Vești proaste pentru sistemul Autopilot de la Tesla în Europa. Reprezentanții guvernamentali ai celei mai mari piațe europeane, Germania, i-au cerut companiei să modifice denumirea oficială a sistemului semi-autonom de pilotaj prezent pe sedanul Model S și pe SUV-ul Model X pentru a nu induce în eroare clienții. Înterpelarea a venit printr-o scrisoare oficială pe care Autoritatea Federală de Transport din Germania (KBA) a trimis-o pe adresa companiei.
În plus, germanii au confirmat faptul că le-au cerut celor de la Tesla să nu mai utilizeze termenul Autopilot în campaniile publicitare.
"Putem confirma că există o scrisoare trimisă către Tesla în care cerem ca termenul derutant Autopilot să nu mai fie folosit la denumirea sistemului de asistență a mașinilor", a confirmat un purtător de cuvânt al KBA, citat de Reuters.
Autoritatea care a acceptat numele Autopilot în Europa: "Reanalizăm cazul"
KBA nu este singura autoritate care a reacționat după accidentul mortal pe care l-a suferit un american în 7 mai 2016 în timp ce mașina rula pe modul semi-autonom Autopilot. Deși Elon Musk, CEO Tesla, se apără cu un raport excelent de accidente la kilometri parcurși, net superior mașinilor pilotate de șoferi, agenția olandeză care a dat undă verde utilizării termenului Autopilot în Europa susține că reanalizează acest caz.Acceptul acordat de Serviciul de Trafic Auto din Olanda (RDW) în 2015 este astfel pus din nou sub lupă și reanalizat, deși nu este foarte clar dacă olandezii vor lua măsuri în acest sens. "Au existat discuții în cadrul RDW în legătură cu utilizarea numelui Autopilot, însă nu există încă o decizie legată de acest aspect. Nu știm dacă vom cere sau nu redenumirea sistemului", a declarat un purtător de cuvânt al RDW pentru Reuters.
Totuși, RDW menționează că poziția agenției vizează exclusiv numele sistemului, nu modul în care acesta funcționează, considerat absolut legal.
Tesla: "Nu noi am inventat termenul Autopilot"
Cei de la Tesla au reacționat imediat la cererea Germaniei, însă compania declară că denumirea nu e una nouă în peisajul transportului și că este utilizată în industria aerului de decenii bune.
"La fel ca-ntr-un avion, atunci când este utilizat corect, Autopilot reduce munca pe care trebuie s-o depună un șofer la volan și oferă un nivel suplimentar de siguranță în comparație cu șofatul", declară un purtător de cuvânt al companiei americane.
Conform celor de la Tesla, "compania a foast întotdeauna foarte clară în fața clienților că acest sistem de asistență trebuie dublat de atenția directă a șoferului în fiecare moment".via Reuters, Automotive News (înreg.)
Comentarii (0)