Esential
20% | dintre clientii lui Duster si-au comandat pachetul cu tapiterie din piele. |
Dacia a lansat astazi in Romania noul Duster, primul SUV din istoria grupului, la numai doua saptamani de la debutul oficial in cadrul Salonului Auto de la Geneva. In cadrul evenimentului desfasurat astazi in Bucuresti, Fabrice Cambolive, directorul comercial Dacia, a declarat ca modelul romanesc a starnit un interes deosebit in randul publicului autohton.
Comenzile pentru noul Duster au explodat, insa ceea ce bucura si mai tare oficialii din Romania este numarul mare de romani care au ales un nivel de echipare superior. Potrivit lui Cambolive, 80% dintre cei care s-au inscris pe liste pentru un Duster au optat pentru versiunea de top Laureat, al carei pret ajunge in jurul valorii de 15.000 de euro.
Oficialul a lasat sa se inteleaga ca noii clienti sunt cei care in lipsa lui Duster ar fi preferat celalalt model spatios din gama Dacia, mai exact Logan MCV.
Jumatate din lista de asteptare pentru Duster a preferat varianta cu tractiune integrala iar 20% si-au ales pachetul optional care include tapiterie din piele.
De mentionat ca atunci cand vor aparea pe strada, mare parte din exemplarele Duster comandate pana in prezent vor veni vopsite in culoarea maro caju, nuanta masinii oficiale, pentru care au optat 40% din clientii inscrisi pana acum.
via | ZF
numai ca in cazul nostru varianta full inseamna varianta "cheala" la o masina "adevarata" mai ieftina
Ma baiatule, nu mai visa la pisicute de pe care sare tabla in combinatie cu sabufaru de jdemii de vati si cu care speri sa se ude toate consatencele tale care inca n-au plecat in italia la cules capsune cu ...dosul. Iti convine ce ti se ofera - iei. Nu-ti convine - ramai la role, bicicleta, transport in comun, ce-ti permiti, dar nu mai comenta doar ca sa te afli in treaba. Aici nu esti pe forumul computergames ca sa strangi posturi si apoi sa te bati cu pumnu-n piept ca esti mare jmecher asa ca ai putea foarte bine sa ne scutesti de parerile tale avizate.
Nu suportam VAG din alte motive. Pune-ti mintea la contributie.
Mi-e greu insa sa-mi explic cum de masina se vinde deja in draci, cand delaerii nu o au in showroom.Chiar asa e in Romania?Se cumpara masini din poze fara test drive, sa te urci in masina, sa vezi cum sta pe drum, cum trage, cum suna motorul, sa te convingi ca e ok pentru conditiile tale de folosinta si apoi sa iei o decizie?
80% din clienti au cumparat dusterul care corespunde cu reclama , costa corespunzator, este dotat conform cerintelor "normale" ale vremurilor si, cel mai important, face praf concurenta directa la 16000-17000 de euro.
20% locuiesc la munte si nu au nevoie de aer conditionat ... sau au scos de la saltea banii de pe branza si porumb si acum merg sa ia masina de la oras :)
mowgli , am lasat un link despre care ziceai ca nu te trimite undeva "relevant" --- linkul este ( sau ar trebui sa fie ) de la brosura noii serii 5 unde, pe ultimele pagini, sunt date motoarele . Acolo spune ca 523i cu 204CP ar avea un motor de 3l , L6 , aspirat.
P.S.: Si la un consum de max 7%, cu o diferenta medie de pret de aprox 3000 euro fata de concurenta bag motorina ca sa-mi ajunga 50.000 km!!!, adica aprox 2-3 ani de utilizare in RO. Adaug aici revizii si intretinera mai ieftina si Duster devine brusc "the ultimate weapon".
Imi pare rau baieti dar CGC are dreptate. Mai aratati-mi un SUV la banii astia si cu dotarile astea si maine ma duc si il cumpar.
Si pentru cei care critica marcile germane & others: nu meritati nici macar spatiul pe care-l ocupa textul scris de voi. Habar nu aveti ce ziceti.
@Mowgli: de ce nu esti corect? Chiar daca foloseste tehnologii Renault & Nissan, chiar daca design-ul nu a fost conceput integral la noi in tara, masina este produsa 100% in Romania.
Nu uita ca sunt o multime de alte masini, chiar si cele premium care practica asta (VAG anyone?)
Cat despre BMW_CS, afirmatia lui este nefondata. Nu zic ca exista un 5% care o sa isi cumpere masina k sa se simta bine k are full option dar sa nu generalizeze. Majoritatea si-l vor lua pentru 4x4, pentru ca are motor mic si suficient de bun si pentru ca e o masina perfecta pentru coclaurile din tara noastra (cand am scris asta mi-a venit in minte imaginea unui cocalar calcat de duster :))...ok, back on topic), si sa nu uitam pretul mai mult decat excelent (comparatiile cu SH-uri nu vor fi luate in considerare).
Toate cele bune.
A, inca ceva. N-aveti decat sa va ofticati, dar Duster se va vinde, si se va vinde LA GREU. Am zis!
in al doilea rand ... cand o sa iti iei Duster 4x4 Laureate cu 1,5dci 85CP sa ne spui si noua de unde l-ai luat, ca pe la Dacia zic baietii aia ca nu se poate cumpara asa ceva :)
Duster e conceput in Centrul de design de la Bucuresti, bani intra in tara, Dacia contribuie cu 1,5% la PIB -ul Romaniei, iar oamenii au locuri de munca. Pachetul majoritar s-a vandut cu 50 mil. euro si au intrat inapoi 1.5 miliarde euro ca investitii !!!
-Renault a dezvoltat pentru Dacia in Romania o filiera completa in domeniul industriei auto, de la design si inginerie, pana la productie, comercializare si servicii post-vanzare !
-Automobile Dacia dispune de 18 000 de salariati in Romania iar activitatile sale genereaza, in total, 130 000 de locuri de munca in intreaga economie.
-In zece ani, Dacia s-a transformat dintr-o marca nationala intr-o marca internationala, produsele sale fiind vandute pe 60 de piete de pe 4 continente.
-in Romania a fost instalat in 2006, cel mai important centru de inginerie al grupului Renault din afara Frantei – Renault Technologie Roumanie. Anul asta, RTR va dispune si de un centru de testare la Titu.
-In completarea centrului de inginerie din Romania, grupul Renault a inaugurat in anul 2007, la Bucuresti, Renault Design Central Europe – primul si singurul centru de design auto din Europa Centrala si de Est. Primul rezultat al creativitatii echipei de designeri din Bucuresti este conceptul DUSTER, prezentat la Salonul Auto de la Geneva.
-Uzina Mecanica Dacia, care produce o gama de trei motoare si doua cutii de viteze, este in prezent al doilea centru de productie mecanica al grupului Renault, o mare parte din productie fiind destinata exportului.
-Daca in trecut pachetul majoritar valora 50 mil., in prezent Automobile Dacia are 17,5 milioane euro investitii numai in protectia mediului !
De ce sa nu fii mandru de Automobile Dacia ?
Referitor la ce ai scris mai sus, DA sunt mandru.
-stabilitatea in drum drept (cu vant) si in curbe
-posibilitatea unor depasiri decente pe soselele romanesti
-izolatia fonica
-confortul scaunelor in versiune "echipare piele"
-portbagajul (capacitate, acces la interiorul acestuia)
-spatiul la interior (fata si spate) pentru calatori
-performantele sistemului audio
-vizibilitate (in special la mersul inapoi)
-performantele la franare
Suplimentar: exista varianta (pe viitor) de echipare cu motorizari superioare ale acestui model?
De gustibus non discutandum..... fiecare va lauda ceea ce are sub fund, ce isi permite sau ce viseaza.
Daca e sa o iau asa, ca parere personala, oricand voi prefera o Alfa peste un BMW ca masina de zi cu zi sau peste un VAG. Dar pentru asta conduc un Volvo.(pt duminica mi-as lua ceva cu tractiune spate sau integrala).
Acuma sa imi sara in cap posesorii de bmw...... stiti ca alfa romeo 159 a fost desemnata ca fiind cea mai stabila din clasa ei, surclasand bmw e90....159 fiind cu tractiune fata. Si nu o zice oricine, chiar nemtii o recunosc(ma refer la aceeasi putere, nu aducei m3 in discutie).
On topic - Duster mi se pare o masina care are un pret real. Dar tipic strategie Renault, profitul se va face din serviciile post vanzare.
As lua duster fara sa stau pe ganduri daca as avea acum un buget de 15k. Mentionez ca Duster mi se pare super ok ca pret atata timp cat e varianta 4x4, nu 4x2.
Legat de cei anti dacia. Am vazut pe autostrada bucuresti pitesti in iarna noul model dacia in teste si camuflat care va inlocui gama Logan, si vreau sa zic ca va fi o surpriza placuta. Nu e tocmai passat cc sau seria 3, dar va fi ceea ce se cheama masina.
Bravo Dacia, Bravo Duster
De ce ?
1. Dimensiuni de maşină mică de clasa B
2. Greutate redusă. Este realmente sveltă. Cel mai nesuferit lucru este să încerci să conduci o balenă. Incercaţi şi o să vă convingeţi.
3. Motoare cu cilindree mică şi putere mare. Benzina de 1,6 l cu 106 CP iar dieselele 1,5 l de 85CP şi 110 CP. Raportul Kg/CP este aproximativ 11,5. Pentru o comparaţie cupeul lui Honda, S2000 are 5,2 Kg/CP şi este o maşină absolut extraordinară, iar în clasa SUV voi enumera VW Tiguan 11,1 Kg/CP, Ford KUGA 11,9Kg/CP, KIA Sportage 10,8 Kg/CP, Suzuki Vitara 12,2 Kg/CP, Land Rover Freelander 11,8 Kg/CP. Avantaj Duster !! Datorită cilindreei mult mai mici decât la concurenţi, impozitul şi taxele de asigurare sunt cam la jumătate din cele ale concurenţei.
4. Consumul declarat în oraş este chiar de mare tupeu: 6,5 l/100km. Extraurban cifrele stau invers - 5,6 l/100 km.
5. Cel mai ieftin concurent al Daciei Duster este un Kia Sportage şi costă 21.000 €. Avantaj Duster. Cel mai scump este 15.600 €. Adică o diferenţă de minimum 5400 €. O economie cu care poţi să-ţi mai cumperi încă un Logan „chel” sau chiar sa-ţi faci o vacanţă de neuitat aproape oriunde în lume.
6. Interiorul este de Logan. Dar ... surpriză ! Nu mai este atât de auster cum ne-am obişnuit. Tinde chiar să aibă mici „fitze”. Dar din cele utile. Spaţii de depozitare peste tot, tot felul de senzori şi martori inexistenţi pe Logan (ex. Martori de airbag pasager dezactivat sau centură pasager necuplată), volan îmbrăcat în piele, chiar şi tapiţerie din piele, bancheta spate fracţionabilă, geamuri electrice, aer condiţionat, ornamente elegante şi altele.
7. 4x4 Nissan. Îl găsim pe Qashquai şi Xtrail. Echipamente bune care nu au generat probleme de foarte multă vreme.
8. Aspectul exterior este elegant-sportiv „si asta nu-i de colea”.
9. Confort optim. Îmi amintesc de vechiul model de Freelander în care trebuia să mă fac mic ca să stau comod. În Duster stau chiar OK.
10. Portbagaj mărişor şi suficient pentru: frigider, televizor, canapea, varză, cartofi, porci, oi, câini pisici sau foarte multe alte animale mici. Dacă rabat banchetele copii pot crede că au ieşit nu în curte ci pe terasă. Deci suficient pentru de toate.
11. Offroader ... NU ! Dar nu-mi este frică să încerc să merg cu el pe unde nu sunt drumuri deloc. Nici măcar poteci. Poate doar un spaţiu îngust prin care să mă strecor. Am reuşit pe vremuri cu Dacia 1100 şi cu Oltcitul. Sunt sigur că merge. De fapt nici nu prea contează. La noi offroad este uneori şi suta de km de autostradă. De fapt, în 99,99 % din cazuri ne bucurăm de un 4x4 iarna şi atunci când ieşim la iarbă verde. Pentru restul de 0,01% din cazuri există maşini offroad veritabile, nu dau nume dar ştiu câteva. Oricum nu am bani pentru ele.
12. Garanţie 4 ani. Costuri de întreţinere mici.
atunci .... bravoooooooooooooooo
crede-ti tot ce auziti?
au zis si ei ca 80 % comanda fool ca sa dea impresii
tare ma mir ca cineva da 18 mii de euroi pe o masina cu dotari la maxim ( la care o alta marca iti da din standard) si la acelasi pret, nu vb de nemtoaice (BMW, ...etc) luati o coreanca si vedeti ca ce dotari au alea la aceasi pret cred ca dustaru numa viseaza sa aiba candva asa ceva.
apropo stie careva cate stele are ? 3-4 ca 5 sigur nu are, daca nici loganu avea atat.
80% au ales varianat de top - asta e pentru spiritul de turma si atat.
Daca loganu are 3 stele la euroncap , un logan inaltat poate are 2 stele ? - atunci pana sa o vad, sa o testez sa vad cateva teste autentice cu ea nu facute de reclama ...NU O CUMPAR CA NU SUNT IDIOT SA DAU 18.000 pe 5 poze si doua filme de pe youtube si pe reclama. Daca Loganu este fiabil inseamna ca si Duster-ul e la fel ?
Duster imprumuta componente din familia Renault-Nissan. Asta inseamna piese folosite si rasfolosite, ce si-au dovedit fiabilitatea. Doar cutia de viteze in 6 trepte e noua si e facuta in colaborare cu Nissan.
Consola centrala, ornament volan, bagheta panou usi Brun Shiny,
sisteme Isofix pt locurile din spate, alerta vizuala si sonora prindere centura sofer/pasager, alerta airbag pasager dezactivat, emblema Dacia pe volan, volan piele perforata, scaune piele, comenzi audio volan, bancheta spate rabatabila 1/3-2/3, geamuri cu tenta fumurie
ma faci sa rad, faci parte din categoria de care vorbeam eu mai sus. Cei ce se inghesuie acum sa ia Duster personal cred ca sunt niste dobitoci, dar e parerea mea. Daca tu esti asa cretin incat sa crezi in povesti si poze si sa fugi sa iti iei masina si sa dai 18.000 pe ea cred ca arunci cu banii. Un om care are cat de cat ceva in cap analizeaza situatia, se uita la concurenta, mai o oferta sh la putini km.. vede cum se comporta duster pe sosea cu vant lateral, cum e suspensia, usile o sa troncane..etc apoi iti cumperi.
EXISTA Duster la 17 510 € cu toate optiunile incluse si 3 ani garantie.
http://www.youtube.com/watch?v=mxcBGwNn7QQ
Skoda n-a avut pana acum crossover si a scos de abia acum. Dacia de ce sa nu aiba in oferta un crossover competitiv?
Sunt cei care lucreaza pentru concurentii Dacia si tocmai ca-si dau seama de potentialul masinii, incep o campanie energica de denigrare... le lipsesc insa ingrediente esentiale: contactul cu realitatea, dovezile palpabile!
Categoria a II-a
Sunt de-alde FARFURIDI sau prostii fuduli.
Indiferent ca va incadrati in prima sau a 2-a categorie, eu va spun un singur lucru:
DUSTER NU ARE CONCURENTA REALA PE PIATA. Nu exista nimic asemanator la acest pret.
Duster nu va face concurenta doar masinilor din segmentul 4X4, ci acopera un spectru mult mai larg, adresandu-se si celor care vor o masina din segmentul B sau C, pentru acelasi pret poti alege intre un hatchback din clasele amintite si un 4X4.
Tocmai de aici vine disperarea concurentei. =))))
tin sa te avertizez ca gresesti enorm cand ai zis ca mi-a fost oferit tot de catre parinti si ca am 18-20 de ani.
in realitate am spre 30 si am destula exerienta in masinai,
mi-am luat masina dupa ce am trudit de dimineatza de la 7 pana la 10-11 seara timp de 1 an, si fi sigur ca nu am ales dacia, dece?
gandestete si tu si ai sa vezi pe ce dai banii, siguranta 2-3 stele, confort 0, fiabilitate (merge si asa) ma refer la dacie, asa ca am optat pt o coreanca, dece?, confort: credema ca are confort dupa ce parcurgi 500 km fara pauza si cand te dai jos nu te dor oasele, siguranta: 5 stele (airbag cortina total 6), fiabilitate: 5-7 ani garantie, diferenta de pret la vremea respectiva 1000-2000 de euro fata de un logan.
nutesupara dar numai un prost isi cumpara caruta in situatia asta.
si ca sa nu crezi ca fabulez uite un anunt, test facut de francezi si englezi despre o masina coreana oarecare:
"Kia cee’d a castigat pentru al doilea an consecutiv titlul de cea mai fiabila masina din clasa compacta in cadrul unui concurs/sondaj organizat de cunoscuta publicatie franceza „L’Automobile Magazine”. Concursul din Franta este adresat miilor de cititori ai editiei online si are in vedere o serie de criterii legate de calitatea si fiabilitatea automobilelor detinute de repondenti. Intrarea, in 2009, in clasament a modelului Kia cee’d a surprins pe multa lume, insa eforturile companiei coreene de a deveni unul dintre liderii mondiali in materie de calitate pare sa dea roade. De altfel, garantia de 7 ani acordata de producator masinilor sale construite in Europa si, de curand, si celorlalte modele este un argument pentru aceste aspiratii. Modelul autohton Dacia Logan s-a plasat din nou in acest top, chiar daca anul acesta a cazut 3 pozitii, de pe locul 5 pe locul 8. Tot in 2009, Kia cee’d a iesit numarul 1 intr-un concurs similar organizat in Marea Britanie, Driver Power, depasind la capitolul calitate si fiabilitate VW Golf 6."
susra:
http://www.kia-buzz.ro/
deci daca francezii si englezi zic treaba asta, apoi tu mare stiutor de toate poti zice ce vrei.
:)
1. Kia cee’d (17,7 puncte din 20).
2. Honda Civic (17,3/20).
3. Renault Megane (17/20).
4. BMW Serie 1 (16,8/20).
5. Volkswagen Golf (16,8/20).
6. Ford Focus (16,5/20).
7. Audi A3 (16,5/20).
8. Dacia Logan (16,3/20).
9. Toyota Auris (16,3/20).
10. Volvo C30 (16,3/20)