9ff spulbera recordul de viteza stabilit de Veyron

De Bogdan Mirică
Publicat Sambata, 10.05.2008
Casa germana de tuning 9ff a reusit sa atinga 409 km/h cu supercarul sau GT9.

Esential

1362 de kilograme cantareste supercarul GT9.
987 de cai putere dezvolta propulsorul instalat pe GT9
964 Nm este valoarea maxima a cuplului motor in cazul supercarului 9ff GT9.

Suprematia celebrului Bugatti Veyron incepe sa se clatine. Dupa ce in toamna anului trecut americanii de la SSC au reusit sa atinga 411 km/h cu Ultimate Aero TT si sa spulbere astfel recordul de 407 km/h al supercarului francez, astazi si tunerii germani de la 9ff au anuntat ca au reusit sa depaseasca viteza maxima a lui Veyron.

Supercarul GT9 pregatit de 9ff a fost testat luna trecuta pe pista de la Papenburg, unde a reusit sa atinga 409 km/h, cu 2km/h mai mult decat performanta lui Veyron. GT9 a fost dezvoltat pe baza unei versiuni de serie a modelului Porsche 911, intens revizuita de casa germana de tuning.

Tunerii au pastrat pozitionarea centrala a motorului, folosind insa o unitate de 4.2 litri bi-turbo cu sase cilindri in linie care dezvolta 987 de cai putere si un cuplu motor de 964 Nm. Si caroseria, imprumutata de la 911 GT3 a fost redimensionata, latimea crescand cu 300 de mm iar acoperisul fiind coborat cu 120 mm pentru a reduce rezistenta la inaintare.

Puterea impresionanta este completata de o masa totala de doar 1362 de kilograme, performanta obtinuta prin folosirea din abundenta a fibrei de carbon si Kevlar.

Desi casa de tuning 9ff sustine ca GT9, supercarul care tocmai a reusit sa atinga 409 km/h, este un model de serie, numarul exemplarelor pe care germanii il vor produce va fi unul foarte redus.

Doar 20 de viitori norocosi clienti vor putea sa puna mana pe un supercar GT9 daca sunt dispusi sa plateasca 592.620 de euro.

Comentarii (31)

  • Bravo nemtilor!
    Bravo nemtilor! Ce atata Veyron in sus, Veyron in jos?! Veyron nu e Iisus venit a doua oara pe Pamant... E o masina. Azi poate sa fie cea mai rapida, maine nu..
    0 0
  • Catalin
    numai ca...
    ...Veyron a obtinut 409km/h cu motorul din fabrica, nu cu un motor tunat. Aici e diferenta !
    0 0
  • allexxx
    interesting
    de ce la rotile spate sunt lipite abtipilde care imita jenti?:))
    0 0
  • 9ff
    Da, sunt extraordinari, au reusit sa atinga cu 2 km/h in plus. De tinuta de drum nu vorbeste nimeni? Se compara o masina care poate fi condusa si de o bunicuta cu o masina tunata la maxim care probabil rupe aderenta instant si trebuie sa ai ceva skill sa o conduci ? Cu Veyron, VAG a vrut sa demonstreze ca au knowledge-ul necesar sa faca o masina la care alti producatori doar viseaza. Eu zic ca au reusit, iar incercarile astea de "depasire" a capabilitatilor Veyron-ului nu confirma decat faptul ca e cea mai reusita masina construita vreodata.
    0 0
  • veyron se produce in serie!!!
    hm.... dar asta nu va fi produs in serie niciodata spre deosebire de veyron. oricum dak o luam pe calea "conceptelor" sunt destule care ii fac vant la veyron
    0 0
  • necunoscut
    tehnologie
    are o acceleratie cu 60% mai puternica ca veyron-ul...si casa te tunning care a reaqlizat-o apartine unui pasionat care nu are decat 2-3 angazati, deci buget redus...bravo lor...la veyron au lucrat ani intregi...si fiecare masina cu caracteristicile ei...nu se pot compara...by
    0 0
  • veyronul pe langa faptul ca este rapida cu motorul din fabrica este si eleganta, priviti interiorul in special, cine mai utilizeaza magneziu in ziua de azi pe masini?in skimb restul masinilor care vor sa il bata fie sunt tunate de zeci de ori pana ajung la capacitatiile astea, fie sunt facute de la 0 dar fara nici un pic de clasa
    0 0
  • CRISTI 13
    nu sint abtibilde,sint capace sa reduca forta de frinare,ca la Ferrari in F1.
    0 0
  • pt catalin
    scrie clar ca s-a folosit un alt motor ,mai mare,nu unul tunat...
    0 0
  • jazzboy
    Pentru primul comentator...
    bravo nemtilor ce??....ca veyron e facut tot de Volkswagen...
    0 0
  • alex m
    hmm
    ce-au patit rotile de pe spate ? :P arata cam ciudat
    0 0
  • Jackko
    Cine... Porsche ?
    Eu stiam de mult ca Porsche este cea mai buna masina ...De cand a aparut Carrera Gt mi-o doresc la nebunie ...si o sa o am :D
    0 0
  • chiar daca viteza maxima a fost depasita tot bugatti e mai deasupra lor si dc? pt ca masina aia a fost testata nu doar sa ajung (la o viteza la care astia se chinuie acuma sa ajunga) si si pt ca poti sa traiesti cu ea in fiecare zi..are air-bag-uri..esp..e chiar si putin practica si chiar comfortabila..nu stiu daca astea ar reusi sa treaca peste barierele alea de viteza de la trecari...deci multi cai si viteza mare nu e chiar greu de facut dak te chinui putin ..dar sa rezisti cu ea in fiecare zi e mai greu
    0 0
  • ~!~TEXAN~!~
    Bai :)) =))
    macar cu asta poti sa dai cu scartz :)) =))
    0 0
  • Ofticatzilor
    bine ca nu e vreun posesor de Logan in zona ca gasea el vreo replica minune. Competitia intodeauna va produce minuni in randul producatorilor de masini. Veyron este avionul cu reactie pentru toate masinile. Iar acum toti incearca sa fure patentul. E bine ca se produce si "altceva decat Veyron" si nu se lasa "lumea buna". Dar totusi vreau sa vad un ofticat cu Logan ce are comentat ca astia-s cei mai tari in gura =))!?!
    0 0
  • asta e o prostie.. hai sa ne uitam la asperc.. cum arata veyron.. si cum arata asta! si asta fara sa ma uit la jentzile din spate.. cu veyron mergi pe strada si toti trecatorii raman impresionatii.. cu 9ff zic "iote'l si p'asta".. nu am dreptate??
    0 0
  • sa ne uitam la aspect*
    0 0
  • Photoshop
    S-a folosit photoshopu
    S-a folosit photoshopu pentru jeanta din spate ... se vede de la o posta ca nu este 3d la fel ca cea din fata ...
    0 0
  • denalir
    Atentie la limba romana!
    Mai Mirica! Cine ti-a dat tie dezlegare sa inventezi neologisme? Ai fost chiar atat de tare la limba romana? Vad mereu "cuvantul asta folosit la voi pe site "supercarul". Bravos! Ma intreaba nevasta-mea dimineata: Cu ce te duci la serviciu draga? Cu autobuzul sau ... Eu ii raspund academic: Cu carul draga! Eu zic asa: Daca vezi ca nu te duce capul sa traduci corect din engleza, intreaba si tu altu mai destept si mai citit. Nu de alta dar te faci de ras si tu si publicatia ce o reprezinti.
    0 0
  • urit spate
    Frumoasa fata dar urit spate ,fratilor nici la juma de pret n-as lua cu spatele asta , probabil ca nu le-o mai permis bugetu sa-i faca un kur l lumea
    0 0
  • Cristi
    Dogaru
    tipule ma lasi cu photoshop, daca nu sti ..... macar taci asa sunt realizate tu te mai uiti pe la formula 1 .... mmmm se pare ca nu .... te-ai suparat ? daca da hai viteza.... numic nu e de nedepasit
    0 0
  • tot eu
    hmm
    in primul rand nu are legatura cu nimic daca ai logan sau nu ....parerea mea ma mir profund ca nu e unu care sa aiba deja si acest porsche ca na l-ar avea el dar i-o fi fost rusine sa spuna ,nu de altceva dar inca nu se produce inca :)) dar nu-i nimic isi ia omu imediat si intra pe net din turul romaniei sa ne spuna cum merge cate loganuri a depasit si altele .... mi-a parut bine ...
    0 0
  • Cristian
    Ma uimiti!!!
    De fiecare data cand citesc comentariile articolelor mi se zbarleste parul sa vad cata prostie si infumurare exista! In loc sa-si dea fiecare pererea atat cat se pricepe,dintr-o data apar expertii si ne uimesc cu "priceperea lor"! De exemplu,unde s-a mai vazut ca o companie care produce masini sa aiba 2-3 angajati?! Cred ca e vorba de o femeie de serviciu,un contabil si un tinichigiu care se ocupa si de partea electrica,si de mecanica si de vanzari...!! On topic:Masina asta comparativ cu veyron,in opinia mea nu are clasa necesara pentru a putea fi pusa la comparatie de deoarece are aspect de curse nu de strada!!!
    0 0
  • bogdan
    ssc
    SSC ultimate Aero, 417 km\h... a depasit veyronu de juma de an da lumea inca se uita dupa veyron
    0 0
  • pharao
    9ff - veyron
    porsche a facut si face masini extraordinare si nu cred ca cineva contesta acest lucru. de-asemenea cu totii stim ca porsche 911 e singura masina supersport care poate fi folosita in viata de zi cu zi.nu cred ca cei de la Porsche si-au propus vre-odata sa depaseasca recordul lui veyron, pt ca ei fac masini pt placerea de a conduce. ei acuma daca acesti tuneri au vrut sa depaseasca recordul lui veyron si pt asta s-au folosit de o platforma si un motor porsche (dar nu cu 6 cilindri in linie, asa cum scrie in articolul de mai sus, pt ca nu au in productie asa ceva, ci un 6 cilindri boxer) noi fanii porsche nu putem decat sa fim mandrii pt asta.
    0 0
  • UN OM DE RAND
    NU AM BANI SA-MI CUMPAR ASA CEVA!
    De aceea m-ar interesa in primul rand niste articole despre masini mai pamantene. Cer prea mult?! p.s. Vedeti ca si "americanii vor masini economice si nu sportive" (am citat titulul unui articol de pe acest site).
    0 0
  • Bau Bau
    traiasca Loganu
    Tot Loganu e mai tare sic!
    0 0
  • carcotasu' de serviciu
    Mi-am inlocuit Loganu'...
    ... da' nu cu spanacu' ala de Veyron, ci cu o supermasina adevarata: Koenigsegg CCXR Edition. Cu 410 km/h ii dau clasa lui Veyron. Uite-o aici (numai ca mi-am luat rosie, nu neagra): http://www.koenigsegg.com/images/img_cars_edition_14.jpg
    0 0
  • AndreiRN
    Bravo lor
    Deci Veyron este pe locul III la ora actuala. Cine crede ca este un produs de serie nu stie ce vorbeste. Este o masina facuta pe comanda si construita manual. Deci numai de serie nu este. Interesant este ca pretul de fabricare este de 10 ori mai mare decat acest 9ff care ia dat clasa. Absurd este ca inca se produce Veyron chiar daca produce o paguba imensa la VW pe care o acopera populatia ce cumpara VW sau din impozite locale.
    0 0
  • tunata
    AndreiRN, am impresia ca tu nu stii ce e o masina de serie, ori esti vreun anti-Veyron tip. Rolls Royceurile, ca sa iti dau un exemplu, sunt facute de mana, vrei sa spui ca nu sunt modele de serie sau ce?

    Acest 9ff, e bazat pe un model porsche al carui motor a fost tunat in exces. Nu poti produce Porcsche 9ff si sa zici ca e modelul tau cand tu doar modifici o masina. Veyronul a fost desenat de francezi, francezii l-au facut de la 0, i-au facut motorul de la 0.

    In plus, ce vezi tu aici nu face fata pe sosele, sau pe circuit, pentru ca e facut doar sa mearga in linie dreapta, iar la cat de modificat e motorul, dupa 10 000km poti deja sa iti cauti alta masina. Tu chiar crezi ca Ferrari, Porsche, Lamborghini nu au priceperea necesara sa faca un motor de mii de cai putere care sa rupa recordurile de viteza dar care sa moara dupa cativa kilometri?

    Si nu, nu sunt un fan bugatti.
    0 0
  • ...
    madah...cata seria de masini a facut bugatti si cate a facut 9ff...asa au mai aarut si masini modificate..gen viper sau mai stiu eu ce..care normal ca in linie dreapta au spart veyronul...dar dak ai modifica un veyron....nu cred ca nico alta masina modificata nu o mai poate depasi...so..still veyron rulz
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru