8 lucruri pe care trebuie să le știi despre noul Ford Mustang Mach-E: am fost primii jurnaliști care au condus mașina în România

de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai
Vineri, 16.07.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Automarket a fost prima publicație din România care a mers cu noul Ford Mustang Mach-E. Am avut la dispoziție o zi pentru a observa noutățile cu care vine primul SUV electric din istoria Ford.

Ford a făcut câțiva pași timizi în segmentul mașinilor electrice prin 2011. Pe atunci, americanii ne prezentau o versiune electrică a modelului Focus. La 10 ani distanță, Ford dă cu ușa de perete în segmentul electricelor și lasă timiditatea deoparte, pentru că aruncă în scenă noul Mustang Mach-E.

Este primul SUV 100% electric Ford, este primul model care îndrăznește să se atingă de numele Mustang, este primul model dezvoltat pe o platformă complet nouă (Global Electrified 1), este primul model contemporan Ford cu portbagaj față. Sunt atât de multe premiere, încât aș putea face o listă mai lungă decât lista lui Moș Crăciun. Și nu e cazul, pentru că suntem abia în iulie.

Dar ne-am gândit la altceva. Am trecut în revistă 8 lucruri importante pe care trebuie să le știi despre noul Ford Mustang Mach-E. Cum am descoperit aceste 8 lucruri? Păi noul Mustang Mach-E a ajuns în România, iar noi am fost prima publicație din România care a mers cu ea pe stradă. Nu avem voie să vă spunem cum se conduce, momentan, dar v-am pregătit toate observațiile noastre la cald în articolul de mai jos, precum și în clipul de prezentare. Enjoy!

1. UN PORTBAGAJ, DOUĂ PORTBAGAJE

În cazul lui Ford Mustang Mach-E putem să exersăm acest plural, pentru că americanii le fac cunoștință clienților cu Frunk. Nu e o persoană anume, ci este portbagajul față, ascuns sub capotă. Mustang Mach-e profită de faptul că a rămas niște spațiu în locul motorului convențional și creionează acolo o zonă de depozitare, cu separatoare. E foarte bună atunci când ai de transportat plase mici de cumpărături.

Și, dacă printr-un accident se varsă ceva acolo, Mustang Mach-E preia rețeta inteligentă de la olteanul Ford Puma. Acest mini portbagaj frontal poate fi spălat. Capacitatea sa este de 81 de litri.

Aceasta se adaugă la capacitatea portbagajului convențional, ascuns în spatele unui hayon electric. Aici, clienții vor găsi 402 de litri, mai multe elemente de ancorare și o podea dublă, sub care se ascund cablurile de încărcare.

2. BATERIE URIAȘĂ PENTRU ANXIOȘI

Știm că lipsa unei autonomii confortabile este o adevărată sperietoare pentru cei care cochetează cu ideea achiziției unei electrice. Pentru a se asigura că noul Mustang Mach-E vindecă orice anxios, Ford a gândit două baterii generoase, menite să le ofere clienților autonomie confortabilă și atunci când vor să iasă cu SUV-ul din oraș. Fie că mergi pe bateria standard, cu o capacitate de 76 de kWh (capacitate utilizabilă 68 kWh), fie că mergi pe versiunea Extended Range, cu baterie de 99 kWh (capacitate utilizabilă de 88 kWh), ai suficientă autonomie pentru a parcurge un drum București-Sibiu sau București-Brașov. Chiar și un drum până la mare este realizabil cu un singur plin de baterie, întrucât Mustang Mach-E nu se teme de autostradă.

V-am putea oferi mai multe detalii despre mașina care nu se teme de rularea cu 130 de km/h, dar suntem obligați să ținem totul secret până la finalul verii. Cert este că Ford anunță valori de autonomie optimiste, chiar și pentru versiunea de bază cu tracțiune integrală: 400 de kilometri.

Niciuna dintre versiuni nu vine cu o pompă de căldură. Nici măcar opțional. Însă Ford a susținut că se va gândi la această soluție dacă vor exista cereri de la clianți.

3. ÎNCĂRCARE PE REPEDE ÎNAINTE. PRIZE SĂ AVEM

Cu asemenea baterii uriașe, o mașină electrică de talia lui Ford Mustang Mach-E trebuie să se încarce rapid. Iar pentru asta are nevoie de o sete neostoită atunci când o cuplezi la o priză rapidă. Bineînțeles, conectorul în astfel de situații este CCS. Bușonul de alimentare este montat pe aripa stânga față, așa cum se întâmplă și la Audi e-tron, spre exemplu.

Versiunea cu baterie standard poate să se înfrupte cu maxim 115 kW de la o priză rapidă. E foarte bine, însă, ca să fim realiști, astfel de prize sunt foarte rare în România. Aceeași situație și în cazul versiunii Extended Range. Mai mult, în cazul acesteia, capacitatea maximă de încărcare la o priză rapidă este de 150 de kW.

Pentru că o să vă întâlniți rar cu astfel de prize, mai bine vă spun cu cât se încarcă Mustang Mach-E de la o priză AC de 22 kW.

Acestea sunt mult mai dese la noi în țară. Însă, SUV-ul american poate trage doar 11 kW de la o astfel de priză, ceea ce înseamnă un timp de încărcare considerabil, mai ales pentru bateria cea mare, de 99kWh. În cazul bateriei standard, timpul de încărcare la AC este de aproape 6 ore.

4. PUTEREA E LA PUTERE

Ford a vrut să se asigure că toți cei care se gândesc la un Mustang Mach-E vor beneficia de resurse generoase. Așa că a ridicat ștacheta comparativ cu Volkswagen ID.4 Dacă SUV-ul german oferă chiar și motorizări sub 200 de cai putere, în cazul lui Mustang Mach-E socotelile încep de la 270 de cai putere. Atât oferă versiunea entry-level (adică echipată cu bateria Standard Range de 76 kWh). Fie că alegi doar propulsie spate sau mergi pe tracțiunea integrală.

Pentru cei care aleg versiunea Extended Range, cu baterie de 99 kWh, Ford pune la dispoziție 294 de cai putere. Iar cei care mai bifează și tracțiune integrală pe lista de opționale, se trezesc cu 351 de cai putere. Așa s-a întâmplat și în cazul versiunii testate de noi.

Nu vă putem povesti despre accelerație și despre cât de îndestulătoare sunt resursele, însă, dacă tot judecăm doar după cifre în acest moment, n-ar fi rău să ne uităm și la masa totală a mașinii, care se apropie de 2.2 tone. Din fericire, americanii au reușit să împartă aproape egal această greutate, adică 48/52, conferindu-i mașinii premizele unui adevărat Ford când vine vorba de ținută de drum.

Cuplul motor, care oscilează între 430 Nm (versiunile 4x2) și 580 Nm (versiunile cu 4x4) promite să compenseze kilogramele în plus. El este gestionat cu ajutorul unei cutii automate furnizate de Borg Wagner, capabilă să suporte o valoare de cuplu uriașă, adică 4278 de Nm.

SUV-ul american poate fi comandat fie cu propulsie spate, fie cu tracțiune integrală, caz în care mai apare un motor electric pe puntea față (standard el există doar pe spate). Motorul spate va fi responsabil cu livrarea resurselor, în vreme ce motorul față intervine atunci când puntea posterioară pierde aderență sau când e nevoie de resurse maxime.

5. ECHIPARE STANDARD CU DE TOATE

Ford Mustang Mach-E s-a lansat oficial și în România. Primul SUV electric din istoria Ford pornește de la 51.800 de euro cu TVA inclus. Valoarea mai poate fi înmuiată cu ajutorul primelor oferite de stat, evaluate la aproximativ 10.000 de euro. Pentru această sumă, un client român primește motorul de 270 de cai putere, bateria de 76 kWh, doar propulsie spate și o listă de dotări foarte lungă. Pe ea au fost incluse: sistem audio B&O cu 10 boxe, instrumentar de bord digital de 10.2 inch, sistem de infotainment de 15.5 inch, SYNC4 cu navigație conectată, Cruise Control Adaptiv, asistență activă la parcare, jante de 18 inch, posibilitatea deblocării portierelor cu telefonul, tapițerie cu inserții de piele artificială, cusături argintii, inserții cromate și faruri full LED.

Ford a simplificat modul în care poate fi configurat noul Mustang Mach-E. O mișcare începută cu Puma și continuată apoi de Kuga. Există, astfel, două niveluri de echipare (Base și Premium), două baterii și două tipuri de tracțiune. De asemenea, și pachetele opționale sunt doar două la număr: Pachet Tehnologie și Pachet Tehnologie+.

Precomenzile au fost deja deschise, iar Ford înregistrează deja primii clienți. Anul acesta, Ford România are alocată o cotă de 100 de unități, urmând ca anul viitor ea să depășească 200 de unități.

Ford Mustang Mach-E în România
Echipare Tracțiune Autonomie Putere (CP) Preț de listă (cu TVA)
Base Spate 440 km 269 51.800 euro
Base Spate 610 km 294 59.800 euro
Premium Integrală 400 km 269 60.300 euro
Premium Integrală 540 km 351 68.300 euro

6. ECRANUL: NU DOAR URIAȘ, CI ȘI INTELIGENT

Ford Mustang Mach-E oferă un ecran entral uriaș. Acesta măsoară 15.5 inch și este oferit standard. Este o apariție spectaculoasă din partea americanilor, care au concentrat aici aproape toate funcțiile mașinii. Prin urmare, ecranul de 10 inch amplasat în spatele volanului, extrem de îngust și fără posibilități de personalizare, nu te face să-ți dorești mai mult.

Ai totul pe ecranul central.

E drept, deși comenzile pentru climatizare sunt ușor de folosit, tot e nevoie să îți iei privirea de la drum. După ce am butonat îndelung sistemul multimedia, putem să vă spunem următoarele: - are o luminozitate fantastică. Chiar și pe timp de zi, chiar și în soare puternic, chiar și la setarea minimă a intensității. Bineînțeles, ca revers al medaliei, el s-ar putea să fie prea luminos pe timp de noapte. 

După ce am butonat îndelung sistemul multimedia, putem să vă spunem următoarele:

- sistemul multimedia oferă conexiune Apple CarPlay și Android Auto fără fir.
- toate update-urile pot fi făcute over-the-air. Actualizările sunt realizate prin intermediul unui sistem cloud inovativ.
- sistemul multimedia are o funcție Machine Learning, care îi permite să memoreze setările tale preferate. Astfel, atunci când unul dintre utilizatori se apropie de mașină, Mustang Mach-E pregătește deja setările sale preferate.
- există și o funcție care permite configurarea de la distanță a mașinii, ajustând prin intermediul telefonului o mulțime de setări: de la dinamica mașinii și modurile de rulare, până la iluminarea ambientală a habitaclului.

7. DESCHIDERE INOVATIVĂ PENTRU PORTIERE

Deschiderea portierelor va fi, fără îndoială, o echestiune de gust. Unii o vor iubi și o vor considera ingenioasă. Alții o vor blama. Cert este că, aici, Ford a dat dovadă de curaj. Pe portierele față ai un buton. Odată apăsat, acesta deschide mașina, însă ai și un mic mâner de care trebuie să tragi. Portiera spate funcționează pe același principiu, însă nu mai ai mâner. Portiera se deschide 4 centimetri pentru a putea să o tragi.

Deschiderea mașinii se poate face și prin intermediul telefonului mobil. Acesta este folosit ca o cheie inteligentă. Prin intermediul Bluetooth-ului, mașina detectează apropierea telefonului, fix așa cum se întâmplă și cu cheia care oferă acces și pornire keyless. Pentru configurare este nevoie de o aplicație inteligentă, botezată FordPass Connect.

Să presupunem că ai avut o zi grea, cu multe apeluri și o utilizare intensivă a internetului. Telefonul se descarcă, iar cheia este acasă. Cum intri și cum pornești mașina? Ford s-a gândit și la asta. Pe portiera șoferului ai posibilitatea introducerii unui cod de acces, setat în prealabil. După ce ai intrat în mașină, ea poate fi pornită prin introducerea unui cod de acces pe ecranul uriaș de 15.5 inch.

8. ÎN VIRAJE, PEDIGREE FORD

Ford promite un comportament dinamic în ton cu pedigree-ul care a consacrat marca. Pentru asta, pachetul de baterii a fost amplasat între cele două axe, conferindu-i un centru de greutate coborât. Pentru a personaliza ținuta de drum, clienții au la dispoziție trei moduri de rulare. Cel mai echilibrat dintre ele se numește Active și este omologul unei rulări normale.

Există și modul Whisper, care încearcă să nu forțeze resursele motorului și să maximizeze autonomia. Bineînțeles, există și un mod sport, botezat Untamed, care ascute simțurile accelerației și direcției, modificând în același timp și sunetul motorului. Acesta, deși artificial și livrat prin boxe, adoptă o tonalitate mai agresivă.

CONCLUZII

Deși mulți se vor grăbi să spună că mașina aceasta nu este un Mustang, ci mai degrabă o blasfemie adusă legendarului model, ar fi bine să tragem puțin aer în piept, să bem puțină apă rece și să vedem dacă noi chiar plănuiam să cumpărăm un muscle-car în viitorul apropiat. În plus, nu a zis nimeni că noul Mustang Mach-e va înlocui legendarul Mustang. SUV-ul electric doar a preluat numele pentru a-și face o intrare triumfală. 

Originalul Mustang va rămâne alături de noi mulți ani de aucm înainte. În fond, cine ar vrea să schimbe rețeta celei mai vândute sportive din lume, vreo 3 ani la rând. Așadar, nu aruncați cu pietre. E loc și pentru Ford Mustang, dar și pentru Ford Mustang Mach-E.

Comentarii (18)

  • Sistemul ăla de infotainment de 15.5 inch, mai pe romanește, ditai plasma dintr-o sufragerie de vilă, e din alt film:
    11 6
  • inexorabil
    Ce dezolant, măi Ford! Să-ţi baţi joc, cu ochii deschişi, chiar de modelul tău legendar…

    De fapt, apucă instrumentul de scos cuie mari (tesla) şi, cu cealaltă mână, ţine-te de “VAG” şi tustrei turnaţi-vă cenuşă în cap, că nu vă văd deloc bine…

    PS. Cât de oribilă poate să fie această configuraţie “avansată” a tabloului de comandă “gândit” de progresişti. Deci o mostră mai elocventă de prost gust nu poate fi concepută pe planeta încă albastră.
    21 24
  • o masina facuta pe genunchi cu actualizare "over the air" via cloud inovativ, tableta hidoasa made in china si portiere cu buton.
    24 19
  • andrei
    mai terminati ma cu "progresistii" ca habar nu aveti ce vorbiti. repetati cuvinte ca papagalii.. tot ce nu va convine, veniti cu stupiditati dinastea. da, nu iti place bordul, dreptul tau, dar de unde pana unde aia care l-au proiectat sunt nu stiu cum? si daca erau ce? era interzis sau ce? tu esti perfect?
    20 15
  • intreb si eu
    sa dezbati si sa dai asigurari ca Mustangul se descurca la 130 la ora sau ca ajunge dintr-un plin la Constanta (oau!!!) mi se pare o bataie de joc la adresa istoriei acestei marci.
    6 ore la incarcare!!!! Trebuie sa fii incredibil de retardat sa dai banii pe asa ceva. Adica sa fii progresist.
    In rest tablete, butoane si alte porcarii made in china care nu intereseaza un sofer adevarat. Ce decadere!
    22 20
  • Fara dubiu, cea mai tare masina electrica non-Tesla. Se putea mai bine? Pentru anul 2020/2021 nu cred.

    Citind comentariile, am vazut de mai multe ori scris cuvantul progresisti decat cuvantul Mustang cred. Nu stiam ca esti de blamat daca iti place evolutia si progresul si trebuie sa fii aplaudat daca iti place regresul, decaderea, cu alte cuvinte, retardul.
    Pentru cine sta la casa si isi poate construi infrastructura necesara este o masina excelenta. In oras, cu un consum de 17 kWh, mergi lejer peste 500 km pe Extended Range, fara niciun fel de efort. Daca stii sa conduci o electrica in oras, poti scadea consumul si sa te duci spre 550km. Pentru 30 km/zi medie in Bucuresti, asta inseamna 1 incarcare la 17-18 zile.
    Extern, mergand legal, ajungi si la Cluj si la Iasi. Daca mergi mai economic, pe o vreme prietenoasa, poate ajungi si la Timisoara, pe Extended Range.

    Presupun ca aceleasi crize au fost facute de cei contra curentului, adica regresistii si cand a aparut downsizing-ul motoarelor pe benzina. Nu are cum turbina sa suplineasca un motor curat aspirat, fiabil, bla bla. Ba are cum si o face foarte bine.
    25 16
  • bla bla
    @MHG27 eu zic ca Hyundai Ioniq 5 este o alegere mai buna. Se incarca mult mai rapid (daca gasesti statie de peste 200kW putere) si vine cu functia de V2L (vehicle to load) care iti permite sa alimenteze ce vrei tu, in limita a 3.6kW.
    13 6
  • Marius
    Primul model din Romania a fost testat de G. Buhnici si chiar model First Edition si e pe youtube
    11 1
  • ACE - Craiova
    1. Notiunea de "SUV", in cazul acestui model este una, cred eu, exagerata: GARDA LA SOL de numai 14 cm, il categoriseste mai degraba ca un model sedan / crossover ....
    2. Faptul ca nu dispune de posibilitatea echiparii cu o pompa de caldura (optional - evident) nu este un lucru imbucurator pentru ca, in conditii de iarna aceasta poate prezerva cca. 20-30% din consumul bateriei. Foarte putine modele electrice actuale nu mai ofera posibilitatea echiparii cu un sistem de incalzire/racire performant.
    3. Personal as prefera o felina olteneasca pur electrica (FORD Puma BEV) cu un pret de cca. 30-35.000€, cu autonomie de cca.400-500 km - acestei masini care porneste de la cca. 52.000 €.
    4. Acum 2-3 saptamani eram impresionat de debarcarea unei intregi flotile de Mach-E (4.000 unitati) in Norvegia. Multi clienti asteptau cu nerabdare sa intre in posesia masinii comandate.

    MULT SUCCES FORD!!!
    14 4
  • Edikkk
    În SUA, după Tesla, este cea mai apreciată maşină electrică.

    Dacă i-ar pune pompă de căldură (pentru încălzire - sic;
    pentru că, de fapt, există deja în fiecare maşină pompa de căldură pentru răcire - adică AC-ul; dar lăsăm aşa - aşa este uzanţa)
    mai câştigau 15% range iarna.

    Oricum acele 6 ore este la o priză normală, cum s-ar spune, ceea ce este FOARTE BINE pentru dimensiunile bateriei şi mai ales că - este prima maşină full electrică a Ford.
    9 10
  • De ce sa le mai pina pompa pentru incalzire,nu ziceai ca urmeaza incalzirea globala?
    8 11
  • King rocker
    Domnilor jurnaliști, sper că vreți să spuneți un drum de la București la Sibiu și înapoi!
    Recent am făcut București-Sibiu cu Kona și nu am mâncat jumătate de baterie, și e mai mica decât cea mica de la Ford.
    11 1
  • @Bogdan Mirică:
    Nu e prima oară când scrii Borg Wagner în loc de Borg Warner. E ca și cum te-ai semna Bogdaproste Mircică.
    8 0
  • inexorabil
    Ce progres, că frizezi ridicolul în stare pură, Mafănikkk. Oricât s-ar opinti securiştii, cu limbariţa lor “calificată”, să vă sară în ajutor cu “argumente” trase prin gămălia acului (recte prelucrate în laboratoarele Propagandei).

    Axiomatic, orice afectează calitatea, fiabilitatea, estetica şi plăcerea de a conduce numai cu progresul n-are tangenţe. Totuşi, nu vă interzice nimeni să vă imaginaţi cruntelevoastre iluzii drept adevăruri “zdrobitoare”. Cert este că eu, unul, mă voi distra în continuare pe seama e(co)-rătăcirilor voastre infantile. Iar dacă deveniţi belicoşi, voi reacţiona prompt şi pe măsură, măi urşi copulari.
    8 10
  • "În cazul lui Ford Mustang Mach-E putem să exersăm acest plural, pentru că americanii le fac cunoștință clienților cu Frunk. Nu e o persoană anume, ci este portbagajul față, ascuns sub capotă."
    Mirica facand pe desteptul. Circa 2021.
    7 1
  • Am parcurs deja 16000 km, costuri 0 (trebuie sa recunosc, nimeni nu stie cat mai tine politica free). 587 de zile pana la prima revizie ( estimat cateva sute ron).
    Cel mai des drum Pitesti - Alba pe Valea Oltului, dar si pe Transfagarasean si Brasov, de fiecare data ajung la destinatie cu range-ul ~ 1/2. Fie incarc peste noapte la hotel, fie 1/2 h la o statie rapida (abia am timp sa beau o cafea si sa-mi vizitez wecinul).
    Intradevar am trecut de la limita +50km la limita legala +10km, dar asta nu stiu inca daca de la necesitate range-ului sau de la confortul sporit oferit de masina.
    2 0
  • Ieri am venit pe A1, am depasit un Ford Mustang, dupa m-a depasit el pe dreapta :), sta foarte bine pe strada, arata f bine si cert are cuplul mai mare
    0 1
  • Ieri am venit pe A1, am depasit un Ford Mustang, dupa m-a depasit el pe dreapta :), sta foarte bine pe strada, arata f bine si cert are cuplul mai mare
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru