Viitoarea autostradă care să lege Ploieștiul de Brașov ar urma să decongestioneze Valea Prahovei, un drum care în prezent le dă mari bătăi de cap tuturor șoferilor care îl tranzitează. Cozile de pe DN1 sunt deja o normalitate.
CNAIR tocmai a avizat traseul final al drumului de mare viteză, cu o lungime totală de 112.7 kilometri. Autostrada va avea 12 noduri rutiere, 13 tuneluri cu o lungime totală de 12.4 kilometri și 61 de poduri și pasaje, anunță Profit.ro
Autoritățile estimează costuri de 5.5 miliarde de euro, fără TVA.
"[...] Autostrada Ploiești - Brașov va asigura conectivitatea între centrele turistice importante de pe Valea Prahovei (Comarnic, Sinaia, Azuga, Predeal, Brașov). Traseul autostrăzii traversează 23 de Unități Administrativ Teritoriale," a declarat directorul CNAIR, Cristian Pistol.
via Profit.ro
chemam chinezii si il fac cu maxim cateva sute de milioane. si cu 5G.
AUR ce parere are?
Traficul pe Valea Prahovei are rezolvari simple: centura noua la Comarnic si la Busteni. Atat ! Simplu si ieftin (comparativ cu o autostrada noua de 112 km ! Plus finalizarea autostrazii Pitesti - Boita cu toate tronsoanele contractate sau deja in lucru. Autostrada care va prelua mare parte din traficul transcarpatic.
Intr-adevar, Europa nu are autrostrazi asa spectaculoase precum China, desi cand traversezi Alpii prin Austria, Italia, Franta ramai cu gura cascata, dar calitatea acestora este mult mai buna decat ale chinezilor.
Ieftin si bun nu exista - cel putin in unele domenii, este doar un wishful thinking.
PS se pare ca autostrada trece prin curtea Palatului Cantacuzino din Busteni! Bah, l-ati distrus si pe asta. Sper sa nu vad bine totusi.
Este doar o autostrada turistica ce poate fi inlocuita de cateva centuri si pasaje supra si subterane in cateva puncte cheie.
In timpul saptamanii sau in extrasezon, se circula normal. E aglomerat dar se circula normal. Odata ce iesi dintr-o localitate, mergi teava pana in urmatoarea.
Dar nah, probabil se va construi in 10-15 ani, cu vreo 10 miliarde cost total din care o mica parte vor ramane in tara.
Ce se poate face de banii astia, nimeni nu se intreaba pentru ca aparent nimeni din cei care iau decizii sau executa ordine nu pare sa fi batut un cui sau plantat vre-un copac in viata lor.
Nu se gandeste nimeni la proiecte de exploatare resurse, explorare, atrageri de fabrici mari sau de tehnologii avansate, nimic. Depozite, logistica, transport, supermarketuri, cafenele, saormerii, farmacii, toate pline cu produse din import si evident autostrada la munte si la mare ca sa ajungem repede ca se dezgheata micii si se incalzeste berea.
Aa si sa nu uitam de imprumuturi. Romania traieste pe imprumuturi. Daca se taie imprumuturile, in maxim 3 luni nu se mai platesc pensii si salarii. In maxim 6 luni stingem lumina.
Toti liderii sunt cu vacante si amante in cap si asteapta decizii din "paduri". In frunte cu marele plop turistic plantat la Cotroceni.
Romania, tara de ace brice si carice, toate dîn import evident.
Asa ca ura si la munte ... pă autostradă evident construita de firme straine cu bani din imprumuturi.
@Alex...exploatare de resurse? Are Romania asa ceva? Atat cat sa crezi ca exploatarea in tara la noi este viabila? Fabrici mari? De care? Apropos, pe la noi se face ceva productie si nu chiar doar pe principiul "micu gospodar". Dar am impresia (sau poate ma insel) ca tu vrei sa vezi "fabrici si uzine" de dimensiunea celor de pe vremea preaimpuscatului. In rest ai dreptate, e o autostrada turistica. Dar fara o infrastructura serioasa poti face cu bolta pe fabricile si uzinele la care visezi. Apropos, cadeobicei estul tarii (si conexiunea acestuia directa cu vestul Ro/Eu) ramane in umbra, dezinteresul dambovitenilor pentru zona respectiva fiind ZERO.
Da unele lucruri au nevoie de "fabrici si uzine" Cum ar fi otelul de exemplu. Un km de autostrada poate sa inghita si 1000 de tone de fier beton pe km. Ca sa nu mai zic de bitum. Actualmente, 90% din bitum si 60% din fierbeton vin din import. Fierul de la casa pe care mi-am construit-o acum 5 ani provine din ... n-ai sa ghicesti niciodata ... Transnistria. No, la noi n-o plouat si nu s-o facut fier in anu ala.
Iar credinta impamantenita la noi cum ca vezi Doamne nu vin investitori pentru ca nu au autostrazi e o minciuna. Autostrazile sunt doar un mic aspect in suita de negociere in atragerea de investitori. Cea mai mare parte e cautarea, gasirea, disponibilitatea si negocierea cu investitorii. Un bun exemplu de infrastructura brici si investitori ioc e Spania care se scufunda economic, demografic si social de vreo 15 ani cu toate ca au iesire la mare, ocean si e aproape de continentul african. La fel si Grecia. Sute de km de autostrada prin munti cu sute de tuneluri si viaducte pe care nu circula decat romanii care se duc cu portbagajul plin la mare in Grecia si tirurile care duc marfa la supermarketuri.
Cat despre resurse, avem destule, cunoscute si mai ales necunoscute. Explorarea e o munca grea si scumpa peste tot in lume. Ca un "fun fact" primele discutii cu Exon despre gazele din Marea Neagra le-a avut "preaimpuscatul" doar ca el voia 60% din gazele extrase sa revina statului si restul pentru Exon. Evident ca americanii nu au vrut ca ei nu concep nimic sub 90% plus inca 10-20% daca se poate.