bază include acces la modele precum 718 Boxster (foto), 718 Cayman, Cayenne și Macan S, iar acesta include toate taxele de drum și de înregistrare, asigurarea și întreținerea.
Porsche mai cere încă 500 de dolari ca taxă de intrare în sistem.Cu ajutorul unei aplicații pe smartphone, mașinile pot să fie livrate la client sau ridicate de acesta dintr-un loc stabilit. Nu există o limită de kilometri pentru fiecare lună, dar carnetul de membru se acordă după o verificare prealabilă făcută de Porsche.
În ultima perioadă, constructorii au început să testeze diverse sisteme de abonamente ca alternativă la achiziționarea mașinilor. Polestar 1, primul model al brandului desprins din Volvo, va fi comercializat doar pe bază de abonament atunci când va fi lansat în 2019.
Via CTV News
Un fel de leasing operational.