A şasea generaţie a lui Chevrolet Camaro va fi prezentată sâmbătă, 16 mai

de Mircea Meșter
Luni, 11.05.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
O serie de imagini în avanpremieră anunţă noua generaţie a unuia dintre cele mai iubite Muscle Car-uri americane: Chevrolet Camaro.

Chevrolet se pregăteşte să lanseze o nouă generaţie a lui Camaro, maşina care a fascinează de cinci decenii tinerii americani şi nu numai. Modelul ajunge în 2015 la a şasea generaţie şi va ieşi în evidenţă atât la nivel tehnologic cât şi la capitolul design, fiind complet redesenat pentru a face faţă cerinţelor din ce în ce mai mari ale publicului care-şi doreşte un muscle car autentic.

Noua generaţie va fi lansată pe piaţă la 49 de ani de la prezentarea primei generaţii (12 septembrie 1966) şi îşi propune să readucă marca Chevrolet în lupta cu Ford Mustang. Din păcate, această luptă se va da exclusiv în America de Nord, pentru că apariţia în premieră a lui Ford Mustang în showroom-urile europene, aşteptată pentru acest an, are loc la doi ani după ce GM a retras marca Chevrolet de pe pieţele din Europa.

Conform primului comunicat oficial pus la dispoziţia presei de General Motors, noul Camaro şi-a definitivat designul exterior în urma a 350 de ore de studiu în tunelul aerodinamic, element care a dus la dezvoltarea unei maşini mult mai bune decât predecesoarea sa la capitolele performanţă, stabilitate, răcire şi izolaţie fonică.

"Pentru a echilibra toate aceste ţinte aerodinamice, am testat sute de modificări pe noul Camaro, milimetru cu milimetru", spun oficialii GM. 

Prezentarea oficială a noii generaţii Camaro va avea loc în 16 mai la Detroit, moment în care teaserele foto şi video se vor transforma în imagini şi clipuri oficiale. Pentru mai multe informaţii oficiale, vizitaţi site-ul dedicat lansării noului model american.

Comentarii (8)

  • presimpt ca va fi doar un face lift substantial...
    0 6
  • @zexe Presimti eronat. Este o masina complet noua, pe o alta platforma tehnica care cantareste 200 de kg mai putin.
    6 0
  • Nea Şaibă
    Muscle-car...Alearga bine in linie dreapta, pe sosea, nimic de contestat, dar compania care nu este in stare sa scoata o masina adecvata de raliu n-are treaba cu performanta sportiva! Din acest p.d.v. Ford le ia fata lui GM si Chrysler.
    Mi-aduc aminte de Audi Sport Quattro si Lancia Delta Integrale, doua splendori ale raliului mondial. Ceea ce putea sa faca un muscle-car pe sosea puteau si ele, ba inca mai stabil si mai rapid datorita tractiunii 4x4, dar diferenta se facea in mediul off-road, unde muscle-car-urile...Astea sunt concepute doar pentru "fun". Dar cand vine vorba despre eficienta practica si spirit sportiv, iti dai seama ca sunt doar niste masini frumoase, legendare, cu nelipsitele motoare mari ale caror urlete specifice la acceleratie iti zgandaresc orgoliul de macho.
    Pana la urma, depinde ce-ti doresti ca pasionat. Un motor de 1.8-2.3 litri- deci nu downsize- cu 4-5 cilindri in linie, supraalimentat, poate fi foarte fiabil in regim rational de exploatare si il recomand fata de un "monstru" de 5-7 litri in configuratie V8, pe care il lasi in urma pe serpentine mai ales pentru ca este tributar tractiunii spate.
    0 6
  • @Nea Saiba Se pare ca tu inca traiesti in anii 70. Daca te uiti la timpi de pe Nurburgring o sa vezi ca muscle car-urile astea depasesc masini sport pur sange ca Ferrari 458, la o fractiune din pret. Daca nu pot lua curbe, nu stiu cum naiba scot asa timpi rapizi. Poate zboare peste circuite. In orice caz, nu-ti inteleg obsesia cu masinile pentru raliu, pentru ca ele nu au corespondente in cele de pe sosea. Daca te referi la hatchback-uri si alte masini mici de performanta, sunt intotdeauna cu o clasa sub muscle car-uri.
    5 0
  • Da ,domnul inginer.Masin idin astea americane,ai vazut doar in Fast and Furious(parca asa se scrie).Arata fain,nu? Dar ceva concret stii? Poate iei legatura cu Evgheni,si-ti va explica el.Are ulta experienta in masine americane.Mda...Experienta copiate de pe iutube.
    Ar trebui sa vedeti si voi cum arata o " cuda" din anii 70.
    1 0
  • cummins
    @Nea Saiba
    Nu pot sa cred ca inca mai exista persoane care spun prostii de genul ''masinile americane nu iau curbele''
    Cum zice asi cineva mai sus arunca un ochi pe circuitul german Nurburgring.Probabil stii ca acest circuit are si curbe,o gramada.
    Se vede clar ca nu prea ai habar... De WTCC ai auzit?? Chevrolet Cruze a dominat clar campionatul mondial de turisme cativa ani.
    D-abia astept ca Viper ACR sa doboare noi recorduri.
    3 0
  • Nea Şaibă
    @Sam93, exact la clasamentul recomandat de tine m-am uitat si n-am inteles cum te-ai uitat tu, deoarece adevarul este ca Ferrari 458 se situeaza deasupra oricarui muscle-car. Poate ai vrut sa zici supercar...
    Oricum, masinile americane tipice (nu cele europenizate) nu vor domina niciodata strazile noastre nu fiindca n-ar fi atractive, ci fiindca nu dovedesc manevrabilitatea care trebuie sa caracterizeze o masina sport cu pretentii de performanta...Vor insemna doar exclusivism -iesi in relief in comparatie cu multimea sufocanta de sedanuri germane, fie ele si sportive. Iar cand zic "atractive", ma refer la formele exterioare -in schimb, aspectul bordului pare tern, fara elemente distinctive. Dupa parerea mea, Camaro poate fi dat exemplu concludent in acest sens.
    1 3
  • Nea Şaibă
    Mari iubitori de “americane” -de peste Ocean, nu reinventate in Asia- zburda pe aici. Am precizat: iubitori, nu posesori!

    N-am generalizat comportamentul “americanelor” in curbe, cine insinueaza asta? M-am referit doar la muscle-car.

    WTCC?? WRC impune masura priceperii si fiabilitatii unui constructor. Pe astfel de trasee s-au remarcat cu precadere Grupul Fiat, VAG, PSA, Ford, Toyota, Mitsubishi si Subaru.

    Ce ipocrizie reiese de pe forum…Nu sunt sigur ca acelora care exulta in privinta muscle-car-urilor le-ar conveni sa suporte impozitul pentru o cilindree de peste 6000 cmc, ca tot suntem la capitolul Camaro. Si chiar daca n-ar exista acest impozit, ma indoiesc ca le-ar cumpara vreun român, indiferent daca este pragmatic sau visator.

    GM trebuia sa fi devenit demult istorie. Acum isi bazeaza vanzarile pe Opel in Europa si pe tridentul Chevrolet-Buick-Cadillac plasmuite in Extremul Orient. Nu-i de mirare ca-i va depasi si Hyundai-Kia în clasamentul mondial.

    General Mortos (anagramare in memoria celor care au murit din cauza smecheriei cu cheia de contact) a degenerat. @Sam93 si altii ca el: lasati-va de pasiunea pentru acest colos bolnav. Nu incape indoiala ca a insemnat ceva cu adevarat inovator si valoros pana prin anii ’70…pe urma a inceput sa mizeze pe scaderea calitatii de ansamblu in favoarea acumularii profiturilor, la loc de frunte figurand idiotenia aia cultivata cu patos (rebadging), ceea ce a dus la distrugerea unor marci de renume care isi pretuiau individualitatea, precum Saab, Oldsmobile si Pontiac (dar si Buick este o victima), totul culminand cu rezultatele groaznice de la testele de siguranta de dupa ‘95, cand Chevrolet si imitatiile sale au esuat chiar la americani acasa, mai ales in curtea IIHS.

    Acum, toate produsele GM par destul de sigure, dar design-ul nu mai iese in relief ca altadata, deoarece, ca si in cazul omologilor de la Ford si Chrysler, globalizarea si uniformizarea au devenit litera si spirit de lege interna. De fapt, cu foarte putine exceptii, masinile actuale, indiferent de constructor, impartasesc un aspect fad, comun, standardizat, neimpresionant, dar ma bucur ca etalonul in materie (scoala italiana de design) inca tine stindardul sus.

    In concluzie, in viziunea mea, GM-ul actual inseamna doar (filosofie, productie si calitate de) masa. La fel si celelalte companii de mare anvergura de pe Glob, ca sa fiu onest pana la capat. In fond, ce-ar mai fi de spus daca femeia din fruntea GM se arata entuziasmata de imensitatea de "masini" produse de compania ei? In aceste conditii, cine se mai poate gandi la originalitate, adica la…CALITATE? Ideologia hipercantitatii si morala conformismului dicteaza in secolul XXI.
    1 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru