A început DAKAR 2011!

De Mircea Meșter
Publicat Sambata, 01.01.2011
Cea mai dură competiție auto a lumii a luat startul în chiar prima zi a anului, la Buenos Aires. Concurenții vor parcurge 9500 de kilometri până în 16 ianuarie.

Raliul Dakar 2011 a început în 1 ianuarie printr-un start ceremonial care a avut loc la Buenos Aires, prima etapă cronometrată urmând să aibă însă loc duminică, 2 ianuarie, atunci când concurenții vor avea la dispoziție 566 de kilometri pentru a deveni primii lideri ai clasamentului în cea de-a 32-a ediție a celui mai dur rally-raid din lume. Raliul se va încheia în 16 ianuarie, după 9500 de kilometri de probe speciale pe unele dintre cele mai dure suprafețe pe care pot rula mașinile, motocicletele, camioanele și quad-urile înscrise în concurs.

Dacă Carlos Sainz și cele patru exemplare VW Touareg sunt favoriții categoriei auto, KTM și ai săi rideri Cyril Despres (Red Bull) și Marc Coma (Repsol) vor avea o viață ceva mai grea decât până acum la categoria moto după ce clasa Elite a fost limitată la 450 cc, iar în joc intră acum serios și Aprilia, BMW, Honda sau Yamaha. La start se va afla, la categoria camioane, și Vladimir Chagin, rusul care a adunat până acum șase titluri împreună cu al său Kamaz Red Bull.

În total, la startul Raliului Dakar s-au aliniat 425 de concurenți, printre aceștia numărându-se și doi români: Mani Gyenes și Marcel Butuza.

Mani Gyenes este primul român care a câştigat un raliu din Campionatul Mondial şi are deja trei participări în Raliul Dakar. Primul Dakar în care a concurat Mani a fost cel din 2007, când a obţinut poziţia 46 la general şi 9 la debutanţi.

În ediţia 2008 nu a mai putut concura deoarece aceasta a fost anulată din pricina ameniţărilor teroriste, iar ediţia 2009 nu a reuşit să o ducă până la sfârşit din cauza unei accidentări la umăr.

Marcel Butuza a concurat prima dată în Dakar tot în 2007, iar în 2009 a avut şi el o accidentare care nu i-a permis finalizarea raliului. Ambii piloţi ai Vectra Racing vor concura în Dakar 2011 pe motociclete KTM 690 Rally, aceleași pe care le-au utilizat și la ediția din 2009. Alături de Mani Gyenes și Marcel Butuza în raliu vor porni și cei doi membri ai echipei de asistență, Liviu Butuza și Romeo Duicu. Ultimul este fost concurent în Dakar, Romeo reușind să ajungă la finișul ediției din 2009.

Toate etapele Raliului Dakar 2011 vor putea fi urmărite în rezumat pe Eurosport sau în direct pe site-ul oficial al competiției.

 

 

Comentarii (8)

  • Opinie
    Mie unul nu mi se pare normal sa-i spuna Dakar. I se poate gasi o denumire pompoasa care sa-i dea competitiei o aura de intaietate in lumea raliurilor dar sa-i spui Dakar nu e ok. Oricum, voi urmari desfasurarea competitiei. Favoritii mei sunt Despres, Machacek, Peterhansel si Chagin.
    4 5
  • pacpac
    @Bethurbazal
    ai dreptate nu mai are aceea aura de unicitatea daca se desfasoara in america de sud.in africa e ceva incredibil .parerea mea e ca organizatorii s-au cam saturat de africa si au ales america de sud ...sainz si la moto e interesant sa vedem cine castiga >>
    2 3
  • organizatorii s-au saturat de Africa datorita razboaielor locale intertribale, datorita nesigurantei participantilor si problemelor legate de tranzitarea teritoriilor unor state...de aia s-au saturat.

    pacat

    si cu toate astea Amrica de Sud vine cu un traseu parca mai dur iar "peisagiile" sunt incredibil de frumoase.
    12 0
  • care sunt caracteristicile tehnice ale acestor superbe automobile?
    2 0
  • date tehnice
    Din ce apare pe net
    BMW X3 CC
    Motor twin turbo diesel in 6 cilindri in linie de 3 litri. Putere 210 kw(286 cp)/650 Nm
    Mini Conuntryman are acelasi motor de pe X3
    Comentatorul de pe eurosport zicea ca motorul ar avea 330 cp si 700 Nm. Probabil i-au facut un overclocking intre timp
    1 0
  • pacpac
    @dany
    http://www.automarket.ro/stiri/foto-exclusiv-volkswagen-testeaza-noul-touareg-pentru-dakar-2011-31173.html
    2 0
  • Ivanoff
    @mircea
    Chiar asa,ne-ai putea ajuta cu ceva lamuriri in ceea ce privesc datele tehnice ale motoarelor,regulamentul lor?
    Asa cum am vazut si in articolul amintit de "pacpac", cei de la VW vorbesc de un 2,5 TDI :) pe cand ieri seara pe Eurosport se vb cel putin in cazul celor de la BMW si MINI de 3.0...
    Merci!
    4 0
  • zarnesteanu
    Un reprezentant al Zarnestiului in Dakar :)
    Multa bafta ambilor romani!

    Sa termine cursa intregi si sanatosi! Si cat mai sus pe podium:)
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru