Grupul Volkswagen a fost nevoit să aloce peste 18 miliarde de euro pentru plata amenzilor şi răscumpărarea maşinilor implicate în scandalul Dieselgate pe teritoriul Statelor Unite, însă germanii nu au suferit sancţiuni similare în Europa, în contextul unei legislaţii semnificativ mai blânde.
Uniunea Europeană a îndemnat statele să aplice sancţiuni individuale, iar ulterior le-a impus acestora să ofere un cadru legislativ prin care să penalizeze constructorii auto care încalcă normele de emisii sau fraudează testele oficiale.
Acum, Uniunea Europeană a informat Cehia, Lituania şi Grecia că vor fi date în judecată pentru că nu au nicio lege împotriva acestor practici. În plus, acelaşi lucru se va petrece şi cu Germania, Marea Britanie, Luxemburg şi Spania, întrucât aceste state nu au aplicat sancţiuni celor de la Volkswagen, în ciuda faptului că au legi în acest sens. Cele 7 state au două luni să se conformeze noilor cerinţe, în caz contrar urmând să fie acţionate în judecată.
Germania se apără afirmând că este singurul stat european care a prezentat un set de măsuri pentru a bloca utilizarea unor dispozitive pentru trucarea emisiilor, în timp ce Spania susţine că investighează în prezent mai mulţi constructori şi că inclusiv Seat ar putea fi penalizată pentru încălcarea testelor de emisii."Uniunea Europeană se trezeşte în sfârşit după Dieselgate.
Este timpul să protejăm consumatorii europeni, să amendăm acţiunile ilegale şi să începem recall-urile obligatorii pentru maşinile care poluează mult", spun oficialii Parlamentului European.Via Bloomberg
Comentarii (3)