A zis cineva downsizing? Mercedes sfidează trendul și crește producția motorul V12

de Bogdan Mirică
Joi, 19.11.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
În urma cererii extrem de crescute pentru motorul V12 biturbo al modelelor S65, SL65 și G65 AMG, Mercedes a decis să crească puțin cifrele de producție.

Chiar dacă majoritatea constructorilor auto se străduiesc să reducă pe cât posibil capacitatea motoarelor benzină și diesel, clienții nu dau doi bani pe trendului de downsizing. Cel puțin clienții Mercedes. Pentru că producătorul din Stuttgart se confruntă cu o situație bizară. Cererile pentru motorul V12 biturbo al gamei AMG depășesc oferta.

Pentru a face față numărului mare de comenzi, Mercedes va începe asamblarea agregatului cu 12 cilindri și la fabrica Daimler din Mahnheim, începând cu luna februarie a anului 2016. Pentru asta va fi creată o linie de asamblare separată, cu standarde înalte și reguli stricte, având în vedere că fiecare propulsor va fi în continuare creat de o singură persoană, de un singur angajat. Motiv pentru care angajatul are și dreptul de a-și trece numele pe carcasa motorului V12.

Mutarea propulsorului la Manheim va face loc și pentru creșterea producției unității V8 la uzina AMG din Affalterbach.

Urmareste Automarket
Tot la Affalterbach departamentul de cercetare AMG dezvoltă și generația nouă a motorului V12, pregătită să primească o soluție de electrificare pentru a respecta normele stricte de poluare.

În prezent, propulsorul V12 de 6.0 litri biturbo este regăsit pe modele ca S65, SL65 și G65, toate produse de divizia de performanță AMG.

Comentarii (12)

  • Daca n-as avea naveta asta de 125km/zi, eram demult intr-un V8 sau V12. Asa, trebuie sa ma gandesc si la costuri.

    In alta ordine de idei, Mercedes doar se pliaza cererii. Adevarul este ca un AMG V8 de dupa 2012 consuma cam cat consuma V6 meu de astazi. Stiu, vorbim de consumul pe hartie pentru ca in viata reala treaba sta un pic altfel :):):) Cam 1.5 l/100km mai mult condus normal si ca la carte cand conduci babeste si stai in trafic cu toata lumea.

    Cred ca si rezultatele zdrobitoare din F1 isi spun cuvantul. Cine nu si-ar dori un motor caruia sa-i dai red line cat ai chef si sa nu trebuiasca sa-l schimbi la 50 000 km?

    Bravo lor !!!
    20 6
  • @zarnesteanu, Nu stiam ca masinile tale din NFS consuma multa......dar probabil. La acata berica te aflii ?
    11 31
  • Cineva
    @Madalescu_Georgian
    Alfa ca nu toti care stau pe aici sunt amarati ca tine ! Mai sunt si oameni instariti.
    11 2
  • @Bogdan Mirica

    poate ar fi bine sa spui cat este productia de V12 acum si la cat se estimaza ca va ajunge cresterea... altfel e literatura
    6 5
  • Carevoli
    madalescu aici e vorba de MB nu de toyota sau de mazda.
    la subiect clar e pe cerere, marketing, arabi care scot lejer bani pt un asemenea motor . un om care isi permite o masina de genul nu conteaza marca nu prea o scoate decat Duminica la un festival .... nu o tine pt zi de zi . oricum pacat ca acest zumzet se aude din ce in ce mai putin :( multumita downsizingului .
    6 2
  • inexorabil
    Băi Zeke Pandele, chiar dacă s-ar umfla de bere, Zărne nu bea pe banii tăi! Dacă nu te potolești până când vom păși ȋn noul an, ȋți făgăduiesc cu titlu de excepție că voi crea un câmp de spini din acest site, ȋn care te vei simți tare-tareee neconfortabil, ȋn permanență. A trecut vremea toleranței…Să nu-mi zici mie nașu’, nașule!

    On topic: foarte bine, Merțule! Toarnă motoare “nesimțite”, ȋn spiritul tradiției (Blitzen Benz din 1909: 21.5 litri) mmm, ce ȋncântare! Noi nu ni le vom permite ȋn veci, desigur, dar nu ne poate interzice nimeni să le admirăm, pur și simplu.
    20 2
  • inexorabil
    De acum ȋncolo, eu voi fi miliția spirituală care va sta cu ochii pe tine ca pe butelie. Doar cutează să scoți devla din cutie, că trosc! “Experimentul Pitești” ți se va părea bălăceală ȋn bazin de sugari ȋn comparație cu “războiul total” pe care ȋl voi dezlănțui (ooooo, absolut justificat!) ȋmpotriva ta, dacă nu te vei ȋnvoi cu tine ȋnsuți să suferi metamorfoza adecvată…Orice putoare se aerisește sau se alungă – știu eu din străbuni. Așa că ȋncetează să fii inechivoc descreierat și fă-mi pe plac.

    Evident, nu ignor adevărul că fiecare om “emite” farmecul lui aparte, chiar definitoriu, care trebuie apreciat și protejat cum se cuvine, dar nu mai trebuie să acceptăm impostura și batjocura la nesfârșit, care nu ne smulg nici măcar o grimasă, ci ne insuflă lehamite cu nemiluita…”Stai jos, niet Kultur, i-a o berică”. Ce drăcovenie schizofrenică o fi și asta?!

    Da’ nu vrea nimeni din redacție să ia taurul de coarne? Mare și apăsătoare rușine, domnilor! Ce-ați ȋnțeles din veșnic alunecoasa concepție a libertății de expresie? Mircea Meșter, tu ne-ai dat oarece asigurări odată…Sau ți-au transmis sponsorii cu gravitate că “the show must go on, like our ads” ?...
    12 2
  • someone
    @ vianu
    mama ce l-ai pornit pe inexorabil, vad ca s-a si pus pe treaba . :)))
    bravo
    5 2
  • @someone :))

    un fel de dusmanul dusmanului meu e prietenul meu

    da' nu stiu daca destinatarul tiradelor se v-a simti
    8 3
  • someone
    @ vianu
    nu conteaza daca se simte, sau nu, de fapt nici nu trebuie. e mai important cefacem noi in privinta asta
    6 0
  • Cateva precizari :)
    @Cineva, iti multumesc pentru interventie :) Totusi nu sunt un om "instarit". Sunt doar un om normal care traieste intr-o tara normala. Pe de alta parte, ma simt "instarit" pentru ca mi-a dat Dumnezeu sanatate, minte in cap, o familie si un loc in care sa ma simt implinit. Si pentru mii de alte detalii din viata de zi cu zi :)

    @mandolinescu, stiu ca nu poti concepe asa ceva, dar pentru cultura ta generala, eu n-am fost beat in viata mea. Nici macar pilit. Nu stiu daca poti sa percepi informatia asta. O bere pentru mine este destul. In general fac o bere juma juma cu nevasta-mea seara la cina. O doza de 500ml. Atat. Daca mi-e sete sau am avut o zi grea, poate mai incep o sticla de 333 ml. Si asta foarte rar. Altceva te mai intereseaza? In Zarnesti era o vorba: "Ai prins un c...t in gura si nu vrei sa-i mai dai drumul". Ti se pare cunoscut?
    3 1
  • Cineva
    zarnesteanu
    Esti cumva madalescu si noi nu stiam ?
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru