La circa o săptămână după Rabla Clasic, Ministerul Mediului a anunțat miercuri startul noii ediții a programul Rabla Plus, care se va desfășura în mare parte după coordonatele de anul trecut.
Ediția din acest an a programului Rabla are însă un buget de 140 de milioane de lei, cu circa 45% mai mare decât anul trecut. Suma este practic suficientă pentru a oferi peste 3.000 de mașini electrice sau peste 6.000 de mașini plug-in hybrid.
Bonusurile rămân similare cu cele de anul trecut: 45.000 de lei la achiziționarea unei mașini electrice și 20.000 de lei la cumpărarea unei mașini plug-in hybrid, cu mențiunea că bonusul nu poate depăși 50% din prețul mașinii.
Una dintre noutățile ediției din acest an este că cei care cumpără o mașină electrică prin intermediul acestui program nu vor putea vinde mașina timp de un an.
Decizia a fost luată ca urmare a faptului că România este țara europeană cu cel mai mare bonus pentru mașini electrice, iar clienții străini ar putea fi interesați să cumpere mașini din România pe care să le utilizeze ulterior în propriile țări.
De asemenea, o altă noutate este că prin Rabla Plus pot fi achiziționate și motociclete electrice.
Ministerul menționează că în cazul motocicletelor electrice bonusul este de "peste 700 de euro", astfel că cel mai probabil valoarea este de 3.500 de lei, similară cu cea din cadrul programului Rabla Clasic."Există calcule care arată că dacă 10% din şoferi şi-ar înlocui maşina cu o motocicletă full electric, poluarea din trafic ar scădea substanţial, iar timpul de staţionare în trafic s-ar reduce cu până la 40%", este explicația oferită de ministrul Costel Alexe pentru noul bonus.
La fel ca și până acum, programul Rabla Plus poate fi accesat împreună cu programul Rabla Clasic pentru prima suplimentară de 6.500 de lei la casarea unei mașini vechi.
Cum îndrăzniți să spuneți ca ar fi bine să le anuleze lor bonusul pentru electrice. Doar ei sunt salvatorii planetei mdea....
Trosc! Am trântit iarăşi uşa chiliei. O bat şi în cuie, ca să nu-mi mai vină idei. Oi mai ieşi la lumina zilei doar dacă va adia vreo boare Italexit, Hunexit sau Polexit. Fiindcă, între timp, Brexit-ul a suferit un (e-)scurtcircuit şi, astfel, s-a dus la El Diablo şi renumitul conservatorism britanic.
Cu mai putin de 10.000 de euro poti lua o masina pe motorina second-hand foarte foarte buna. Nu cred ca este o suma care sa ma convinga sa cumpar o masina electrica pentru care sunt nevoit sa mai pun inca pe atat pentru un model cu care nu pot sa merg in vacanta fara sa ma opresc din 200 in 200 de kilometri.
Cu 45k lei poti lua un Logan tce100 GPL cu un cost de rulare de 20-25 lei pentru 100km. Cam atat costa si rularea electrica daca se incarca la statiile publice cu plata.