Esential
15 | lei costă biletul de intrare la SIAMB 2012. Primii 3500 de vizitatori care locuiesc în Sectorul 5 au intrarea gratuită. |
15 | lei costă biletul de intrare la SIAMB 2012. Primii 3500 de vizitatori care locuiesc în Sectorul 5 au intrarea gratuită. |
Piaţa Constituţiei din Bucureşti găzduieşte în perioada 4-8 aprilie un eveniment expoziţional auto la care sunt prezente câteva dintre mărcile de maşini importate în România. Denumit oficial SIAMB (Salonul Internaţional Auto-Moto Bucureşti), evenimentul reprezintă o alternativă la scară mică a unui salon auto full-size şi vine să anime atmosfera pieţei auto româneşti, aflate în scădere continuă din 2008 încoace.
Numărul modelelor prezentate în premieră naţională este redus, doar trei modele ale mărcilor prezente la eveniment fiind noutăţi absolute în România. Acestea sunt Opel Ampera - modelul care acum o lună a primit titlul Car of the Year 2012 la Salonul de la Geneva, Mercedes-Benz SL şi două pick-up-uri: noul Ford Ranger şi noua generaţie Isuzu D-Max.
O apariţie inedită este cea a standului companiei AutoAsia, care importă modele ale mărcilor sud-coreene destinate pieţelor din Asia şi SUA. Puteţi admira, astfel, la SIAMB modele precum Kia Forte Hybrid sau Hyundai Avante.
Există şi paradoxuri expoziţionale.
Unul dintre acestea poate fi admirat la standul dealerului Autoklass al celor de la Mercedes-Benz, care a expus A-Klasse Concept (2011) deşi marca germană a prezentat acum o lună versiunea de serie a noii generaţii A-Klasse la Geneva. Peste drum, la standul Volvo, suedezii nu au adus noul V40 - prezentat şi el la Geneva - chiar dacă modelul va putea fi admirat de cei interesaţi pentru 24 de ore în această sâmbătă în showroom-ul dealerului Primus Auto din Otopeni.De la eveniment lipsesc mărci cu rezultate foarte bune în România. Cele mai notabile absenţe sunt cele ale mărcilor Dacia, Renault, Volkswagen, Audi şi BMW, cinci dintre cele mai iubite branduri auto din România. Alte mărci, precum Skoda şi Seat, sunt reprezentate de dealeri, nu direct de importator.
OPEL (stand de importator) - Ampera, Astra, Corsa, Insignia
CHEVROLET (stand de importator) - Camaro, Spark, Aveo, Cruze, Orlando, Captiva
MERCEDES-BENZ (stand de dealer - Autoklass) - SL, SLS AMG, A-Klasse Concept
LOTUS (stand de importator) - Evora, Exige S, Elise
KIA (stand de dealer - Mit Motors) - Sorento, Sportage, Soul facelift, Venga
ISUZU (stand de dealer - Mit Motors) - D-Max
FORD (stand de dealer - BDT) - Focus, Mondeo, Ranger
SKODA (stand de dealer - Avia Motors) - Fabia, Octavia, Superb
SEAT (stand de dealer - Alto Syncro) - Leon, Ibiza
CITROEN (stand de dealer) - C4, DS4, DS3
VOLVO (stand de dealer - Primus Auto) - S60, XC70, XC60, XC90, C30 R-Design
CATERHAM - toată gama
MOTO - mărcile DUCATI, TRIUMPH, BOMBARDIER, SUZUKI, KAWASAKI, YAMAHA, ARCTIC CAT
TUNING, ACCESORII, PIESE AUTO
Pe lângă suprafaţa expoziţională propriu-zisă, organizatorii au pus la dispoziţia vizitatorilor o zonă destinată divertismentului, pe scena ridicată în cortul special amenajat urmând să cânte pe parcursul celor cinci zile de expoziţie Loredana şi Andreea Bănică.
Ar fi culmea sa imi ceara cine stie ce bilet pentru o adunare a catorva reprezentati auto.
In plus daca lista din articol e completa grija mea nu e ca lipsesc VW sau Dacia ci ca lipsesc majoritatea.
Jenibil. Bine macar ca nu e la capatul orasului.
parca parca trebuiau sa aduca si monopostul F1 (asa am citit pe niste site-uri)
.. nu as cataloga evenimentul ca "jenibil" sau .. similar ... este insa o dovada vie a faptului ca, daca ar fi fost acolo gigi cu banel in loc de masini, se strangeau 100000 de oameni si mai plateau si bilet... din pacate un popor care a fost privat in evolutia sa de o industrie auto si cultura care o insoteste, nu poate sa aprecieze un astfel de eveniment, fie el si cu 30 de masini intr-un cort .. sau cu premiere mondiale asa cum a fost primul SAB :)
Dar de aici pana la fi un salon demn de luat in seama este cale lunga.
Eu personal sunt scarbit. Si nu este un cuvant mare. Motivele mele ar fi urmatoarele:
- proasta organizare si urmarirea intereselor marunte ale fiecarui importator (la al 2lea SIAB parca Mercedes nu a fost prezent pentru ca nu se intelesesera cu Tiriac. In acelasi an a lipsit si Honda. Ulterior Tiriac organizeaza SIABul vizavi de IKEA - cine a fost stie ce nu a fost bine acolo. Deci s-au vaitat degeaba pentru ca la randul lor au procedat tot dupa bunul plac)
- s-a tot vorbit de criza auto si de cum ar fi motivul pentru lipsa unui salon civilizat. Trecem peste fapul ca in criza trebuie sa te promovezi si mai tare pentru ca din putinul care se mai vinde o parte sa fie a ta si ne amintim doar ca in plina criza Toyota Corolla era mai scumpa in 2007 cand o cumparasem eu (cu tot cu reduceread e 500 de euro pe care o ofereau) iar Honda nu oferea reducere nici 10 lei.
- SIAB 2012 este incropit. Nu organizat. Incropit din ce a avut fiecare la indemana sau ce a putut aduce prim mila importatorului direct. A se vedea cazul Mercedes.
- sa presupunem ca totusi au avut bune intentii. Cum se explica proasta (a se citi inexistenta) promovare? La o cautare dupa "siab 2012" apar doar 2-3 situri de presa si niste bloguri. Nu tu site oficial, nu tu 1000 de emisiuni si de reclame sau banere pe toate paginile de specilitate.
Va mai mira in situatia asta ca distribuitorii nu si-au anuntat prezenta prea din timp?
In rest sigur ca putinele masini si motociclete care sunt acolo sunt o desfatare pentru ochi. Daca or fi si ceva reduceri poate chiar o bucurie pentru cei care nu mai trebuie sa alerge in 10 locatii.
Referitor la film...wide, serios? Alta idee mai buna decat sa deformezi marea majoritate a cadrului nu ai avut? Nu era locul.
cand apare unul ne plangem repede ca-i facut cu un aparat care deformeaza ... hal de incurajare :)
Cum se mai spune pe la noi " trist dar adevarat".
De cand suntem in "iuresul " asta de "asimilare" cum cineva o data a spus si daca mai ne aducem aminte si ce a spus o data @SabbCuantic in alte subiecte tari ( ex: Rombat ), asa este!
Am ajuns sa fim considerati , niste neajutorati.
Deoarece , imi aduce aminte de "vremurile bune" , cand aveam si noi la Brasov salon auto , eu salut , asa cum e acest Salon .
Trist dar adevarat , macar asa si alti iubitori de motoare si de capote ridicate , de miros de benzina , de miros de motor incins ... ca deja imi si dau lacrimile ..... ne mai bucuram de ceva.
Multumesc ca m-ati determinat sa economisesc 15 lei.
Totusi, felicitari organizatorilor pentru ca probabil s-au lovit de lipsa de cooperare a dealer-ilor sau a importatorilor.