A fost asamblat ultimul Ford Crown Victoria
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Un model emblematic pentru lumea auto de peste ocean a ajuns la final de carieră. Ford Crown Victoria, un model clasic american, celebru pentru faptul că este folosit extensiv de către taximetriștii din New York, și-a încheiat cariera. Ultimul exemplar a fost asamblat la uzia Ford St. Thomas din Ontario, Canada. Muncitorii de acolo au documentat asamblarea acestui exemplar pe pagina de facebook. Ultimul Crown Vic, așa cum este alintat acest model, a fost un exemplar alb cu interior bej și cu aer condiționat opțional pentru locurile din spate. Clientul acestui ultim exemplar este din Arabia Saudită.
Ford Crown Victoria se vinde de peste 32 de ani în Statele Unite. A fost unul din modelele clasice pe care Ford a refuzat să le modernizeze. În afară de Lincoln, rămânsese singurul sedan cu tracțiune spate și șasiu separat ce se mai fabrica în Statele Unite. Schimbătorul cutiei automate a rămas amplasat la volan și putea fi comandat cu banchetă în față, șase oameni putând călătorii confortabil.
Din 2008, Crown Victoria era vândut doar ca vehicul de flotă către cei mai fideli clienți din America: poliția și companiile de taximetre.
Via | autoblog
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Tesla a emis o rechemare pentru aproape 700.000 de modele în Statele Unite ale Americii, din cauza unei probleme cu indicatorul de presiune a anvelopelor. (21.12)
-
După mai multe luni de incertitudine, Volkswagen a ajuns într-un final la un acord cu sindicatul IG Metall. Prin urmare, producătorul nu va mai fi nevoit să închidă fabricile din Germania. (21.12)
-
Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat, respectând promisiunea mărcii italiene de a livra primul model 17 decembrie. Proiectul a fost lansat în timpul Marelui Premiu de F1 de la Monza din 2022. (20.12)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
George, dar de Corvette cu suspensie de Aro ai auzit? :)) Si culmea, e una dintre cele mai rapide masini. Dar de motoare tip OHV?
Nu stiu daca vreun Corvette a avut suspensie chiar de ARO dar stiu sigur ca masina aia era foarte rapida doar in linie dreapta pentru ca pe viraje aveai foarte multe sanse sa dai coltu` (paradoxal, nu e lucrul pe care ti-l doresti cand intri in viraj).
OHV?!?! Discutam de "state-of-the art technology"?!? Hai mai bine sa discutam de o tehnologie pe care americanii abia au invatat-o (dupa vreo 50 de ani de chin) si o mai folosesc si azi pe masini din astea feroce precum Corvette: PUSHROD.
Au contraire, mon ami, inculpatul Corvette dotat cu celebrele "leaf springs", adica arcuri foi, si anume in varianta ZR1, rupe capul multor masini pe circuit. Deci, avem una bucata sasiu ca la Aro care, setat cum trebuie, face destule ravagii. Nu stiu ce crezi tu, dar mie mi se pare destul de tare. Adicatelea, orice mojic poate scoate untul dintr-un multilink si-un sasiu autoportant, n'est ce pas?
Pushrod nu e totuna cu OHV sau I-head? Plus ca au existat si niste aplicatii interesante la arhitectura asta, gen Cam-in-cam-ul de la Viper. Iarasi, aceeasi concluzie de mai sus.
Eu nu zic ca-s desteptii pamantului yankeii, departe de mine, insa chiar prostii satului, ma indoiesc sa fie.
@ dan
2 dovezi simple si elocvente:
- 2 turnuri cazute
- 2 companii auto in faliment.
Revenind la subiect, exagerezi cand spui ca ZR1 are suspensie de ARO (cea de pe spate ca pe fata ARO are si arc elicoidal, si bascule suprapuse). Nici vorba de asa ceva. Fiind pozitionat altfel decat la ARO, "leaf spring-ul" are o influenta negativa minima asupra tinutei de drum. Practic, suspensia de la ZR1 este mai degraba un "double wishbone" adica o chestie care se afla la “2 milimetri” de multilink.
Unde putem sa vorbim intr-adevar de retard tehnologic si sa facem o paralela intre ZR1 si ARO e la capitolul arhitectura motor. OHV e la ani lumina inaintea Pushrod-ului pe care il gasesti si la ARO precum si la Dacia 1300. Atat ca la ZR1 e inca si mai rudimentar, daca poti sa-ti inchipui asa ceva. ARO are o axa cu came la un banc de cilindri. ZR1 are o axa cu came la doua bancuri de cilindri...Jalnic...
Sa-ti fie clar.Am sa te contrez de fiecare data.Chiar daca ai dreptate,parerea mea va fi contrara.Ai ceva impotriva?Go ahead,mate!
Fiindca mai exista o aroma de democratie pe pamantul asta, ai dreptul sa spui orice. Dar daca vorbesti (numai) prostii si recunosti ca esti prost ca gulia, eu am dreptul sa spun ca esti prostul satului. Iar tu nu mai ai dreptul nici sa contrazici lumea, nici sa-i judeci pe altii.
Chiar daca eu nu sunt vreun expert, se pare ca stiu unele lucruri mult mai bine decat tine iar parerile tale contrare nu fac altceva decat sa-ti confirme incompetenta.
Prin urmare, nu mai stau sa analizez ultima transa de bullshit pentru ca oricum nu vei intelege (dar ma vei contrazice) dar iti spun urmatorul lucru: nu e cazul sa plangi ca n-ai ajuns in America. N-ai pierdut mare lucru...
Cauta timpii de pe Nurburgring si o sa vezi ca ZR 1 e mai rapid decat orice Ferarri,Lamborghini,GT-R,sau alta balarie germana sau japoneza.
Decat porsche 911 GT2 RS a reusit sa fie mai rapid decat supercarul american.
Asa ca nu mai manca kk despre masinile americane.
Eu conduc un Dodge cu push rods care a trecut de 500000km si ma impresioneaza zi de zi cum merge.
Si are si a avut parte de off road destul de mult carand 1.5 tone de stupi cu el pe dealuri si noroaie.
Refuz sa ma modernizez si sa acept electronica amestecata in masinile mele. Doar Cobra si Dodge au ramas in garajul meu.
1. Peste 90% din elementele de confort prezente astazi pe masini, gen aer conditionat, servodirectie, geamuri electrice, cutie automata sunt inventie americana sau au fost prezente prima oara pe un model american
2. Pushrod-ul exceleaza foarte mult pe 2 aspecte: fiabilitatea datorita complexitatii reduse (nu tu curele, lanturi, role intinzatoare - de aici rezultand si o ajustare mult mai simpla a jocului valvelor) si "pachetul" redus ca dimensiuni. Dupa parerea mea, utilitatea cea mai mare o are la camionete heavy-duty, unde e nevoie de cuplu mare la turatii reduse, nu de putere la turatii inalte. Probabil ca, daca n-ar fi existat diesel-ul, arhitectura OHV era castigataore in clasa asta.
Vezi ca ma injuri degeaba si mai si folosesti un limbaj de cocalar infect. Fii atent:
1. "vreun" Corvette nu e acelasi lucru cu Corvette ZR1. Daca ti-e lene sa citesti, lasa-te de scris (ca de gandit nu te-ai apucat in mod serios). Ca sa nu spui gugumanii.
2. Eu am contrazis un nene care spunea ca suspensia de ZR1este aceeasi cu cea de ARO.
3. ZR1 are motor PUSHROD. "Tehnologia" PUSHROD este RUDIMENTARA. Nu am zis NICIODATA ca nu ar fi FIABILA (ar fi fost culmea prostiei si nesimtirii sa folosesti o tehnologie rudimentara si cu fiabilitate redusa). Din acest motiv, "magnificul" motor PUSHROD genereaza 638 CP la 6300 cmc in vreme ce Porsche scoate 620 CP din 3600 cmc. Si asta pentru ca e mult mai simplu sa faci un motor cu cilindree mare si putere litrica mica decat unul mic cu putere litrica mare...Asa e cand chiulesti de la scoala la greu...dai rasol la lucrare...
4. ZR1 are Magnetic Selective Ride Control (MSRC). Fara asta si alte device-uri pe care AndreiRN le critica cu spume la gura, masina asta ar avea oarece probleme de stabilitate, mai ales in conditii de utilizare extreme
@ AndreiRN
Chiar incepusem sa cred ca te-a lovit bunul simt in tarele capului si de-asta ne onorezi cu absenta...Ti-ai gasit...ai pandit ca huhurezu` momentul potrivit ca sa ataci miseleste.
Pentru tine, am un raspuns foarte simplu, pe care probabil nu-l vei intelege:
"- 2 turnuri cazute
- 2 companii auto in faliment."
Hai pa!
@ kumite
Te supraestimezi grav daca ai impresia ca mizeriile pe care le debitezi pot fi considerate "vrajeala"...Sunt doar niste bolboroseli incoerente produse in criza de nervi...
@ dan
Nu am de ce sa regandesc cele spuse...
1. Asa si? Otto a inventat motorul cu combustie interna eficient. Ar trebui ca toti fabricantii de motoare pe benzina sa scrie pe ele ca sunt inventate de Otto? Respecte eterne pentru realizarile din secolul trecut. Dispret total pentru realizarile de acum...
2. PUSHROD: Fiabilitate - DA (DUH). Caracterul compact - MDA. Performante - NUUUUU. Si chiar tu spui ca locul lui e pe camionete, nu pe o SUPERSPORTIVA!!
Cred ca nu stii foarte exact ce inseamna OHV...OHV si DOHV sunt deja castigatoare in mai toate clasele.
Care e faza cu ''2 turnuri cazute si 2 companii auto in faliment''???
Sunt multe companii auto europene care erau in faliment azi daca nu erau preluate de alte concerne.
Stiu,tu le vezi doar pe cele americane....
Apuca-te de munca si lasa prostiile!!
Sau nu te simti bagat in seama si suferi?
Faza aia e o dedicatie pentru "bunul si vechiul meu prieten" AndreiRN. Daca vrei sa stii de ce am scris chestia aia acolo atunci...gandeste...daca poti. Daca nu, ia neste almanahe...
Denumirea de Otto nu a intrat, precum Diesel, in vocabularul curent pentru ca nu Otto a fost cel care a inventat ceva, ci Lenoir. Otto doar a imbunatatit semnificativ lucrarea lui Lenoir, prima cu adevarat functionala dupa 50 de ani de incercari fara succes ale altor inventatori.
In schimb, daca nu era dorinta americanilor de a calatori ca nesimtitii in confort, cred ca si acum mai mergeam cu ventilatoare lipite pe bord si cu umerii rupti de la invartit covrigul fara servo. Fiecare isi are meritul lui pentru inventii, de ce Diesel ar fi ridicat in slavi atat de mult si niste americani, nu?
Performantele la Pushrod se obtin la turatii mici si cilindree mare. Ei si? Diesel-ul cum e, de fara turbo nu obtii mai mult de 70 cp dintr-un 2 litri? Motorul asta chiar a fost facut sa fie pus doar pe camioane sau vehicule utilitare, si uite ca usor-usor si-a facut loc chiar si in competitia Le Mans, ceea ce acum ceva ani mi se parea inacceptabil.
La Porsche 620 cp se obtin din 3600 cmc cu ajutorul unei turbine. Daca vrei sa vezi ce se poate obtine dintr-un benzinar fara turbina, uita-te la Ferrari, sau, mai aproape de pamant, la Honda deceniilor trecute. Porsche cu greu se poate denumii un varf de lance intr-ale automobilelor, doar si-au pastrat forma de baza si arhitectura motor+sasiu neschimbate de la Broscuta hitlerista incoace. Uitandu-ma la Porsche si privind la americani strict sub aspectul evolutiei, nu vad nici o diferenta.
Incepusem sa-mi pierd speranta. Nici unul din inginerii astia a lu` peste prajit n-a vazut greseala. Doar tu.
OHV e intr-adevar Pushrod desi teoretic n-ar trebui sa fie. Pentru ca OHV inseamna OverHead Valve care pot fi cu culbutori sau direct cu axa cu came. Si asta pentru ca inainte supapele puteau fi si laterale.
In sfarsit, Porsche obtine puterea respectiva cu o turbina, exact ca si ZR1. Ferrari obtine puteri de 500 - 600 de cai fara turbina dar din 5000 - 6000 cmc.
Totusi reusesti sa ma dezamagesti crunt cu o chestie: spui ca Porsche cu greu se poate numi varf de lance intr-ale automobilelor. Poate ca te referi la design care, desi are o silueta antica, reuseste sa arate intr-un mare fel. La capitolul tehnologie insa nu poti spune asa ceva. Cu foarte mare indulgenta numesc aceasta afirmatie o aberatie...
Pur si simplu nu poti pune Porsche nici macar langa cei mai avangardist americani, necum langa industria auto americana in ansamblul ei...
Am zis strict din punct de vedere al evolutiei in ceea ce priveste arhitectura vizuala si tehnica, Porsche nu e cu nimic mai presus de americani. Nu ai cum sa negi faptul ca modelele lor inca sunt identice ca si gandire cu strabunica lor. Si sa stii ca asta implica destule dezavantaje. Nu vreau sa ma laud, dar am avut la un moment dat parte de o experienta deosebita la volanul unui 911. Totul e minunat pana la partea cu accelerarea in plina forta combinata cu actionarea directiei din scurt. Daca nu esti experimentat si suspensiile nu sunt de granit, ai impresia ca directia e in aer si o poti comite grav, iar motorul pozitionat in spatele puntii spate arunca fundul in lateral intr-un mare fel. Departe de mine ideea ca sunt proaste, insa risca sa fie calarite cu o usurinta din ce in ce mai mare de catre alti concurenti cu alte arhitecturi, cum ar fi transaxle (din punctul meu de vedere, ideala). Exemplul Cayenne e graitor, in sensul in care a salvat intreaga companie de la un faliment sigur. Oare nu este putin jenant ca un Touareg recarosat sa-ti asigure, practic, existenta de producator de masini sport? Pt ca, vrem sau nu sa recunoastem, asta e adevarul.
Eu, unul, pretuiesc traditia si exclusivitatea, chiar daca ea nu aduce beneficii financiare si nici nu-ti asigura evolutii tehnologice remarcabile. Cu toate dezavantajele lor, imi place totusi ca Porsche a ramas asa cum e, ma bucur ca Subaru se incapataneaza sa puna boxer+awd pe toate modelele proprii, sunt incantat ca Ferrari se incapataneaza sa darame noi bariere ale cp/l aspirati si imi suna bine cand americanii inca se mai gandesc la un pushrod acolo unde traditia o cere.
Acidutzza, daca te deranjeaza atat de mult, de ce ai postat? Ai facut 2 lucruri in totalitate opuse si te-ai trezit sa ne judeci pe noi. Eu zic sa te decizi ce vrei si pe urma sa dai lectii. As vrea sa cred ca traiesc intr-o tara cat de cat libera si ca ma pot exprima in voie, bineinteles fara injurii si atacuri la persoana, fara ca cineva sa vina sa ma traga de urechi. Cred ca singurul de aici cu mentalitatea de "ruman" esti tu. Poate si putin comunista pe alocuri. Tu poate crezi ca esti "cool" aruncand o asemenea replica, dar crede-ma, nici macar un trivialism american stalcit nu mai salveaza postul tau de eticheta FAIL. Vorba aia: "When the fail is so strong, one face-palm is not enough".
Pai ce faci mai omule? Lasand design-ul la o parte, imi spui ca Subaru face bine ca nu renunta la boxer si AWD, ca Ferrari face bine ca nu renunta la motoarele aspirate, dar Porsche este foarte naspa ca face aproximativ la fel ca ceilalti?!?! Cum asa? Avem de-a face cu standarde diferite? S-a inchis conducta cu democratie?.
Si cum pretuiesti tu traditia si exclusivitatea dar critici Porsche cand Porsche inseamna, cu rezerva de rigoare, fix asta (ca doar tu spui asta)?
Incearca sa te pui de acord cu propriile opinii...
Iti place, nu-ti place, Porsche le da fum tuturor americanilor. Lejer...
Daca mergi cu un Porsche 911 cu controlul tractiunii dezactivat, nu te mira ca se intampla din astea...
Evolutia, dupa cum am mai spus-o, se impaca foarte bine cu niste arhitecturi "arhaice" (ma rog). Mie mi se pare ca un motor care creste in putere si cuplu dar scade in consum si emisii este o evolutie. Altii nu concep evolutia fara Fuel Cell si electrice.
Desi nu pare, Porsche incorporeaza foarte multa tehnologie. Atat de multa ca poate sa faca o masina "cu totul spate" la fel de stabila ca una cu "transaxle". Dovada stau vanzarile care, cu sau fara Cayenne, nu sunt rele deloc. Cayenne a bagat bani frumosi in conturile lui Porsche dar nici modelele consacrate nu au fost mai prejos. Si asta in conditiile in care Porsche este una dintre cele mai fiabile masini (nu doar intre masini sport ci intre toate masinile).