Prea multă lume crede că domeniul auto este o lume a bărbaților. Dacă aruncăm o privire mai atentă, observăm că și femeile au contribuit la dezvoltarea industriei auto și unele au ajuns chiar să conducă monoposturi de Formula 1 sau companii gigant precum General Motors.
BERTHA BENZ
În 1886, inginerul german Karl Benz avea să intre în istorie cu patentarea primului automobil de serie. Numele oficial al proiectului era Benz Patent Motorwagen și a fost finanțat de nimeni alta decât soția sa, Bertha Benz.
Ea și-a investit o parte din zestre în invenția soțului ei, adică în ceea ce lumea numea pe atunci o trăsură fără cai. Mai mult, atunci când eșecurile țineau în frâu nașterea primului automobil, Bertha Benz a pornit într-o călătorie istorică: un drum de 180 de kilometri. Cu ambii copii, doar pentru a-i demonstra soțului său că invenția sa este una istorică.
Bertha Benz a plecat pe furiș cu automobilul de numai 2.5 cai putere. Au fost dealuri pe care a împins mașina împreună cu fiul său mai mare. Nu existau benzinării, așa că a împrumutat petrol de la chimiști. Frânele au fost înlocuite cu bucăți de piele cumpărate de la cizmari, iar un ac de pălărie a desfundat furtunul de alimentare. Acest act de curaj a demonstrat tuturor că trăsura fără cai poate exista.
MARGARET A. WILCOX
În 1893, Margaret A. Wilcox uimea o lume întreagă cu primul sistem de încălzire auto. Invenția ei stă la baza sistemului de climatizare modern și direcționa aerul cald de la motor spre habitaclu.
MARY ANDERSON
În ziua de azi nu ne-am putea imagina o mașină fără ștergătoare de parbriz. Pentru această invenție trebuie să îi mulțumim lui Mary Anderson.
După o vizită în New York, unde i-a văzut pe șoferii de autobuz că deschid geamurile pentru a șterge apa de pe parbriz, Anderson a dezvoltat în 1903 primul ștergător manual acționat din interiorul vehiculului.
ALICE RAMSEY
În 1909, Alice Ramsey (fondatoarea și președintele primului club auto din SUA) a primit oferta de a conduce un automobil de pe Coasta Estică a Statelor Unite până pe Coasta Vestică.
Ramsey a acceptat provocarea, chiar dacă șoselele erau aproape inexistente în acea perioadă.Bineînțeles că nu a fost un drum lipsit de peripeții. Pe drumul care leagă New York-ul de San Francisco, Alice Ramsey nu s-a sfiit să repare pedala de frână, care a cedat la un moment dat, sau să curețe bujiile.
FLORENCE LAWRENCE
La începutul anilor 1900, Florence Lawrence (o actriță pasionată de mașini) a schimbat pentru totdeauna modul în care cei de la volan îi atenționează pe ceilalți participanți la trafic că urmează să frâneze sau că schimbă direcția de mers.
Cum numărul accidentelor de circulație era foarte mare, din cauză că șoferul din spate nu știa ce face cel din față, Lawrence a inventat în 1914 primele stopuri și semnalizatoare.
Direcția mașinii era indicată cu ajutorul unor steaguri (mecanismul era acționat din interior), iar frânarea era semnalizată cu ajutorul unui semn care apărea în spate atunci când cel de la volan călca pedala de frână.
WILMA K. RUSSEY
În 1915, Wilma K. Russey devenea prima femeie taximetrist din New York. Legenda spune că primul client i-a lăsat bacșiș, nu pentru că a condus impecabil, ci pentru că purta o pălărie cu imprimeu de leopard.
CHARLOTTE BRIDGEWATER
În 1917, Charlotte Bridgewater a luat invenția lui Mary Anderson (ștergătorul de parbriz acționat manual) și a dus-o în era electricității. Inițial nu a funcționat așa cum trebuie, dar cum ziceam mai sus, azi nu ne putem imagina o mașină fără ștergătoare de parbriz.
HEDY LAMARR
Pe la mijlocul celui de-al Doilea Război Mondial, mai exact în 1942, Hedy Lamarr și George Antheil au inventat un sistem de ghidare radar (care nu putea fi bruiat) pentru torpile.
Această tehnologie stă la baza sistemelor moderne de navigație și este "bunicul" Bluetooth-ului și al Wi-Fi-ului.DR. GLADYS WEST
O matematiciană de excepție, Gladys West a pus bazele GPS-ului modern în 1956. Aceasta a folosit diverși sateliți și a programat un calculator să determine exact forma Pământului, luând în calcul variațiile forțelor gravitaționale, ale mareelor și ale altor forțe care denaturează forma planetei noastre.
MICHELE CHRISTENSEN
Ajungem în epoca modernă, mai exact în 2005 atunci când Michele Chirstensen devine prima femeie designer auto. Christensen a fost angajată de Honda, iar printre operele ei se numără și versiunea modernă a celebrei Honda NSX.
DANICA SUE PATRICK
Deși este mai cunoscută peste Ocean decât în Europa, Danica Sue Patrick este cea mai de succes femeie din cursele de monoposturi din SUA. A luat startul la sute de etape din IndyCar și a fost chiar prima femeie care să câștige o cursă în acest campionat.
MARY T. BARRA
Marry T. Barra a început să lucreze la General Motors în anii '80, iar din 2014 ocupă funcția de CEO al constructorului american. În 2017, Barra a fost aleasă în consiliul director al Disney.
via USwitch
https://adevarul.ro/news/eveniment/citroenul-elenei-ceausescu-mezat-1_50ace7487c42d5a6638b8d6d/index.html
gandit nimeni sa curete parbrizul. Super blondy e frumoasa,traieste in Dubai si atat.