8C Competizione, cel mai frumos supercar
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Alfa Romeo 8C Competizione a primt titlul de “Cel mai frumos supercar al anului”, la editia 22 a evenimentului “Festival Automobile International” din Franta. Presedintele manifestatiei, Remi Depoix, a inmanat pentru a doua oara consecutiv acest titlu reprezentantilor Alfa Romeo, dupa ce la editia precedenta a fost premiat coupe-ul Brera. Din juriul format din personalitati franceze face parte si Alain Prost, fost campion mondial de Formula 1. 8C Competizione a invins rivalele Lamborghini Murcielago LP640, Audi R8 si Porsche 911 Turbo.
Scurt istoric – 8C Competizione:
Alfa Romeo 8C Competizione se inspira din trecutul glorios al marcii, proiectand in viitor valorile tehnologiei si ale pasiunii. Sigla 8C a distins, in anii ’30 si ’40, bolizii de serie si de curse echipati cu motorul in opt cilindri realizat de proiectantul Vittorio Jano. Termenul Competizione este un omagiu pentru modelul 6C 2500 Competizione, coupe pilotat in 1950 de echipajul Fangio – Zanardi in celebra cursa Mille Miglia.
Caracteristici tehnice:
Alfa Romeo 8C Competizione beneficiaza de un propulsor cu 8 cilindri in V cu capacitatea de 4691 centimetri cubi, 450 cai-putere la 7000 rot/min si cuplului maxim de 470 Nm la 4750 de rot/min. Fluidodinamica interna si sistemul de racire chiulase sunt proiectate pentru a obtine o permeabilitate ridicata a conductelor, o racire eficienta a sarcinii de admisie pentru a maximiza eficienta volumetrica si performantele motorului. Armonizarea geometriei de admisie si evacuare, introducerea unor variatori de faza cu actiune continua asupra arborelui cu came, optimizarea camerei de combustie, calibrarea motorului, toate acestea fac astfel incat incepand de la 2000 rpm sa se obtina 80% din cuplu. In cazul unui stil de conducere sportiv, pe teren mixt, motopropulsorul ofera timpi de raspuns extraordinar de mici datorita permeabilitatii admisiei si inertiei reduse a sistemului volanta-ambreiaj bi-disc. Arborele motor, avand contragreutati la 900, complet echilibrat datorita alegerii bielelor si pistoanelor, asigura o functionare cu vibratii reduse.
Blocul motor este din aluminiu cu 5 paliere pentru a asigura o rigiditate ridicata a structurii si pierderi reduse de lucru mecanic prin frecare, iar chiulasele sunt din aliaj de aluminiu.Design: O structura rigida si usoara este regula principala in crearea unui automobil de inalta performanta. Sasiul compact din otel a permis obtinerea unei rigiditati torsionale, in ceea ce priveste caroseria aceasta este din fibra de carbon. La interior, intalnim scaune ergonomice, din fibra de carbon, care pot fi reglate si personalizate pe baza particularitatilor fizice ale pilotului.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Premii auto
-
Noua generație Dacia Duster a fost desenată oficial Mașina Anului 2025 în Polonia. Modelul produs la Mioveni a fost preferat de polonezi în fața unor modele noi precum Audi A5 și Renault Rafale. (09.12)
-
Noua generație Renault Master a fost desemnată câștigătoarea titlului de Utilitara Anului 2025. Noul model este al 5-lea model utilitar al mărcii franceze care câștigă acest titlu. (17.09)
-
SUV-ul electric Kia EV9 a fost desemnat Mașina Anului 2024 în Lume. Același model a câștigat și titlul Mașina Electrică a Anului 2024 în Lume. (28.03)
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Ford schimbă șeful calității, după un an plin de rechemări în service
- Toyota a lansat primul monovolum PHEV din Japonia
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- Producătorii europeni cresc prețurile mașinilor pe benzină pentru a face electricele mai atractive
Comentarii (0)