90% din maşinile premium înmatriculate în România în 2010 sunt second-hand
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Potrivit statisticilor Direcţiei Regim Permise şi Înmatriculare a Vehiculelor, clienţii de autoturisme premium s-au reorientat spre piaţa second-hand din Europa de Vest. Inmatriculările de autoturisme second-hand de clasă premium au crescut de la 70% în 2007 la 90% în 2010.O bună parte din aceste autoturisme provin de pe piaţa din Europa, dar există şi excepţii – respectiv autoturismele din Statele Unite ale Americii. Clienţii români mizează pe faptul că modelele premium pierd o bună parte din valoare în primul an, după care acestea îşi conservă valoarea mai bine decât automobilele de masă, a căror devalorizare este şi ea importantă în primul an, dar are loc la un nivel total diferit.
Spre exemplu, un Audi Q7 3.0 TDI are un preţ de aproape 58.000 de euro cu TVA inclus, în timp ce versiunea pre-facelift a acestuia poate fi achiziţionată chiar şi cu 25.000 de euro, notează ZF.Evident, vorbim de diferenţa dintre un autoturism rulat, fabricat în 2007 şi de un autoturism care a primit un facelift şi este fabricat în 2010. Pe lângă riscurile aferente unor criterii precum garanţie, clienţii se înfruntă şi cu potenţialul unor reparaţii costisitoare în service-uri. Cei mai vulnerabili clienţi sunt cei care achiziţionează un automobil peste posibilităţile lor financiare şi care apelează apoi la service-uri obscure în cautarea unor reparaţii sau operaţiuni de întreţinere. Lipsa priceperii sau aparaturii de service a mecanicilor care întâmpină aceste vehicule duce la potenţiale probleme tehnice, lucru care duce la costuri suplimentare pentru client.
Singurele mărci premium care au reuşit să scape de această problemă sunt Porsche şi BMW.
În timp ce BMW a înregistrat o creştere de 8 procente în perioada ianuarie-iulie 2010 în raport cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Discutăm de procentul automobilelor înmatriculate în România care sunt noi în raport cu numărul total de exemplare ale acelei mărci înmatriculate în ţara noastră în perioada respectivă. În cazul Porsche, procentul înmatriculărilor de maşini noi în raport cu numărul total de unităţi Porsche înmatriculate este de 48% în 2010 în raport cu 38% în 2009. Reprezentanţii mărcii Porsche în România explică această situaţie prin lansarea celei de-a doua generaţii a lui Cayenne şi lansarea lui Panamera.Segmentul automobilelor de lux, reprezentat de autoturismele care costă peste 100.000 de euro, a prezentat o situaţie aproape neschimbată în decursul acestui an. De data aceasta, clienţii preferă să îşi cumpere un autoturism nou, fiind excluse autovehiculele second-hand din Vest. Spre exemplu, 2010 a marcat înmatricularea unui Rolls Royce, a două Maserati, 17 Ferrari, un Lamborghini şi a trei Bentley. În 2009 nu a fost înmatriculat niciun Lamborghini nou, niciun Rolls-Royce, nouă Bentley noi, 11 Ferrari noi şi nouă Maserati-uri noi.
Situaţia financiară dificilă din lume s-a simţit şi în ţara noastră, fiind marcată de o scădere de 40% a înmatriculărilor de automobile noi şi second-hand din segmentul premium în decursul lui 2010 în comparaţie cu anii precedenţi. Ritmul de scădere al segmentului premium este de două ori mai mare decât cel al volumului total al înmatriculărilor de autoturisme, atât noi, cât şi second-hand. Vânzările slabe din ultimii doi ani vor determina a doua criză în industria auto din România – cea a service-urilor.
Şeful diviziei de servicii postvânzare din cadrul Mercedes-Benz estima încă din toamna anului trecut că o bună parte din clienţii de automobile premium din România se vor orienta spre service-urile de cartier cu preţuri mult mai scăzute, dar şi cu o manoperă mai puţin calificată. Atât vânzările slabe din ultimii doi ani, cât şi atitudinea clienţilor care au preferat piaţa din Vest pentru asemenea achiziţii sunt de vină pentru această situaţie.Chiar dacă autoturismele importate din Europa de Vest sunt mai noi de trei ani, acestea nu ajung întotdeauna într-un service oficial al mărcii pe care o reprezintă. Unii dealeri încearcă să se ferească de acest gen de client, deoarece se tem că vor fi înşelaţi sau că nu va reuşi să plătească factura."În general chiar şi maşinile mai noi importate ocolesc service-urile oficiale, sau şi atunci când vin, încearcă să păcălească. Este un client pe care în general este bine să-l eviţi pentru că din start maşina respectivă a plecat cu un furt", a declarat Nicolae Sorescu, făcând referire la cei care importă autoturisme din Germania cumpărate de la dealeri şi nu plătesc TVA nici în ţara de origine – acesta fiind recuperat la intrarea în ţară şi nemafiind plătit în România.
Declinul cel mai mare în materie de vânzări în segmentul de lux a fost înregistrat cei de la Maserati şi cei de la Bentley. Cei de la Maserati au vândut cu şapte unităţi mai puţin în 2010 faţă de 2009, în timp ce Bentley a vândut cu şase unităţi mai puţin decât în 2009.
Via | ZF
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Intern
-
Primăria Brașov a interzis oficial trotinetele de închiriat în tot orașul. Serviciile de închiriere a trotinetelor nu vor mai funcționa în Brașov pentru o perioadă nedeterminată. (20.11)
-
Renault a deschis comenzile pentru noul Renault 5 E-Tech în versiunea Urban Range pe piața din România. Noua versiune propune un preț de pornire de 26.900 euro. (19.11)
-
Noua Skoda Elroq este acum disponibilă în România. Pe piața noastră, noul crossover electric de dimensiuni compacte propune un preț de pornire de 35.000 euro. (19.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
O vorba romanesca veche cu aplicabilitate moderna
for your information: n-am logan si nici nu-mi doresc vreunul. Ma multumesc cu ce am.
Este vorba de masini Premium, este vb de masini care se cumpara second hand la 50 mii euro, nu de cazane imatriculate in Bulgaria.
Cei care dau 50 mii pe un second hand premium .. nu sunt in targetul Logan.
poate erau in targetul duster :P (daca ne referim strict la masini made in ro) sau orice straina noua de pana in 25k si mai avea bani sa le si repare daca se intampla ceva, dar nu impresiona pe nimeni si nu mai erau invidiosi vecinii sau atat de invidiosi.
ai scris dintr-o suflare! Se intelege tot la fel. Adica...nimic!
nighty night!
Recomand lui Sebastian TOma sa prezinte si alternativa de a iti repara masina intr-un service foarte bine calificat, desi nu de reprezentanta si solutia ideala daca ai vreun Audi sau BMW vechi de 3 ani cumparat la mana a doua.
Serviceul independent e alimentat cu piese si tehnologie de catre aceeasi producatori de piese care produc si pentru asamblatorii de masini. Un exemplu - incercati sa numarati cate piese sunt fabricate de BMW pe o masina asamblata de ei si apoi vedeti la un service din asta non-reprezentanta cate pot sa va aduca ei si pentru cate au computerul necesar.
Asadar, atentie ca nu toate serviceurile care nu sunt reprezentanta sunt aiurea; acum multi au computer sa se lege la masina, mai exista documentatie oficiala online si nu mai sunt cei mai buni si mai destepti cei dela reprezentanta.
V-as da un exemplu de service din asta incontestabil, dar nu stiu daca e permis; are acelasi nume cu un mare producator de piese si are zeci de sedii in toata tara.
Domnule, o persoana care are bani, va face ce pofteste cu acei bani, si-i va investi cum crede mai bine. Deci, daca vrei iti iei masina noua - ce e nou, e nou. Daca nu, iti iei o masina second, chiar si cu 1 milion de km la bord. Ce mama dracu, sunt banii mei - imi iau ce poftesc.
In Romania insa, putorile si gusatii din posturi cheie de conducere, ar putea rezolva aceste probleme fff simplu.
1.Program rabla doar pt tinerii casatoriti fara posibilitati materiale deosebite; deci statul iti faciliteaza sa ai si tu o masina noua si ieftina - Dacia. Dar atentie: sa fii casatorit, sa ai familie, sa mergi cu responsabilitate si sa poti intretine masina. Nu asa, sa ofere statul facilitati pt toti derbedeii, sa goneasca pe drumuri si sa faca liniute.
2.Permisul auto sa fie luat la sange, ca pe vremea comunistilor. Probe teoretice si practice - full options. Te duce bibilica - iei permis si te plimbi cu masina. Esti prost - stai dracu acasa, ia-ti sofer, mergi cu taxi, transport in comun, etc. O sa-mi spuna unii ca sunt comunist depasit. Dar, cum va explicati ca unele ciori.....scuzati - tigani de fapt........care nu stiu nici alfabetul sau sa scrie si sa citeasca........au permise si merg in masini scumpe? E normal asa ceva?
3. "Bagabontii de la RAR au favorizat aparitia multor puncte ITP, autorizate de ei. Iar astia, lucreaza 80% la negru. Dai dreptul - se pune stampila RAR - ura si la gara. Asa ajung unii sa aduca la greu troace din occident, si sa circule cu ele "in virtutea inertiei" pe soselele romanesti.
Ar trebui sa existe un singur si mare centru RAR pt fiecare judet, iar testarea unei masini sa se faca la sange, dar pe bune. Ai bani - platesti - ai masina in regula oricat de noua sau de veche ar fi ea - obtii stampila ITP si cu asta basta. Nu-ti permiti sa intretii o masina - mars afara din curtea RAR si lasa-te de soferie pana faci rost de bani.
Totul are un pret, oriunde, oricand.
Permisele ar trebuie sa se obtina mult mai dificil.Sa nu poata umbla toti derbedeii pe strada care nu stiu nici scrie sau citi- dar cu permis
Si da, de pe banii munciti de mine imi iau exact ce masina doresc, fara a ma interesa de parerile "avizate" sau perspectiva cocalara care circula in tara asta.
Banii mei, fac ce vreau cu ei.Restul nu ma intereseaza.
P.S. Nu era rau comunismul din unele puncte de vedere.
Bine ar fi sa revina!Traiasca Marx!:))
depinde si ce nimeresti si cum stii sa alegi, nu e regula sa ai probleme cu ea.
.
.
.
Credeam ca premium si lux e acelasi lucru